Klippe min pony {{forumTopicSubject}}
Da min pony er blevet ret langpelset, og bliver redet regelmæssigt, har jeg besluttet at hun skal klippes, fordi hun sveder alt for meget, med den lange pels...
MEN jeg har et problem. Hun har været klippet to gange før af to forskellige. Dem som har klippet hende før, gjorde det godt, fordi de er rigtig gode til at klippe heste. Min pony hader bare at blive klippet, man kan godt sige at hun bliver panisk når man tager klipperen frem.
I år kan jeg ikke få dem som har klippet hende før til at komme, da de er flyttet og ikke gider at komme. Og jeg aner ikke hvad jeg så skal gøre. Jeg kunne sikkert godt klippe hende selv, men hun er jo ret panisk over for det, så det kan jeg nok alligevel ikke, når jeg ikke har prøvet det før.
Nogle der ved hvad man kan gøre ved en hest som er panisk over for klipperen? At bedøve hende er ikke en mulighed.
På forhånd tak :o)
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Husk du skal have tålmodighed når du klipper.
Jeg sætter altid 4-6 timer af til at klippe en hest, så jeg ikke selv får stress
Jeg har klippet heste som stejler, sparker, falder bag over i kæderne af panik og skræk for klipperen.
Jeg har tros det altid fået hesten klippet og har aldrig fået dem bedøvet.
Jeg tager mig god tid inden jeg nærmer mig hesten, så den også får en god oplevelse med at blive klippet.
Tålmodighed er guldværd, selv ved den mest paniske hest.
Jeg har klippet heste, folk ikke troede var muligt at klippe uden bedøvelse, blot fordi jeg har massere af tålmodighed
sep 2007
Følger: 75 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 69 Svar: 202
Det er ikke at finde en klipper der er problemet. Problemet er at finde en som kan klippe min hest, og jeg kender ingen der har tålmodigheden, og er rolig nok til det.
Simone og Stachus
Jeg synes at det lyder som en god idé med tålmodighed. Jeg har nok tålmodighed til at klippe min pony, for jeg har meget tålmodighed. Ved bare ikke om jeg tør at springe ud i at klippe hende, er bange for at hun kommer til skade når hun hopper sådan rundt
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Den hoppede og dansede også rundt, men det lykkedes, da den blot var bange for lyden, men ikke at den blev rørt.
Der sker ikke noget ved at hesten hopper og danser rundt, man kan sagtens klippe en hest selv om den står uroligt under hele klipningen
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
Den er blevet super dygtig til at blive klippet nu
sep 2007
Det lyder da som en god idé med de ørepropper, tror bare ikke at man kan proppe dem i ørene på min hest, da den med det samme lurer at man vil noget andet med ørene end blot at strigle dem
det kunne godt være at jeg skulle prøve at finde et kørehovedtøj med klapper for øjnene, men jeg tror ikke det er synet af klipperen hun er bange for, jeg tror det er en kombination af lyden og synet, når man så rører hende samtidig med den lyd, så går hun amok.
Vi har også brugt massevis af gulerødder og æbler de andre år når vi har klippet hende, det virkede lidt, bare ikke når vi nærmede os det øverste af halsen, tæt ved hovedet :o)
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
sep 2007
Klippe min pony