2.022 visninger
|
Oprettet:
Hønet/slowfeeder: stress, muskelproblemer m.m.??? {{forumTopicSubject}}
Giver hønet, slowfeeder og hvad vi ellers finder på dårlig fysik hos hestene. Stress og frustrationer over at det går for langsomt, eller er det bare helt cool og lige så godt som alle mener og siger for maven uden at gå på kompromis med hestens øvrige fysik.
Hvad er der af alternativer til de nøjsomme heste? Bør vi tænke i andre baner? Hvad kræver disse alternativer? Kan man lave en Hit-aktiv stald, uden dyre investeringer? Bevæger vores heste sig nok på fold?
Hvad har I gjort jer af tanker og erfaringer på dette område?
foder i i krybbe og hvor er denne placeret. -Hvorfor?
-andet?
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
hans grovfoder får han i meget finmasket og meget stort hønet der er sat god fast og hænger så lavt at hán kan spise med hovedet nedaf.
Han får ligeledes sit vand (30 l) i spand på gulvet og hans vitaminer/mineraler i spand på gulvet.
han står på træpiller og får i net for at optimere tyggetiden. Han er en super sund og rask ponydreng og virker bestemt ikke stresset over sin spiseanordning. Går på stor jordfold med vennerne, men ingen af dem er specielt meget for at løbe rundt så motionen foregår ved ridning eller jordtræning.
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Jeg oplever ikke fysiske eller psykiske problemer af nogen art....men jeg kan forestille mig, at sultne heste vil kunne blive stresset af, ikke at kunne spise i deres foretrukne tempo...det er i hvert fald noget, man bør være opmærksom på....
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Ville rigtig gerne have en hit-aktiv stald, men synes sagtens, man kan lave en sjov, aktiverende fold med juletræet, sandbakker og kløpinde Men min bevæger sig godt nok heller ikke meget ude på folden.. Så snart høet er spist, hvis de når det, så står de og hænger med hovedet i et hjørne...
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Min er krybbebider og alle disse tiltag har forbedret hans bøvseri med 70 % ca
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 460
Hønet/slowfeeder: stress, muskelproblemer m.m.???