718 visninger
|
Oprettet:
Bid hjælp!!!!? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen! Har brug for noget hjælp!
Jeg rider min fjordhest med et pelham bid og kun det desværre, da hun er en stærk pony, og derfor ikke kan starte nogen dressur stævner på hende med det bid.
Så min bøn til jer er om i kender et bid som er lidt stærkt som man gerne må starte dressur med ( ikke kandar ) det må gerne være et med lige stang da hun fungere rigtig godt med det!
Håber i kan hjælpe mig!
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Kan skal ikke starte dressur med stærkt bid - derfor må man heller ikke.
Dressur handler om at man skal forfine signalerne, ride for lette signaler og usynlige signaler.
Derfor vil jeg egentligt råde dig til at komme af med pelhambidet.
På med et alm bid også er der igang med at træne stopsignal.
Start fra jorden hvis du er usikker fra ryggen. Gå skridt, stop hesten - den skal stå stille og ikke gå frem før du beder den om det, gør den så bakker du den tilbage. Forsæt og gør det for hver 3 meter...
Fra rytter er det det samme; starte i skridt og have fuldstændigt styr på det før man går videre til trav. Samme nummer om igen.
Når det sidder perfekt på banen så ud i naturen og lave samme nummer.
aug 2009
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 67 Svar: 192
aug 2009
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 67 Svar: 192
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og "selv en fjordhest" er ikke født død i munden, så det må handle om at uddanne hest og rytter bedre, så i kan klare jer med et blidere bid
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
hvis du ikke selv kan - så få en anden til at sætte sig op og få signalet tilbage :o)
Ja, det er svært at få indstalleret igen hvis hesten er vant til pelham og dårlige timet signaler så den har vænnet sig til at pres i munden er ligemeget.
Men det kan lade sig gøre.
maj 2008
Følger: 132 Følgere: 130 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 108
Bid hjælp!!!!?