{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem rider hvem
  • #1   18. sep 2011 Jeg gør..

Men skal du have en der rider med hvor det er sjovt, så hende her: http://www.hestegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=1516

• #2   18. sep 2011 Det gør jeg også på min Stachus smiley

• #3   18. sep 2011 okay hvad er reglerne for hest, og må en stille op på hest, og en anden som pony?

• #4   18. sep 2011 er startet med at ride en pony, ville dog gerne prøve at ride stævner på den, men dem der ejer den har også en datter der rider pony (har dog hendes egen, men ellers ville hun jo have 2)

• #5   18. sep 2011 ved D-stævner kan den godt gå som pony og hest bare ikke til det samme stæve og det skal være en 1´er pony.

Til C-stævner skal den klasses op til hest til pågældende rytter og kan så ikke rides af andre end rytteren selv til stævner - der forbliver den hest til den evt. skifter ejer og klasses ned igen

• #6   18. sep 2011 Jeg gør også lidt, men det er desværre ved at være et år siden jeg har været ude at starte.

• #7   18. sep 2011 Til E og D stævner kan ponyen godt stille op i en pony + en heste klasse til samme stævne - dog med 2 forskellige ryttere - dejligt med de nye regler. Det skal dog være en 1'er. Til D stævner (og derover skal den vist klasses op til hest og så er der kun EN rytter som må ride den til stævner).

Jeg er ret ny til det der med stævner, men rider en lille 1'er og stiller op mod hestene =)

• #8   18. sep 2011 ved godt at de har lavet reglerne om så der må startes med to forskellige ryttere, men er nu ret sikker på at den ikke må gå som bode pony og hest samme dag i dressur

• #9   18. sep 2011 hvor kan man finde reglerne henne? smiley

• #10   18. sep 2011 DRF under reglementer hvor der så er fællesbestemmelser og sæeskilt reglement for f.eks. spring og dressur

• #11   19. sep 2011 Jo der er netop lavet om så den MÅ gå som både pony OG hest til samme stævne. Bare ikke med samme rytter.

Det står i fællesbestemmelserne

• #12   19. sep 2011 Fællesbestemmelserne $ 16.1 (side 15 nederst - 16 øverst)

E- og D-stævner og E- og D–klasser: Ikke-målte heste/ponyer: Det er
    rytterens ansvar at foretage en skønsmæssig måling af hesten/ponyen.
    Officielt målte ponyer skal starte i den kategori, de er målt til. Kategori 1 ponyer må dog også starte som heste. En pony må starte som både pony og hest ved samme stævne dog ikke med samme rytter.

Tag nu snart og lær det i stedet for ALTID at svare forkert

• #13   19. sep 2011 rolig nu lotte!

• #14   19. sep 2011 Lige DET spørgsmål kommer bare SÅ tit og hver ENESTE gang er der nogle der svarer uden først at tjekke reglerne.

• #15   19. sep 2011 okay, det lød bare mere som et "angreb".

• #16   19. sep 2011 Havde jo heller ikke skrevet at jeg var sikker smiley

Synes personligt det er en stor forringelse af dressuren at pony må starte med to forskellige ryttere samme dag for slet ikke at tale om dyrets vel. 4 x opvarmning + 4 gange på banen inden for kort tid er bare slet ikke i orden i mine øjne. Langt de fleste heste og ponyer er færdige efter et stævne hvor de har gået to klasser, ikke mindst psykisk.

• #17   19. sep 2011 Det er kun indtil en hvis sværhedsgrad at hesten må have flere ryttere, så det kunne da være værre smiley

• #18   19. sep 2011 vil så bare lige sige til at jeg aldrig rider mere end en klasse på hver pony/hest

• #19   19. sep 2011 Findus
    Hvorfor snakker du om 4x opvarmning?
    Hesten må da stadig kun starte 2 gange pr dag.

Min kunne så sagtens klare at gå flere gange. Men det nøjes vi med når vi starter western

• #20   19. sep 2011 den må starte 2 klasser med 2 forskellige ryttere altså 4 klasser og man rider jo ikke på banen med mindre hesten er varmet op eller holdt i gang fra tidligere klasse.
    Lige præcis dressuren tærrer hårdt på langt de fleste ponyer og heste til stævner

• #21   19. sep 2011 P.s. Lotte N

Nu er det vist dig der skal tilbage til fællesbestemmelserne hvor der står 4 klasser men med 2 forskellige rytter ved E og D-stævner.

• #22   19. sep 2011 Til E + D stævner - en hest må have max. 4 starter per dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.

Ellers er det 2 starter per dag og til B stævner 1 start.

Når det er de små klasser og man starter ret hurtigt efter hinanden, så behøver/når man næsten ikke 4 x opvarmning =)

• #23   19. sep 2011 KUN når der er tale om D-E stævner kan der fraviges fra de 2 klasser om dagen. Og det er stadig kun LC vi snakker om. Det mener du vel ikke er hårdt for nogen hest?

Fra dressur-reglementet
    212.2.
    Hestens/ponyens antal starter pr. dag
    Heste: Max. 2 starter pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag. Ved B-stævner max. 1 start pr. dag.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.

og fra spring
    312.1. Hestens/ponyens antal starter pr. dag
    Heste: Max. 2 starter pr. dag.
    Ponyer: Max. 2 starter pr. dag.
    E- og D-stævner og E- og D-klasser: En hest/pony må have 4 starter pr. dag, så længe ingen starter er over sværhedsgrad 0.

• #24   19. sep 2011 Nu er det LC vi er til og jeg ser ingen pony få under 30 min opvarmning, flere ponyer får meget mere. det kan da godt være at det ikke er nødvendigt med ret meget opvarmning, men det er da bare endnu være at pony ikke får arbejdet sine muskler igennem inden programmet og måske lige får 5 min på opvarmningen og så ind på banen.
    Men smag og behag hvordan folk vælger at behandle deres dyr.

Vores pony er i rigtig god form og JA det er hårdt for ham at gå 2 klasser om dagen i 2 dage. Han bliver brugt både fysisk men ikke mindst psykisk og det er hårdt for ham.

• #25   19. sep 2011 Mine bliver da også varmet grundigt op, men langt det meste foregår i skridt. Ingen grund til at ræse rundti trav/galop når det er på plads hjemmefra.

Har ALDRIG oplevet nogle af mine vise den mindste smule træthed efter 2 fulde stævnedage.
    Har endda været på fælles rideur med den lille dagen efter hun havde gået 9 (NI) starter i western. Hun var lige så frisk som altid

• #26   20. sep 2011 okay, for at bryde det har "skænderi" så vil jeg gerne høre hvad jeres erfaringer er med at i rider mod hestene? er det godt eller skidt?

• #27   20. sep 2011 Det er udfordrende =)

• #28   20. sep 2011 hvordan? smiley

• #29   20. sep 2011 Især i spring er det udfordrende - simpelthen fordi du så kæmper mod heste. Banen er lavet til hestene (afstande, højde). Der kræver det lige lidt mere end hvis du red en hest smiley

Dressur - større heste har en tendens til større bevægelse, som har det med at se "fancy" ud = ekstra elegance = bedre points.

• #30   20. sep 2011 okay. rider 2 ponyer og en hest. hesten rider jeg til undervisning, men føler bare selv at jeg ville lære mere af at ride på den ene pony. vil stdig gerne ride stævner, men kan jo ikke ride mod ponyer, da jeg er over de 16 og fylder snart 18

• #31   20. sep 2011 det kommer jo meget an på hvad du har planer om at starte - jo bedre gående pony jo større chancer. Godt gående, stabil i alle gangarter og velredet, så er du godt på vej i hvert fald i de lavere klasser. Og så er det vel en 1´er pony der ertale om ikk??

• #32   20. sep 2011 lige pt. er de to ponyer ret så fede hehe smiley (den ene har en stofskifte sygedom, og den anden er kun blevet brugt lidt i skridt og trav 1- 0 gange om ugen. første nævnte er fjordhest, så der gælder der andre regler) men begge er 1'er ponyer. er selv nemlig ikke ret stor, den den kan sagtens bære mig! smiley

• #33   20. sep 2011 til alm D-stævner gælder samme regler uanset race eneste de skal have tilfælles er et stangmål svarende til en 1´er pony for at kunne rides i hesteklasser. For fjordhestens vedkommende tænker du nok på rene fjordhestestævner, der er det jo kun fjordheste.

• #34   21. sep 2011 mener at der lidt nogle andre regler for fjorheste

• #35   21. sep 2011 nej til D-stævner hvor alle kan detltage er der fælles regler for ALLE.
    Der hvor vi står opstaldet er der 3 fjordheste de to af dem er stævneheste og stiller op i dressur, så helt ens regler.

Staldejer har en rigtig fin fjordvallak som hun udover D-stævner selvfølgelig også rider rene fjordhestestævner på eller kombineret fjordhest/haflingerstævner.

hvad er det du mener skulle gælde specielt for en fjordhest? det kan jeg ikke lige se.

• #36   21. sep 2011 unsskyld da, men havde en eller anden havde sagt at der var andre regler for fjordheste. det er bare det jeg havde hørt!!

• #37   21. sep 2011 det har nok været fjordhestestævner den person så har ment.
    Ingen tvivl om at fjordhestene nok vil have det nemmere ved bedømmelse på lige vilkår med samme race, for ingen tvivl om at man skal have en rimelig moderne model med noget gang for at den kan klare sig fint blandt hestene.

ikke at det ikke kan forekomme, men den gammeldags model er jo slet ikke skabt til dressur, så det skal altså være en der kan flytte stængerne smiley

Kommentér på:
hvem rider hvem

Annonce