1.154 visninger
|
Oprettet:
Underhals? {{forumTopicSubject}}
Nu hvor mit lille føl er ved at være et halvt år, har min opstalder været ude og kigge på ham, og hun siger at han har tendens til underhals..
Hvad kan jeg gøre ved det?
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Muskel opbygning foregår stille og roligt - efter min overbevisning kan underhals rettes op på når hesten begynder at blive trænet og redet anatomisk korrekt.
Så når han engang er klar til at arbejde, så er det dig der til den tid skal sørge for at han bruger sig korrekt, frem og ned, så han bruger overlinien og sætter muskler og får balnace. Så vil underhalsen også vende sig, med mindre den allerede gør der naturligt inden.
Mit føl har også underhals, hun elsker at fjolle rundt med hovedet i vejret - men det ikke noget der overhovedet bekymre mig
Men sørg for krybben, høet osv. sidder i en tilpas højde.
Hjemme ved mig spiser de hø fra jorden og foder af spande på jorden
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
Jeg ka forestille mig at underhalsen kommer af at gå med hovedet sådan her:
(link fjernet)
og
http://www.windsorfarmsaddlebreds.com/Images/foal1.JPG
Føl er jo vildt nysgerrige og skal holde øje med alt, så denne hoved holdning ses teeeeemmelig ofte
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Nummer 2 billed du linker til ligner mit føl på en prik - faktisk både af udseende, men også opstillingen
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 14 Svar: 232
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og ellers er der ikke så meget at gøre førend hesten engang skal til at trænes, hvor man jo så kan være opmærksom på at den bruger sig rigtigt og får sat muskler de rigtige steder
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 6 Emner: 112 Svar: 584
Underhals?