Jeres mening..?? {{forumTopicSubject}}
Lidt langt indlæg men håber i gider kæmpe jer igennem og komme med jeres mening - TAK
Jeg solgte i januar måned min pony Silver. Hun havde fået konstateret kissing spines så hun skulle sælges som hygge/avls pony og helst til blivende hjem da hun har været omkring mange hestehandlere.
X kommer og ser ponyen og siger hun gerne vil købe hende - på afbetaling. Jeg står ikke og skal bruge pengene så jeg kan ikke se noget problem idet da X virker meget reel.
Der bliver lavet kontrakt på at X skal betale 500kr hver måned indtil ponyen er betalt (salgspris 4000kr).
Den 1. april får jeg de første 500kr. I maj måned har X det lidt svært så der får jeg ingen penge. Den 1. juni får jeg igen 500kr.
I juli måned ringer X så og siger at ponyen ikke rigtig vil i brunst og noget. Jeg er så flink og sige at hun kan vente med at betale flere penge til hun har haft en dyrlæge til at tjekke hende.
I august ringer X så igen og siger at nu er ponyen blevet scannet og dyrlægen mener ikke den er ifol, men der er dog noget som han ikke kan sige om er et lille foster eller en cyste.
X ringer igen og spørger om hun skal få ponyen aflivet (vi har en aftale om at ponyen helst ikke skal have flere ejere) eller om jeg vil have ponyen igen. Jeg har desværre ikke mulighed for at have Silver gående.
X snakker med sin dyrlæge som godt vil aflive ponyen, men det vil koste 1500kr. Jeg kender så heldigvis en af Silvers tidligere ejere som har en veninde der mangler en selvskabs hest. Et sted hvor hestene har det som blommen i et æg og hvor kiropraktoren (hende der har behandlet Silver) ofte kommer forbi. Veninden ringer så og siger til X at hun gerne vil købe ponyen for 1000kr. X siger ok.
Min veninde får til opgave at hente Silver og spørge så om jeg vil med, hvilket jeg selvfølgelig gerne vil
Vi henter Silver og får hende afleveret hos nye ejer. Vi gør dog X opmærksom på at nye ejer kun vil betale 500kr for Silver da hun trænger temmelig meget til at få ordnet tænder.
Nu mener X så ikke at hun skylder mig flere penge da hun ikke har ponyen mere... Det synes jeg jo ikke helt kan være rigtig!!! Hun har jo købt ponyen som beset og synes jo bare jeg sparede hende for udgiften til aflivning ved at finde ponyen et hjem jeg kunne sige god for.
Hvad mener i om denne sag?
Skal lige siges at Silver IKKE havde fået ordnet tænder hos X hvilket hun ellers tydelig blev gjort opmærksom på da hun købte hende. Silver havde desuden heller ikke fået lavet pas (selvom jeg havde udfyldt papirerne og betalt besigtigelse).
X har også i mellem tiden købt og solgt en del andre ponyer, hvilket undre mig lidt hun kan have råd til.....
jun 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 108 Svar: 778
hun jo ikke nægte dig de penge.
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 116
"I juli måned ringer X så og siger at ponyen ikke rigtig vil i brunst og noget. Jeg er så flink og sige at hun kan vente med at betale flere penge til hun har haft en dyrlæge til at tjekke hende."
dette kan misforståes.. altså at hesten skal kunne bruges til avl..
men hvis i har en kontakt på det og det ikke fremgår af den at den skal kunne bruges til avl så bør du jo få dine penge.
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.111
Ida A - siger hun ikke behøver betale før hun har fået hende tjekket af en dyrlæge får at hun kan have RÅD til en dyrlæge....
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
sep 2011
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 116
men skriv lige hvordan det ender
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
vær glad for at det er en sag der endte lykkeligt. du ved hvor hesten er og at den nu har det godt.
du har været meget naiv i at tro at lykken er gjort ved at sælge en "ubrugelig" hest billigt, for så slap du selv for at aflive den.......
den ku have været forsvundet væk fra dit åsyn, du havde aldrig set en rød øre yderligere, og 6 måneder senere står den som meget yngre, og lovende springpony på døllefjeldebasse-hestemarked
Jeres mening..??