{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Bid hjælp!!!!? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen! Har brug for noget hjælp!
Jeg rider min fjordhest med et pelham bid og kun det desværre, da hun er en stærk pony, og derfor ikke kan starte nogen dressur stævner på hende med det bid.
Så min bøn til jer er om i kender et bid som er lidt stærkt som man gerne må starte dressur med ( ikke kandar ) det må gerne være et med lige stang da hun fungere rigtig godt med det! smiley

Håber i kan hjælpe mig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid hjælp!!!!?
  • #1   16. okt 2011 Tja -kig i reglementet der er alle tilladte bid afbilledet. Men du må ikke ride med noget stærkere end trensebid, så måske du istedet skulle finde noget godt undervisning og arbejde henimod at få en hest der er let i hånden og lydig

• #2   16. okt 2011
    Kan skal ikke starte dressur med stærkt bid - derfor må man heller ikke.
    Dressur handler om at man skal forfine signalerne, ride for lette signaler og usynlige signaler.

Derfor vil jeg egentligt råde dig til at komme af med pelhambidet.
    På med et alm bid også er der igang med at træne stopsignal.
    Start fra jorden hvis du er usikker fra ryggen. Gå skridt, stop hesten - den skal stå stille og ikke gå frem før du beder den om det, gør den så bakker du den tilbage. Forsæt og gør det for hver 3 meter...

Fra rytter er det det samme; starte i skridt og have fuldstændigt styr på det før man går videre til trav. Samme nummer om igen.
    Når det sidder perfekt på banen så ud i naturen og lave samme nummer.

• #3   16. okt 2011 Jeg har fået undervisning og fik af vide at jeg skulle ride med en pelham for det var bedst, men vil gerne videre med dressuren så prøver og finde et andet bid. smiley

• #4   16. okt 2011 Har jeg og prøvet lige fra da jeg fik hende, jeg er ikke usikker på ryggen af hende. Men det endte og tilsidst med at begge mine trænere sagde, du bliver nød til at tage et hårdere bid på hende, ellers ener det galt en dag.. /:

• #5   16. okt 2011 jamen du kan ride med et udelt trensebid hvis hesten foretrækker det. Men ingen bid stærkere end trensebid er tilladt.

Og "selv en fjordhest" er ikke født død i munden, så det må handle om at uddanne hest og rytter bedre, så i kan klare jer med et blidere bid

• #6   16. okt 2011
    hvis du ikke selv kan - så få en anden til at sætte sig op og få signalet tilbage :o)

Ja, det er svært at få indstalleret igen hvis hesten er vant til pelham og dårlige timet signaler så den har vænnet sig til at pres i munden er ligemeget.
    Men det kan lade sig gøre.

• #7   16. okt 2011 Jeg bruger et 3-delt anatomisk formet til min Fjordhest.. Mange fjordheste blir stærke fordi folk TROR de er det.. Prøv og rid den, som var den på sytråde i 14 dage.. Tryk avler modtryk, så hvis du rykker hårdt, blir hesten træt og død i munden... Og et stærkere bid er jo langt fra vejen frem..

Kommentér på:
Bid hjælp!!!!?

Annonce