{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næsebånd
  • #1   25. okt 2011 Bruger i næsebånd? Ja

Hvorfor bruger i det? Fordi mine heste fungerer bedst med næsebånd

Har i prøvet at ride uden, hvis ja, hvad var forskellen? Ja, Grafik går og åbner munden, da han tygger på bidet. Derved giver det for meget uro fortil. Trigger tager fat og lægger sig på bidet uden næsebånd

• #2   25. okt 2011 ride med næsebånd fordi ellers åbner min hest munden også kan jeg lige så godt sige hej hej

• #3   25. okt 2011 Bruger i næsebånd?
    Ja

Hvorfor bruger i det?
    Det giver mere ro på bidet, og det fungerer bedst på ham jeg rider på.. Synes også det ser bedst ud.

Har i prøvet at ride uden, hvis ja, hvad var forskellen?
    Ikke på den hest jeg har nu, og det skal jeg heller ikke.. Sidst jeg red uden, synes jeg bare hesten bliver for urolig fortil ...

• #4   25. okt 2011 Jeg bruger et specielt bøjle næsebånd som ikke lægger sig over bidet, men dte sider løst. Da jeg ikke går ind for "spænd og luk kæften" Da hesten reelt bare åbner munden fordi den vil undgå bidet og den har ondt.

Men jeg benytter mit til at holde bidet på plads ellers ryger det hele igennem munden i en nød situation, hvor der skal trækkes en nødbremse.

Men jo jeg rider gerne uden næsebånd og kun med nakkestykke

Men jeg skal have mig et muffe bid og se om det bedre kan holde på plads så evt med en cubrem istedet for et "luk munden" redskab smiley

(islænder trense)

• #5   25. okt 2011 rider for det meste, da jeg ikke kan se funktionen i den (: når man ikke kan ride sin hest uden næsebånd mener jeg der er gået noget gal i træningen (;
    desuden trykker næsebånd på kindtænderne som kan give ret stor smerter hvis man ikke lige for tjekket dem godt nok (;
    Og synes der er ret grinern folk mener det er ondt at slå hesten, men næsebåndet må spændes ind uden grænser -.-
    mener det er en dum opfindelse.

• #6   25. okt 2011 mine heste går best uden næsebånd (:

• #7   25. okt 2011 Rider med næsebånd, men nok en smule løsere end hvad man anbefaler (gjorde jeg hvertfald på min den gamle) - så hun havde mulighed for at suge på bidet, men ikke blev urolig fortil smiley
    det afhænger meget af hvilken hest det er - det er en balancegang smiley

• #8   25. okt 2011 Bruger i næsebånd? Ja

Hvorfor bruger i det? Kan ikk lige se hvorfor jeg ikke skulle..

Har i prøvet at ride uden, hvis ja, hvad var forskellen?
    Nej ikk på ham her.. tror nu ikke der ville være forskel..

• #9   25. okt 2011 jeg startede med at ride uden næsebånd på min gamle hest. da jeg havde en ide om at det hørte rideskolen til. indtil en god veninde foreslog mig at ride med - jeg fik så meget mere styr på hesten og biddet. efter den erfaring har jeg reddet med næsebånd de sidste mange år.. også på min nye hest. jeg er dog meget imod de ryttere - især små rideskolepiger der stor at den skal strammes så meget som muligt..

• #10   25. okt 2011 har altid redet med, og finder det mest naturligt for mig + min er kun 4 år..
    Jeg spænder det ikke stramt. men hvorfor ride uden, hvis man skal ride stævner hvor det er et krav? (:
    + når det ikke er stramt, så generer det ikke hesten (:
    Har redet uden på en af mine tidligere ponyer, men det var til et show, da hun skulle ligne en araber smiley

• #12   25. okt 2011 Bruger i næsebånd? har gjort, men ALDRIG mere imens hun har bid i på samme tid.
    Første gang jeg tog det af min pony kørte hun sjovt med mulen, fordi nu kunne hun gøre det. plus min pony kan få lov til at gabe som mange heste har behov for. især når de er afslappet.

Har i prøvet at ride uden, hvis ja, hvad var forskellen? synes det må være ubehagelig for hesten at være stemmet ind på den måde og så over noget af det følsommeste på hesten.

til jer der ikke "kan/ vil" ride uden??? måske skulle i give jeres hest den tid det måske tager at vende sig til en anden form for frihed. man kan jo heller ikke ligepludselig bare slippe hesten fortil og tro den kan bære sig selv rundt, når den har været vandtil at blive båret rundt smiley

• #13   25. okt 2011 Bruger i næsebånd? Nogengange, dog kun så det sidder løst. Men oftest ikke.

Hvorfor bruger i det? Oftest bare til pynt xD smiley Ellers et par gange, når jeg rider meget dressur, hvor det bare sidder sådan ret løst (Kan få 3 fingre 'stablet' ovenpå hendanden imellem mulen og remmen) fordi at hesten suger mere på biddet, istedet for at tygge. (Altså den suger med) og det syntes jeg giver mere effekt smiley

Har i prøvet at ride uden, hvis ja, hvad var forskellen? Jeg syntes man får en dejlig afslappet hest uden. Rider derfor oftest meget uden, men vis jeg eks rider op til stævne osv, rider jeg med smiley

Kommentér på:
Næsebånd

Annonce