{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Sælgers mareridt! {{forumTopicSubject}}

Kære HG!
Jeg fik altså lige brug for at skrive et indlæg, om min tidligere hest Jolie, som jeg solgte d. 15/8.

Min familie og jeg, havde valgt at sælge Jolie, fordi mine studier tog alt min tid, og det ville derfor være umuligt at give Jolie, alt den opmærksomhed som hun skulle have.
Vi satte hende tilsalg på hestenettet og ridehesten. Så får jeg denne her besked, fra en af heste-nettets brugere.

"Jeg søger nu bare en hyggehest til max________ kr men til blivende hjem med senere otium.
Vi rider på hyggeplan men støtter da om vores lokale lille rideklub når de holder et springstævne - vi starter LD og LC 4 gange om året til minispring og resten af tiden rider vi meget i skoven på strand og hyggeture.
Vi har en ældre DV vallak på 17 år og vores gamle hoppe på 19 år skal nu bare gå og hygge sig med max 3 gange ridning om ugen men hun går sammen med vores shetter på 36 år
Vi sælger ikke vores heste da vi har dem privat og plads til at de senere kan gå på pension herhjemme.
Vi har 3 pony/heste dvs. et lille hestehold."

Ja, det lyder jo ellers ikke så ringe! Otium, familie, hyggeture - PERFEKT!
....Men dog ikke.

Vi solgte Jolie til denne dame efter de havde prøvet Jolie og vi havde besøgt dem, på deres lille gård. Det var næsten helt perfekt! Men hvad vi ikke vidste, var at hun ville sælge min kære hest videre til en hestehandler eller rideskole.. Jeg er SÅ rystet, skuffet, sur og RIGTIG vred. At hun kunne lyve mig direkte op i ansigtet, og købe min hest til en fantastisk god pris - KUN for at sælge hende videre!

Hun er farlig!

Jeg håber virkelig ikke, at andre skal opleve noget lign. for det har virkelig taget hårdt på familien og jeg - hvilket også er grunden til jeg skriver indlægget her.

Har i/du spørgsmål til sagen, er i meget velkomne til at smide en besked i min PB.

Et rystet knus til alle jer derude.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælgers mareridt!
  • #1   2. okt 2011 ik fedt er det en herinde fra

• #2   2. okt 2011 Eij hvor træls!! sætter en masse tanker igang nu når man selv står og skal sælge pony smiley
    Håber at Jolle for det godt på trods af hestehandler/rideskole smiley

• #3   2. okt 2011 altid lav en kontrakt med en klausul at hesten ikke skal sælges/lånes uden at det vendes med tidligere ejer. eller at tidligere ejer bliver spurgt om de vil have hesten igen.

• #4   2. okt 2011 Stald Lambert: Det var en fra heste-nettet, ikke hestegalleri. Men vedkommende har også hestegalleri, så det gør bestemt ikke sagen bedre. smiley

*REB og ANE: Ja, du skal bestemt passe på med salget.. Hestesporten er fyldt med sådan nogle mennesker. Jolie har det heldigvis godt nu, fordi en bekendt dame, ikke ville have Jolie endte den vej, så hun købte Jolie. HELDIGVIS! - Ellers havde jeg 100% købt hende tilbage! smiley Held og lykke med salget - vær' varsom..

• #5   2. okt 2011 Mette: Vi havde lavet kontrakt og det hele, og hun havde også spurgt om vi ville købe hende tilbage, men hun VIDSTE, at jeg ikke ville have tid til det. Har så senere hen hørt fra andre folk, at hun køber heste, for at sælge dem videre.. Og hvis jeg vidste dét på forhånd, havde jeg ikke solgt Jolie til hende.. Men damen er lusket..

• #6   2. okt 2011 Derfor jeg skrev kontrakt og sørgede for at have forkøbsret på min gamle pony til maks. samme pris de købte ham for.

Super æreligt kan godt forstå du synes det er hårdt smiley
    Håber den for det godt trods videresalget!

• #7   2. okt 2011 Hvad skete der så med hesten? Fik I den tilbage eller er den solgt videre?
    Rigtig træls historie!

• #8   2. okt 2011 Julie: Vi havde samme kontrakt, men jeg ville umuligt have tid til Jolie. Men hvis jeg vidste, at hun kun købte Jolie for, at sælge hende videre - havde jeg jo heller aldrig solgt hende til den kvinde.. smiley

Så havde jeg ventet!

• #9   2. okt 2011 Rigtig trist når folk lyver smiley
    Og til dem der snakker tilbagekøbs klausul.. husk det ikke er nok, der skal skrives en straf hvis dette brydes, ellers så kan man ikke "straffe" køber for at bryde kontrakten.. men en sådan klausul hjælper jo ikke hvis man ikke har tid/råd/mulighed for at købe hesten tilbage..

• #10   2. okt 2011 Sandie: Der var en dame i samme by, som godt kendte "kvinden" vi solgte Jolie til. Damen vidste godt hvordan "kvindens" taktik var, så hun blev såret på Jolies vegne og købte hende derfor, fordi hun simpelthen ikke ville kunne bære at se, Jolie ende hos en rideskole eller hestehandler.

Jolie har det godt hos damen, men det var på et hængende hår, at hun var endt hos en hestehandler eller på en rideskole..

• #11   2. okt 2011 tænk at folk kan lyve sådan,synes folk bliver mere og mere frække over for folk,der efterhånde ikke det de tør våge sig ud i stakkels dyr,folk tænker kun penge,ved godt alle ikke er sådan,men efterhånden er der mange om det,trist det udvikler sig sådan

• #12   2. okt 2011 Det er derfor, at det er en genial ide a skrive kontrakt, hvori der står at man har førsteret ved videresalg smiley

• #13   2. okt 2011 Fy føj, tænk at man kan få sig selv til det! smiley

• #14   2. okt 2011 tja jeg solgte min ene røde lidt hysteriske og hostende avlshoppe i 2010
    Den blev solgt med tilbagekøsret da den var 16 år. Sød dame køber den til hyggeridning men efter 2 mdr ringer hun. Den hoster for meget. Hun havde så snakket med en "veninde" på Sjælland som søgte en til avl og lidt skovture. Jeg siger som det er at skovturs hest bliver hun nok aldrig da hun er meget varm.
    Ok så skal hun kun være avl hos veninden hvis ok med mig.
    Tja dum som jeg var stolede jeg på det.
    Efterfølgende ser jeg hende til salg for 6 gange det jeg solgte hende for og som kanon springhest evt lærehest til springrytter der vil frem, øhhh
    Inden for et ½ år nåede hun at have 4 eller ejere, fra Jylland til Sjælland.
    Det piner mig at jeg var total ærlig omkring hendes temp og hoste, og er sikker på at det var pga hendes temp at hun fløj såen rundt

• #15   2. okt 2011 ups 4 eller 5 ejere

• #16   2. okt 2011 Fuldkommen uacceptabelt! Jeg synes det er SÅ respektløst, og ikke mindst fordi man føler sin elskede hest, bliver "kastet" rundt! smiley

• #17   2. okt 2011 Er der nogen der kender til et tilfælde hvor en tilbagekøbsklausul eller ret til tilbagekøb er ønsket gjort gældende, hvor køber ikke har efterkommet ønsket og der er faldet en afgørelse af en slags? Har man egentlig en reel chance for at gøre sådan noget gældende?

• #18   2. okt 2011 Mia h: Man kan i hvert fald kun gøre noget hvis der står en "straf" for ellers er der jo intet at dømme, man kan jo ikke tage hesten tilbage fra en evt køber.. så vil man have noget ud af det så skal der fx stå at sælges hesten uden at gamle ejer har fået tilbudet så skal køber betale x kr til sælger eller lignende..

• #19   2. okt 2011 Det lyder som et rigtig godt udgangspunkt og er nok den bedste måde at gøre det på. Har du oplevet et tilfælde hvor en sådan klausul er blevet gjort gældende?

• #20   2. okt 2011 Mia: Nej har ikke selv solgt heste med sådan klausul og kender heller ingen.. men har oplevet mange der netop ikke havde en "straf" i kontrakten og alle har fået at vide ved advokater at der ikke er noget at gøre..

Kommentér på:
Sælgers mareridt!

Annonce