Staldpige udlandet (Irland) {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Har efter længere tids ønske om at komme rigtig igang med min ridning og bare færden med heste igen, efter 6 års pause ca.. Jeg er nu blevet tilbudt et rytter/stald job i en dressur stald i Irland..
Det er jo svært at sige nej til, da jeg synes det er en fed chance at få, og ikke mindst oplevelsen og erfaringerne man må få med sig.
Har snakket lidt med dem frem og tilbage, men alting kan jo være lut og lagkage over telefon og så vise sig at være en hel anden ting når man kommer og ser på det..
Er der nogle ting jeg skal passe må mht til noget som helst?
Nu vil jeg jo lige tage derned i en uge og møde dem, hvilket de synes var en rigtig god ide..
Men hun har skåret ud i pap for mig at jeg ingen løn vil få under opholdet. Jeg vil få en fransk bolig, vare jeg selv kan lave mad af, og hun vil betale min transport...
Hvor skal jeg printe en kontrakt ud henne hvorpå som kan sikre mig så meget som muligt når jeg tager afsted?
Jer andre der har værete udenlandsk staldpige.. hvad har i fået for det?
Altså jeg er ligeglad med pengene, det er ikke dem jeg tænker på det er at få noget med i baggagen..
maj 2006
Følger: 181 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 559
Det er et meget smukt land og kan godt anbefale det.
maj 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 18
Jeg vil det her pga oplevelsen, og erfaringen fra et andet land, og fordi de vil træne mig også.. Jeg vil det ikke for pengenes skyld..
Jeg vil bare være sikker på i ikke kender til nogen der er blevet kidnappet eller andet.. forstå mig ret, der er lang vej hjem hvis noget skulle ske. Ja bagtanker har jeg nok af....
MEN PLEASE, DEL JERES ERFARINGER MED MIG OMKRING DETTE
maj 2010
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 18 Emner: 12 Svar: 416
maj 2011
maj 2011
Hvor længe var du der? og betale de transport osv vidre også.. besøgte du dem først eller to du bare afssted og sagde job og bolig op?
maj 2011
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 31
maj 2010
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 18 Emner: 12 Svar: 416
Hvis du skal til Australien kan dette sted anbefales;) http://www.acaciaridgestud.com.au/
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.600
Da jeg første gang fik job i UK rejse jeg blot her over og startede hårdt ud med at arbejde. Det hele var som forventet, næsten. Generelt søde mennesker, masser af heste og jeg fik som lovet min egen "bolig". Desværre opdagede jeg hurtigt, at forholdene var for ringe. Utæt samt kold bolig, ingen mad og generelt var alt i stykker (vaskemaskine, bruser osv). Jeg blev ansat som dressurrytter til 6 stk heste, men arbejdet blev simpelthen for kedeligt eftersom, at der var alt for mange (tossede)regler og at jeg i bund og grund ikke havde noget at skulle have sagt. Så jeg har valgt at flytte og har fået arbejde med dressurheste i stedet (det andet var stuntheste). Jeg har besøgt stedet en enkelt gang og flytter så derover pr. 1.10 - hvilket jeg ser meget frem til!
Jeg har kun én ting at sige; prøv det!! Hvis man ikke prøver det finder man ej ud af om det er godt eller skidt, der hvor du hører hjemme eller ej..
På det nye sted får jeg løn samt bolig stillet til rådighed.
maj 2011
Min opgave bliver at ride 5-7 heste hverdag, og skal så hjælpe til ved stævner shows mm. inkl lidt stald arbejde...
Jeg har aftalt at tage derover d. 10 okt, i en lille uge, hvor jeg så vil flytte derover omkring 1. januar 2012 da jeg lige skal møde menneskerne og se hvordan det fungere og hvad de kræver eller forventer..
Men det er helt klart hvad jeg gerne vil lave til jeg er slidt op. Der er bare for kedeligt i danmark, og mulighederne er få.. Du må da lige give besked hvis de skal bruge en mere på det nye sted du skal flytte over? Kunne da være super cool med en dansk kollega.. =)
aug 2006
Det lyder bare godt, kan kun give dig ret!!
De har lige ansat 3 på det nye sted - så nu må tiden vise om nogen hopper fra eller bliver. På stedet jeg er nu har de 2 ledige stillinger... så der er en del på prøve pt!!
Har du ellers kigget på Yardandgroom.com og Careergrooms.com? Der er en del stillinger - så har man lidt at at vælge imellem
maj 2011
Så det er faktisk sådan nu ar jeg har 5 steder at vælge mellem 4 steder i verden... men hende i irland er international dressur dommer, kan da lige vise dig en video af en hest hun kun har haft i træning i lidt over en uge.. meget berigende, og INGEN KANDAR.
http://www.youtube.com/user/oxebow7
Tror vist det er her jeg får det meste af mine krav opfyldt også... men har fået tilbud fra australien også, meget velhavende familie, jeg skal starte med at følge børnene i skole, så har jeg 8 timer til at gøre hvad jeg vil i, ride mm... hente børnene igen, leje med dem til aftensmaden er klar (egen kok og stuepige) hovedsagligt er der arbejde med børnene 4 timer dagligt ca, og så hvis man har lyst har de 16 heste ponier man kan gøre hvad man har lyst til, men profesionel undervisning hverdag. det lige pludselig svørt at vælge alligevel
aug 2006
Staldpige udlandet (Irland)