{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Dårlig beskæring.. øvøv.. ) : {{forumTopicSubject}}

Godaften hg..

Lige et lille træls indlæg fra mig..
For at gøre en lang historie kort har jeg i et års tid haft problmer med at min hest gik og snublede, da han så for et lille års tid siden fik sine forsko af stoppede han helt og det har bare kørt der ud af lige indtil for en måned siden hvor han han blev beskåret af min smeds læring (han bliver normalt beskåret af smeden selv)
Smeden tjekkede ikke hovene efter og jeg synes lærlingen var meget hurtig med hovene..
Nå men den sidste måneds tid har han været sådan lidt træls ikke helt som han plejer og han er begyndt at snuble mere eller mindre igen.. men lagde ikke det store i det og tænkte at det nok bare var en træls periode vi var inde i..
Her i tirsdags snakker jeg med ham der ejer det ridehus jeg rider i sammen om at der altså må være et eller andet..
Vi kommer så til at kigge på hans hove når han står på staldgangen og ligger mærke til at han står utrolig fransk på sine hove.. Den lille hyp er simplethen blevet beskæret møg skævt.. Når man ligger en en smal hovrenser under ydersiden af hoven står han lige..
Han er desuden også begyndt at blive varm oppe ved kronranden efterhånden som hans hove er blevet længere og skævheden mere markant..
Så nu er der ingen ridning før det er ordnet.. men sidder men en smule sur mavefornemmelse og ærgeligt at min pony ikke har vist noget mere før nu...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig beskæring.. øvøv.. ) :
  • #1   6. okt 2011 fail fail fail... der findes for mange dårlige smede derude.. Du skal akut ha en anden smed derud og fikse problemet, hesten skal jo helst ikke få ledproblemer..

ej hvor er det en ærgelig situation for dig. smiley

• #2   6. okt 2011 Nej..

Har også kontaktet smeden med det samme, men svarer hverken på opkald eller sms..
    Det er bare røv træls at betale fuld pris for smed og så er det lærlingen der laver beskæringen og smeden tjekker ikke engang..
    Har ellers været utrolig glad for denne smed..

Men men kan simplethen ikke byde min hest sådan en behandling.. Så han får til imorgen om at svarer ellers finder jeg en anden..

• #3   6. okt 2011 Derfor skal jeg ALDRIG nogensinde have en smed læring, eller noget der er under læring i nærheden af mig og SLET ikke mine dyr .. Niiiiix neej!

- Nu er jeg selv ude på en praktiplads, dyrehospital, og der er én veterinærsygeplejersker som er i praktik, som jeg ville tillade at "prøve" mine dyr, af den grund at hun er DYGTIG.. Men nogen er jo bare ikke..

• #4   6. okt 2011 Du skal simpelthen ringe til smeden og brokke dig, så hele danmark kan høre det! Det er bare IKKE iorden!
    Han skal komme ud og beskære den om, GRATIS, ja han skal.

• #5   6. okt 2011 Efterhanden som jeg tænker mere og mere over det bliver jeg ærligtalt ogsån bare mere og mere sur..
    Problmet er bare at smeden ikke tager sin mobil eller svarer på mine beskeder..
    Tror desværre at når det er en måned sinden hesten er beskåret så vil han nok ikke tage det på hans skuldrer..

Men føler mest skyldfølelse over at jeg ikke har set det noget før.. ) :

• #6   6. okt 2011 Man lærer hele livet - og nu ved du at du næste gang skal efterse hovene når de er ordnet smiley Bare du er opmærksom på det - så er det bare med at få det fixet hurtigst muligt... find en anden smed - og alterntivt - hvis du selv har en fil - så kan du sagtens file noget af sålen af uden der sker noget.. bare for at lindre lidt. Pyt med strålen - den skal du ikke røre ved, kun selve sålen.. hvis dukanfile dem lidt mere í niveau..

Kommentér på:
Dårlig beskæring.. øvøv.. ) :

Annonce