{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Vaccination {{forumTopicSubject}}

?? Hmm. Jeg står og skal vælge imellem selv at vaccinere min aldrig før vaccineret hest. Det kommer til at betyde at der ikk kan laves en dyrlæge atest på vaccinen, men hvad indebærer det?? Og har det nogen betydning??

Jeg har lov til selv at gøre det, da jeg har medicinhåndteringskursus og er under uddannelse som landmand. Men hvad ville i gøre?? Det handler om vaccine og revaccine en måned senere.

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination
  • #1   26. okt 2011 hvis du starter stævner skal du være opmærksom på de nye vaccine regler..

• #2   26. okt 2011 Altså i tilfælde af, at du skal ha hesten med ud til nogle arrangementer/stævner, så skal du jo gerne kunne fremvise i hestens pas, at der er vaccineret efter reglerne.

Du skal dog være obs på, at de nu skal revaccineres 3 gange efter nye regler.

Jeg vaccinere også selv mine, men dyrlægen udfylder nu passene med stempel og underskrift, selvom det er mig der har givet vaccinen.

• #3   26. okt 2011 Skal de revaccineres 3 gange, så er min dyrlæge da bagefter, han sagde kun to gange. Hvad er den 3. de skal have hvis jeg må spørge?

Hvis det kommer til at stå i passet at den er vacc. lige meget hvem der gør det, kan du bare gøre det selv, men jeg kender ikke reglerne herfor.

• #4   26. okt 2011 kopieret fra brev jeg lige har modtaget af Højelse Dyreklinik i fobindelse med behandling af min hest - (indskrevet i hånden fra brev):

OPDATEREDE VACCINATIONSKRA FOR DANSK RIDE FORBUND
    Dansk ride forbund opdaterer pr. 1/1 2013 reglerne for bais-vaccination af heste, der skal starte stævner under rideforbundet. Reglerne for basis-vaccination af heste bliver enslydende med FEI´s Regler.
    Vaccinations-strategien opdateres på baggrund af nyeste forskning omkring hestenes immunstatus ved forskellige vaccinations-strategier, hvor den nyværende strategi har vist sig ikke at være fuldt dækkende.

Heste der er basis-vaccineret EFTER 1. Januar 2005 skal være vaccineret efter følgende strategi:

- Basis-vaccination: to vaccinationer med 21-92 dages mellemrum

- Booster-vaccination: Èn vaccination inden for 6 måneder og 21 dage efter den anden basis-vaccination

- Herefter skal hesten vaccineres årligt (senest på årsdagen efter sidste vaccination).

Der skal gå mindst 7 dage fra en hest er vaccineret og til den ankommer til stævne.
    Heste skal basisvaccineres i henhold til vaccinens godkendelse. Godkendelsen kan læses ud fra vaccinens produktresume. De vacciner som er markedsført i Danmark er godkendt med et vaccinationsprogram, hvor Booster-vaccinationen (tredje vaccine) tidligst gives mellem 5 og 6 måneder efter 2 basis vaccination.

Heste der er Basis-Vaccineret FØR 1. Januar 2005, hvor de årlige re-vaccinationer er regelret fulgt, skal ikke have ny basis-vaccination, men må fortsat starte på baggrund af to basis-vaccinationer med 21-92 dages mellemrum.

OVERGANGSORDNING
    indtil 1/1 2013 kan hestene starte nationale stævner på baggrund af de gamle vaccinationsregler. herefter skal alle heste, som er basis-vaccineret efter 2005, være vaccineret i henhold til de nye regler.

INTERNATIONALE STÆVNER UNDER FEI
    For heste der skal starte internationale stævner under FEI, gælder samme regler som beskrevet ovenfor.
    Reglerne er allerede gældende. hestene skal dog også være vaccineret indenfor 6 måneder og 21 dage (halvårligt) før Stævnestart.

OBS Stavefejl er tilladt, har knoklet for at indskrive fra brev smiley

Kommentér på:
Vaccination

Annonce