I praktik som dyrlæge!:-) {{forumTopicSubject}}
Hello HG!:-)
Jeg skal i uge 41 i praktik som lærer, men har nu fået den idé at jeg faktisk også gerne vil prøve som dyrelæge, med speciale i heste! Det kan jeg gøre i uge 42, og jeg har også en ret god idé om, hos hvem det skal være!(-; Jeg ved jo godt at der nok ikke er så meget som jeg kan lave, da det jo er praksis det meste, men jeg vil også bare gerne med ud at observere, og det er højst sandsynligt kun mandag, tirsdag og onsdag (MÅSKE torsdag med) at jeg skal...
Nu ville jeg bare lige høre om der er nogen derude som har været i praktik som dyrlæge, og hvordan i synes det var? Meget kedeligt, lærerigt, ensartet eller hvad?:-)
På forhånd tak!(-;
Mvh. Amalie
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
Jeg synes det var enormt spændende og lærerigt! Jeg fik lov at være med til at vacc. og giver diverse sprøjter osv. Jeg var også med til operationer, hvilket var super sjovt Det er en rigtig fed oplevelse!:D
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
Første gang var i 9. klasse, hvor jeg var i praktik på en dyreklinik. Jeg var virkelig nervøs, og da jeg så skulle overvære en operation af en kat, fik jeg det dårligt og besvimede for første gang i mit liv. Virkelig mærkelig følelse.
Min mor beroligede mig senere med, at det også var sket for hende (hun er dyrlæge)
I 10. klasse havde min far (også dyrlæge) arrangeret, at jeg kunne komme en enkelt dag i "praktik" for at kunne skrive min OSO (opgave i 10. klasse). Jeg var bare syg den dag, så det var ikke så fedt, for jeg var jo taget hjem fra efterskole for at være på hesteklinikken. Jeg tager så derud, og ser som noget af det første en hest få fjernet en mus i baghasen. Efter ca. 1/2 time får jeg det dårligt... IGEN! men når ud af operationsrummet, før jeg besvimer.
Fedt hva?
maj 2010
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 56 Svar: 472
Det var virkelig en fed oplevelse, og jeg kan KLART anbefale det!!!(:
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Det var vildt spændende!
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 846
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Det er begrænset hvad man kan hjælpe med, men det har været det bedste praktikforløb jeg har været med til. Jeg synes det var mest spændende at være med hestedyrlægen ude at køre, og var også med lidt på klinikken
jan 2011
Følger: 13 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 73
Dog er jeg lidt i tvivl om jeg kan klare det, da jeg har tandlægeskræk, og er virkelig, virkelig bange for ALT der har med tænder at gøre.
Og hvis jeg så skulle være med til at hive tænder ud på dyr... jeg ville gå helt i traumer tror jeg.
Nogle der ved, om man kan komme ud for det hos en almindelig dyrlæge?
-Kan dog godt være med til at raspe tænder, og den slags.
Udover det, vil jeg lige sige at du skal være klar på at se dyr blive aflivet.
Jeg har to veninder som var i praktik som dyrlæger. Den ene var med til et par aflivninger (hun endte faktisk med at tage to raske katte med hjem, som skulle aflives udelukkende fordi ejeren ikke gad have dem) den anden aflivede 1-2 dyr om dagen. Det var hun ikke så begejstret for.
Men ud over det, så er det jo bare at springe ud i det!
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Jeg var selv ude til en masse kiropraktikheste, hvor man tydeligt kunne se hvor spændte de var før og efter lidt behandling så hjalp de. Jeg var med til en operation, hvor der skulle opereres mus ud af benene. Jeg hjalp med at gøre heste klar til scanning, røngten mm. Jeg nåede i hvert fald at opleve en masse ting på den uge
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det var meget fint, men skulle mest gøre rent osv. - praktiske ting.
Jeg ved med inde ved alle konsultationer, hjalp med at holde dyrene osv. og så skulle jeg tørre bordet af bagefter. Derudover hjalp jeg fx med at holde de små dyr under operationer, katserationer, øremærkninger osv. og jeg tog dyrene ind/ud af burene ved operationer osv. Og så skulle jeg 'passe' nogle af dyrene. Fx en hund der skulle ud og går hver time, en lille hvalp der skulle have opmærksomhed, en kæmpe hund der var bedøvet, og væltede rundt.
Og så tørrede jeg op efter en hund der tissede i ventesalen.
Udover det lavede jeg faktisk ikke så meget. Når der ikke var noget at lave for dem, så stod jeg bare og kiggede, gik rundt i butikken, kiggede til dyrene og sådan noget.
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 403
Men tak for alt responsen, det er rigtig fedt at vide, at det er noget at se frem til!:-D
I praktik som dyrlæge!:-)