anbefal en foderplan.. {{forumTopicSubject}}
Til:
DV hoppe på 170 i stg, med fuldblod i stamtavlen.
14 år
er pæn i huld, men må ikke tabe sig.
Mangler ikke energi, men må ikke blive mere sløv.
Er opereret for en mus for 10 år siden (er begyndt at være lidt stiv i benet her det sidste år (evt. msm, glucosamin eller lign?)
hesten får 8-10 kg hø dagligt.
Det skal være et foder hvor hesten skal være dækket ind ved max 1,5 kg foder dagligt (er ikke tilhænger af at proppe mange kg. foder i hesten dagligt pga. deres lille mavesæk)
kom med dit bud på noget foder, og en komplet foderplan. (inkl. diverse tilskud)
Hesten får lige nu hestespark, som den fungere godt på, men syntes at 3 kg dagligt for at være dækket ind er for meget kryppefoder.
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 284 Svar: 1.984
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.359
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.156
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Naturmusli fra hippolyt
linamix
lidt olie og urter
Dette fungere godt for min nuværende hoppe, men til den hoppe jeg efterlyser foderplan til er der for lidt energi og for meget fedt i min nuværende foderplan.
Jeg ville godt høre hvad der evt. var af alternativer til naturmuslien..
Havde godt tænkt om jeg bare skulle bytte linamixen ud med 500 g sort havre, for at få lidt mere energi derfra, men ved det ikke.
jul 2009
Følger: 17 Følgere: 23 Svar: 213
De skal ikke ha særlig meget.
Min hest får Fiberpiller, Lucerne, Tørgær, Vitaminer/mineraler og lidt olie.
Og den ser super ud.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
synes du 3 kg krybbefoder over døgnet er for meget kan du halvere mængden og i stedet give en god vitamin/mineralblanding så hesten er dækket ind på den måde. det letteste alternativ er TM MiniVit fra Tjørnehøj, velsmagende vitaminbolsjer som den skal have en ca. 5 af om dagen
anbefal en foderplan..