{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

dækken hjælp .. {{forumTopicSubject}}

Min pony har aldrig rigtig gået med dækken, men da han ikke sætter den tykkeste vinterpels, og det altså er pænt koldt om vinteren osv, så vil vi i år prøve at ligge dækken på ham.
men eftersom jeg er rimelig amatør i ''dækken verdenen'' vil jeg gerne spørge om hjælp smiley

hvilke dækkener skal man have? overgangs, vinter, osv.?
hvordan ved man hvor mange gram de skal være på, hvornår skal det på, hvornår skal det af, og alt det der info man har brug for at vide? håber i kan hjælpe mig, da jeg er rimelig lost lige her til at starte med.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækken hjælp ..
  • #1   20. sep 2011 Min er lige begyndt at gå med regndækken uden fleece, når det bliver lidt koldere får han 150 gram på overgangs dækken og vinterdækken senere hen på 300 gram og han er ikke klippet smiley

• #2   20. sep 2011 okay, men nu han aldrig har gået med dækken før osv, ved ikke om det gør nogen forskel selvfølgelig, men hvad vil du så anbefale, at vi starter med at ligge på ham og hvornår osv? :b

• #3   20. sep 2011 dengang jeg startede med at bruge dækken på min første hest, spurgte jeg også omkring dette men fik rigtig mange forskellige svar som forvirrede mig mere end forventet smiley

men nu bruger jeg mi selv som eksempel når det kommer til at skulle ligge dækkener på mine heste:

- når jeg begynder at tage en trøje på når jeg skal ud, får mine heste overgangsdækken på (100-150 gram)

- når jeg begynder at skulle have vinterjakke på, får de vinterdækken på (300 gram)

lusen får dog underdækken på lidt efter vinterdækkenet (300 gram ekstra)

håber du kan bruge det smiley

• #4   20. sep 2011 Tror du er nødt til at prøve dig lidt frem ...start ud med et overgangs dækken og se om han behøver mere ...hvis han ikke bliver klippet er det ikke sikkert han behøver mere ...min går med overgangs dækken hele vinteren og han fryser ikke ....det er heller ikke godt hvis de kommer til at svede under dækkenet !

• #5   20. sep 2011 jeg siger mange tak for jeres hjælp smiley

• #6   20. sep 2011 jeg har altid trukket den så langt som muligt.
    Så når jeg kunne se min gamle ikke satte mere pels, for han ikke kunne sætte mere fik han et 300 g. på smiley

• #7   20. sep 2011
    Forstår ikke helt? Hvorfor vil du ligge dækken på ham i år hvis det ikke er nødvendigt?

• #8   20. sep 2011 Hvis ikke det er nødvendigt ville jeg bare smide et tyndt regndækken på den.

• Jeanette J
    Jeanette J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Heste: 1 Svar: 14
    #9   20. sep 2011 det er en rigtig god ide at have to af hvert dækken, ISÆR regndækkener/ overgangsdækkener da man jo bruger dem efterår og forår hvor det regner meget her i DK. Min hest har to regndækkener, to overgangsdækkener med 150-250g fyld og to vinterdækkener m. 400g. Derudover har jeg så fleece m.v.
    Plejer at smide regndækken på når vi begynder at få meget vådt vejr, som det er nu. Når vi når ned omkring +2-+5grader smider jeg overgangsdækken på og kommer vi ned på ca. 0grader får han sit vinterdækken på. Man kan mærke hvor "varm" hesten er under dækkenet, det giver en ide om den har det for varmt/ for koldt. Man siger normalt at man kan mærke det på ørerne, men det er en skrøne smiley

Kommentér på:
dækken hjælp ..

Annonce