{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

I praktik som dyrlæge!:-) {{forumTopicSubject}}

Hello HG!:-)

Jeg skal i uge 41 i praktik som lærer, men har nu fået den idé at jeg faktisk også gerne vil prøve som dyrelæge, med speciale i heste! Det kan jeg gøre i uge 42, og jeg har også en ret god idé om, hos hvem det skal være!(-; Jeg ved jo godt at der nok ikke er så meget som jeg kan lave, da det jo er praksis det meste, men jeg vil også bare gerne med ud at observere, og det er højst sandsynligt kun mandag, tirsdag og onsdag (MÅSKE torsdag med) at jeg skal...

Nu ville jeg bare lige høre om der er nogen derude som har været i praktik som dyrlæge, og hvordan i synes det var? Meget kedeligt, lærerigt, ensartet eller hvad?:-)

På forhånd tak!(-;

Mvh. Amalie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I praktik som dyrlæge!:-)
  • #1   13. sep 2011 Jeg har været i praktik som dyrlæge, men det var dog på en alm. klinik hvor der kun kom smådyr ind.
    Jeg synes det var enormt spændende og lærerigt! Jeg fik lov at være med til at vacc. og giver diverse sprøjter osv. Jeg var også med til operationer, hvilket var super sjovt smiley Det er en rigtig fed oplevelse!:D

• #2   13. sep 2011 Tja, min erfaring (har været i praktik 2 gange) er, at jeg simpelthen ikke er særlig sej smiley
    Første gang var i 9. klasse, hvor jeg var i praktik på en dyreklinik. Jeg var virkelig nervøs, og da jeg så skulle overvære en operation af en kat, fik jeg det dårligt og besvimede for første gang i mit liv. Virkelig mærkelig følelse.
    Min mor beroligede mig senere med, at det også var sket for hende (hun er dyrlæge) smiley
    I 10. klasse havde min far (også dyrlæge) arrangeret, at jeg kunne komme en enkelt dag i "praktik" for at kunne skrive min OSO (opgave i 10. klasse). Jeg var bare syg den dag, så det var ikke så fedt, for jeg var jo taget hjem fra efterskole for at være på hesteklinikken. Jeg tager så derud, og ser som noget af det første en hest få fjernet en mus i baghasen. Efter ca. 1/2 time får jeg det dårligt... IGEN! men når ud af operationsrummet, før jeg besvimer.

Fedt hva? smiley

• #3   13. sep 2011 Jeg var i praktik på et stort sted for store husdyr, altså heste, køer, grise, får, geder osv :b
    Det var virkelig en fed oplevelse, og jeg kan KLART anbefale det!!!(:

• #4   13. sep 2011 Jeg var i prktik som dyrlæge sidste år i efterårsferien - HOLD DA OP hvor jeg bare elskede det!! smiley Jeg var både på klinikken med smådyr, så var jeg med ude ved Køer, og hest, og kameler osv. smiley
    Det var vildt spændende! smiley

• #6   13. sep 2011 Jeg har også været i praktik hos en dyrlæge hvor, at der i den uge jeg var der, både kom heste på klinikken som skulle have røngten fotografi, få taget noget væske ud af benet også kørte vi mest ud til andre. Synes det var så lærerigt, selvom jeg ikke gjorde så meget, men dyrlægerne var gode til at forklare hvad der var galt med hesten og hvad der skulle ske med den mht. behandling o.s.v smiley Allerede mandag omkring formiddag skulle jeg med ud og aflive en super fin hest - om jeg havde lyst til at gemme mig i et hul?! Ja tak! Men det kan man jo ikke rigtig gøre, så jeg stod pænt og gloede direkte ned i jorden, og havde det dårligt over at skulle være med ude og se det.... Det var nok det eneste 'dårlige/kedelige' oplevelse i hele ugen. Vi kørte vidt omkring og jeg skulle også med ud og handelsundersøge et virkelig sødt føl ude på Amager smiley Det var så sødt, og jeg fik lov til at holde det da den kommende ejer skulle ind og hente nogle papirer - så man fik jo prøvet nogle ting o.s.v, men vaccinerne og alt det der klarede dyrlægerne altså smiley Men jeg havde en rigtig god oplevelse, og fik faktisk et godt indblik i hvad dyrlægerne laver alt fra at tjekke hove/halthed, lave forsikringstjek (der hvor man udfylder nogle papirer også forsikrer man sin hest xD ) til altså at skulle ud og aflive en hest og hjælpe med at tage røngten af en hest o.s.v smiley Synes bare du skal glæde dig, det er så fedt og virkelig lærerigt ! ;D undskyld den blev lidt lang smiley

• #7   13. sep 2011 har været det i en uge. Mandag og fredag var jeg ude at køre med hestedyrlæge, og tirsdag-onsdag-torsdag var jeg på klinik for smådyr.

Det er begrænset hvad man kan hjælpe med, men det har været det bedste praktikforløb jeg har været med til. Jeg synes det var mest spændende at være med hestedyrlægen ude at køre, og var også med lidt på klinikken smiley

• #8   13. sep 2011 Jeg har også overvejet at blive dyrlæge, og så vil jeg selvfølgelig tage praktik først for at se om det er noget for mig.

Dog er jeg lidt i tvivl om jeg kan klare det, da jeg har tandlægeskræk, og er virkelig, virkelig bange for ALT der har med tænder at gøre.
    Og hvis jeg så skulle være med til at hive tænder ud på dyr... jeg ville gå helt i traumer tror jeg.
    Nogle der ved, om man kan komme ud for det hos en almindelig dyrlæge?
    -Kan dog godt være med til at raspe tænder, og den slags.

Udover det, vil jeg lige sige at du skal være klar på at se dyr blive aflivet.
    Jeg har to veninder som var i praktik som dyrlæger. Den ene var med til et par aflivninger (hun endte faktisk med at tage to raske katte med hjem, som skulle aflives udelukkende fordi ejeren ikke gad have dem) den anden aflivede 1-2 dyr om dagen. Det var hun ikke så begejstret for.
    Men ud over det, så er det jo bare at springe ud i det! smiley

• #9   13. sep 2011 Jeg var i praktik hos Næstved kaserne hesteklinik da jeg gik i 9. klasse. Det var super spændende og da jeg også går med en lille drøm i maven at uddanne mig som kiropraktor efter dyrlægeuddannelsen kom jeg selvfølgelig med en som både er dyrlæge og kiropraktor. Jeg mener egentlig man selv sørger for at gøre ens praktikuge spændende, hvis man selv spørger ind og er interesseret i det der sker, så er det helt sikkert en lærerig uge.

Jeg var selv ude til en masse kiropraktikheste, hvor man tydeligt kunne se hvor spændte de var før og efter lidt behandling så hjalp de. Jeg var med til en operation, hvor der skulle opereres mus ud af benene. Jeg hjalp med at gøre heste klar til scanning, røngten mm. Jeg nåede i hvert fald at opleve en masse ting på den uge smiley

• #10   13. sep 2011 Jeg var i praktik ved en dyrlæge med smådyr.
    Det var meget fint, men skulle mest gøre rent osv. - praktiske ting.
    Jeg ved med inde ved alle konsultationer, hjalp med at holde dyrene osv. og så skulle jeg tørre bordet af bagefter. Derudover hjalp jeg fx med at holde de små dyr under operationer, katserationer, øremærkninger osv. og jeg tog dyrene ind/ud af burene ved operationer osv. Og så skulle jeg 'passe' nogle af dyrene. Fx en hund der skulle ud og går hver time, en lille hvalp der skulle have opmærksomhed, en kæmpe hund der var bedøvet, og væltede rundt.
    Og så tørrede jeg op efter en hund der tissede i ventesalen.

Udover det lavede jeg faktisk ikke så meget. Når der ikke var noget at lave for dem, så stod jeg bare og kiggede, gik rundt i butikken, kiggede til dyrene og sådan noget. smiley

• #11   13. sep 2011 Undskyld jeg ikke har svaret, glemte at abbonere på emnet!-.-

Men tak for alt responsen, det er rigtig fedt at vide, at det er noget at se frem til!:-D

Kommentér på:
I praktik som dyrlæge!:-)

Annonce