{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Video Bidløs og ikke bidløs :D {{forumTopicSubject}}

Her i sidste uge/weekend havde jeg besøg af min dejlige veninde som til dagligt rider bidløst, og der fik vi prøvet at se om min Dacapo også kan rides bidløst smiley Hun er kun 4 år, men jeg syntes selv hun klarede det hammer godt! smiley Vi tog lidt video:
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=259662

Og så tog vi også video af min generelle træning af hende smiley
http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=259617

Vil blive super glad hvis i gad at kommentere lidt? Bare husk at hun er altså kun 4 år smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Video Bidløs og ikke bidløs :D
  • #1   26. sep 2011 Husk at holde dine hænder stille. Det ser ud som om, hun bliver lidt sur over dine urolige hænder og derfor hun ryster så meget med hovedet.
    En ung hest skal bare have løse tøjler, så den kan søge frem og ned i stedet for at have hovedet så højt som din.
    Prøv at google remonteridning smiley

• #2   26. sep 2011 Hun ryster på hovedet over at jeg beder hende om at vente smiley
    er ikke imod remoteridning men hun forstår ikke meningen med at gå med hovedet nede - hvis du ikke tror mig så spørg bella vinter herinde for hun har fosøgt lidt med hende smiley
    og denne måde jeg rider hende nu fungerer så vil ikke ændre det før jeg får andet af vide af min underviser smiley

• #3   26. sep 2011 Remonteridning er godt til ungheste (og alle heste) fordi det styrker ryggen og klargør hesten til samling.
    En pony jeg træner har taget 10 cm på bag hver skulder i ren muskel efter han er begyndt træning i remonteholdning.
    Man skaber derved grundlag for mere reel samling, hvor hesten kommer bagfra, løfte ryggen og er let på tøjlen fordi den har styrken og balancen til at bære sig selv.

Nu bad du om kommentarer og min kommentar er så, at din hest ser anspændt ud og går i mod hjælperne. Det tror jeg remonteridning ville hjælpe plus en mere rolig, stabil hånd. Prøv at se videoen, hvor du kun kigger på dine hænder. Der kan du se, hvor meget frem og tilbage din hånd går.
    Det er jo ikke nødvendigvis det samme som, at hesten skal gå med snotten nede i sandet, men den skal lære at strække halsen ud af kroppen og løfte ryggen.
    Du kan ikke samle en hest ind fortil og derefter forvente, at den skal løfte ryggen af sig selv. Hvis du starter en unghest op med ryggen nede, så vil den have ryggen nede resten af sit liv indtil nogen træner dens muskulatur op.

• #4   26. sep 2011 Igen, remonteridning er ikke noget jeg forstår mig på, og derved er det ikke noget jeg vil påbegynde i frygt for at ødelægge min hest i sidste ende. (:
    Holder mig til min underviser (:

Men tak fordi du gider at kommenter - det skal heller ikke forståes sådan. men jeg vælger bare at lytte til min underviser, da hun bedre kan hjælpe mig end du kan herover nettet (:
    Og skulle min underviser foreslå remonteridning, jamen så får jeg hjælp til det (:
    men har lige et spørgsmål, hvor ser du en anspændt hest? Ja hun er lidt sur på mig i videoen, for jeg beder hende om at koncentrere sig og samle sig mere. men jeg føler ikke selv jeg sidder på en direkte anspændt hest, og sys heller ikke jeg ser det på videoen. er bare nysgerrig (:

• #5   26. sep 2011 Specielt i videoen med bid. I mine øjne ser den anspændt ud fordi den går med ryggen nede, hovedet for højt og slår med hovedet. Den tripper ikke rundt og vender det hvide ud af øjnene, nej, men det er ikke en hest, der bruger sig selv rigtigt.
    Her er en 5års, som jeg trænede i remonte og her samlede hende lidt mere op. Hun var alt i alt blevet redet sammenlagt et halvt år på det tidspunkt og kan sammenlignes med din. Ingen modstand på tøjlen og korrekt eftergivenhed og en fuldstændig afslappet hest. Og det er altså en hest, der gik mega anspændt med snotten i vejret og ryggen nede bare en måned eller 2 før denne video.
    http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=235982
    Du kan se til sidst i videoen, hvordan hun får lov til at søge lidt længere frem og ned uden at stikke hovedet ned i sandet = remonteholdning.

Det er svært at lave forkert remonteridning, hvis man ellers er en nogenlunde dygtig rytter. Det kan aldrig ødelægge en hest, at den skal bære sig selv. Til gengæld kan for megen tøjlehjælp ødelægge rigtig meget.

Det er endnu sværere på en arabertype som din, der har tendens til at gå med meget løftet hals uden at bruge ryggen overhovedet, men derfor er det netop endnu vigtigere at få løftet den ryg!

• #6   26. sep 2011 Okay, nu skal det så lige siges at jeg har været med ude ved Dacapo en del gange efterhånden.
    Hun er en afslappet og afbalanceret hest. Jeg har selv redet hende, både med og uden bid.
    I videoen med bid: Ja, hun ryster på hovedet, men i virkeligheden bevæger Mettes hænder sig selv ikke så meget som i siger, jeg kan godt se at det ser sådan ud på videoen, fair nok, men i virkeligheden sidder hun altså rimelig stille med hænderne.
    I videoen uden bid er det nyt for både Mette er Dacapo at ride uden bid. Jeg er den eneste der har gjort det fast, og egentlig har erfaring med, af både mig, Mette og hesten.
    Derudover skal det siges at ja, jeg har prøvet noget remonteridning med hende, ja, hun havde HELT sikkert godt af det, men det ændrer ikke på at jeg nu engang bor i den anden ende af landet, og Mette altså ikke selv har forstand på det.
    Og Dacapo har svært ved konceptet, hun har behov for at se på alt, og det kan hun bedst med hovedet løftet, men hun endte da med at gå nogenlunde, og fik løftet ryggen.
    Men samtidig er det da klart at Mette ikke vil ligge og rode med det, når hun ikke kender det, med hendes 4 års i træning.
    Der siger altså lidt sig selv efter min mening...

Sorry fordi jeg blander mig...
    Hun var så dejlig søde, selv da hun blev bange for... Ja, hvad det nu var med sidepullen var hun meget kort tid om at slappe af igen, så alt i alt klarede hun det SÅ flot! smiley

• #7   26. sep 2011 Tak for det søde! (:
    Du kan forklare det så meget bedre end mig (:
    Haha var så sjovt da hun blev forskrækket, aner stadig ikke hvad det var smiley men det var nok din faaarlige trøje smiley

• #8   26. sep 2011 Haha, så lidt smiley
    Jaja, det var sjovt, det var ikke dig der sad på den 170 høje unghest med et hovedtøj skønheden aldrig havde redet rigtigt med før, mens hun tænkte: "Løøøb farlig lyd!" Selvom.... ja, der var ikke nogen lyd, trøjer siger ikke så meget, men fair nok xD

• #9   26. sep 2011 Haha xD Ja trøjer kunne jo spise hende! smiley
    Haha tror det nok var Oliver, men der var bare ikke nogen lyd så er ikke helt sikker smiley

• #10   26. sep 2011 Ja, det burde vi da vide at den kunne for fanden smiley
    Nej præcis.. Og vi kunne ikke se ham bagefter xD

• #11   26. sep 2011 Ja! smiley
    Haha ja nemlig smiley

Kommentér på:
Video Bidløs og ikke bidløs :D

Annonce