{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Idiotsikkert job... {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger sig selv.
Jeg har snart gået mit første år som ledig, og jeg har ikke engang været til en eneste samtale endnu, selvom jeg har fået så fin respons på mine ansøgninger på et kursus. smiley

Jeg har en social forbi, som gør at jeg ikke kan arbejde i steder som vuggestue, børnehave, social og sundhed, personlig kundekontakt, mm
Jeg søger derfor inspiration til at finde et idiotsikkeret job, der ikke handler om mennesker, men hvor det næsten er fysisk umuligt at gøre noget forkert eller dumt.
Det vigtigste for mig, er at finde mig selv, og kunne stå på op på arbejde uden at blive bange og ked af det.

Nogen der har nogle gode ideer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idiotsikkert job...
  • #1   11. sep 2011 Følger med.. Står i præcis den samme situation..

• #2   11. sep 2011 Nej det ved jeg godt, men jeg har meget lettere ved at komme en fejl hvis det er praktiske ting, end hvis jeg har med mennesker at gøre. Jeg er oprindelig uddannet social og sundhedshjælper.

Landbruget har jeg virkelig overvejet, men jeg bor inde i Århus, og det er simpelthen svært at komme rundt uden bil.. smiley Desuden kan jeg heller ikke finde nogen steder hvor de søger.

• #3   11. sep 2011 Hvad jeg interesser mig for, er også svært.
    Jeg er meget glad for dyr, som det eneste jeg sådan godt kan lide tror jeg.
    Ellers vil jeg gerne noget hvor tingene næsten er skemalagt, at man altid ved hvad man har med at gøre, og hvornår.

• #4   11. sep 2011 Og den skulle så have været off topic...

• #5   11. sep 2011 Den er også overvejet, men det er lidt svært at finde noget om lige her, og det er utrolig hårdt har jeg hørt - jeg har dårlig ryg.
    Men heller det end at skulle ride! Men lønnen er jo også lige lav nok. smiley

• #6   11. sep 2011 Overvejet at arbejde med demente? Det har jeg gjort og det var faktisk et virkelig fantastisk job. Jeg synes personligt at det er lidt anderledes at være social med de demente end med "alm" folk.

Jeg brugte meget af mit arbejdstid på bare at se gamle danske film, spise kage og pusle om de gamle. Super hyggeligt smiley

Ellers kigger jeg gerne din ansøgning igennem. Har før hjulpet andre med at få hul igennem.

• #7   11. sep 2011 Hvad med heste stutteri osv.. der er det næsten altid skemalagt med hvilken hest hvornår og hvad den skal osv..

• #8   11. sep 2011 Ja, jeg ved det godt. smiley
    Hvordan bliver man fuldtids omdeler???

Jeg har desværre ikke ressourcer til arbejder med demente.
    Jeg har været på en fast afdeling med demente, desværre var de meget agressive, at jeg blev slået.

• #9   11. sep 2011 Skal man ikke ride hestene ved et hestestutteri?

Jeg er glad for det prægtige dyr, men jeg er meget nervøs anlagt hvad angår ridning. smiley

• #10   11. sep 2011 ´Passe grise...
    Der kommer du ikke til og gå sammen med så mange...

• #11   11. sep 2011 Nej behøver man bestemt ikk..
    der hvor jeg har været havde vi ca. en times morgenstald hvor det var både udmugning (i noget savsmuld noget), tage bandager og sådan af..
    Så spiste vi, og så sadlede vi hest op for rytterne, smed heste på skridtbånd osv..
    Ordnede udstyr ind i mellem, vaskede hestene, ga foder og hø, så havde vi 2timers pause, tilbage og ordne de sidste heste og fodre til aften..

Nogen gange longerede vi og trak med hestene, og jeg blev tilbudt at varme op og ja ride en af dem men takkede nej (var en hingst og havde kun været der få dage og var alene om det)

Så det er noget man selv styre (medmindre man bliver ansat som rytter men det lader man jo bar vær med at søge jo)

• #12   11. sep 2011 jeg tænkte på postbud.

måske ikke det fedeste job, men du kører rundt for dig selv, der er ikke en chef der holder øje med alt hvad du laver og sådan(:

• #13   11. sep 2011 Skal man ikke bo på stedet hvis man søger som staldpige?
    Var lønnen ikke lav?

Postbud vil jeg så gerne, men de søger meget sjældent!
    og så kan man ikke engang sende en uopfordret til dem, da de skriver de ikke modtager dem, på post.dk smiley

• #14   11. sep 2011 Altså det kommer jo an på hvor du søger jo.. jeg bor normalt på fyn, jeg fik job i sommersted..
    så jeg var tvunget til det..
    Jeg fik 9000kr før skat, i det havde jeg oveni et stort værelse, fri bil, fri internet, kæmpe køkken med alt som man havde brug for, og et badeværelse, køkken og badeværelse var dog dele..

Så det var okay vil jeg mene (var kun 17, altså mindre end du vil få, meget mindre)

Så det jo bar at finde det rette sted, og hvis du kan lide arbejdet kan lønnen vel være lige meget (med mindre det er mega under betalt)

• #15   11. sep 2011 posten søger bl.a. lørdags omdelere i lange baner, især her i horsens, så århus eller omegn søger sikkert også! Du kunne jo starte med lørdagsomdeler, og så evt. få en aftale med chefen om at blive fastansat?
    Nu ved jeg ikke om du har kørekort, men hvis du har, så får du jo bil stillet til rådighed og du er ikke tvunget til at snakke/være i kontakt med folk som sådan smiley
    -Min mor var postbud i 17 år, hun siger det er et hårdt job fordi man skal ud og ind ad bilen så meget, men vilkårende er blevet lidt bedre og hvis man har lyst til det er det et okay job. smiley

• #16   11. sep 2011 Hvad med dyrepasser? smiley

• #17   11. sep 2011 tænker lidt alt med dyr, er jo fysisk hårdt, så har du dårlig ryg, holder det ikke i længden. for både grise heste og ja rotter og mus. alt skal der bruges ryggen meget til.

Den med ældre pleje, lyder i min verden fornuftig, hvis du kunne få nogle fast ældre, du vidste du skulle rundt til.
    Og ja ellers evt. noget kontor/papir job. ja der skal man passe på ryggen, men med korrekt stol og bord + indlagte pauser, må det da være noget af det skånsomeste. altså evt. indkøber til større firmaer, eller lager optælling, ordne og styre fakturer.
    Rengøring og især nat rengøring, kræver ikke meget udd og giver godt, men er hårdt for ryggen.

Er du til evt. et posthus, så ud og snak med de ansatte, spørg dem hvordan de har fået job, og om de har nogle ideer til at få foden indenfor.
    desværre er posten på retur, så ikke nemt. hvad med lokofører? de mangler og søger da jævnligt. og der ikke så meget menneske kontakt.

og ja ellers mens du søger, så arbejd vider på dine svage sider, og træn din ryg. så du bedst muligt stillet. og ja selv om jobbene er dårligt betalt, giver de stadig +er på cvet, og en god udtalelse, vil hjælpe dig, hvis du søger vider efter drømme jobbet. Håber du finder dig et arbejde.

• #18   12. sep 2011 Sosu skal det ikke være, jeg er uddannet men knækkede fuldstændig i januar. Så nej tak, ikke flere af de jobs. Lokoføre kræver da en uddannelse? Jo jeg arbejder skam også på det, modtager stadig psykologhjælp, men jeg er bare endnu i det sted hvor jeg ikke kan mærke mine grænser, og så går det galt.

• #19   12. sep 2011 For mig lyder det til at det bedste for dig i din situation ville være et flex eller skånejob, hvor der blev taget hensyn til dine begrænsninger.
    Får du lykkepiller mod din sociale fobi?
    Hvis din læge er bekendt med din tilstand, må han kunne hjælpe dig.
    Håber det bedste for dig.

Stines mor.

• #20   12. sep 2011 Dyrepasser er det svært at få job i, og jeg skal til kolding for at få uddannelsen.. smiley

• #21   12. sep 2011 Nej, jeg får ikke noget, jeg er meget hysterisk med medicin og vil gå uden så længe det er muligt. Lægen er med ind over det, men man sender jo ikke folk i flex eller skåne job, når man er 21.. Altså ment på den måde at lægen skubber lidt på, for at jeg ikke skal sidde fast i systemet.

• #22   12. sep 2011 Jeg kan godt forstå at du er skeptisk overfor medicin- men der er utroligt fine resultater med antidepresiv medicin mod angstlidelser (lykkepiller).
    Jeg arbejder med det, og har set det ofte, at folk får et løft som gør at de faktisk kommer til at fungere normalt igen.
    Social fobi er meget invaliderende, og skal, efter min mening behandles. Især din alder taget i betragtning.
    Det er menneskeligt at fejle, vi gør det alle. og det kan ikke undgåes. Vi ærger os, men så skal vi videre. Andre tilgiver os laaangt hurtigere end vi selv gør smiley

• #23   12. sep 2011 Medicin kan virkelig gøre en forskel! Enig med Stine og Bob

• #24   12. sep 2011 Har du ikke en sagsbehandler du kan snakke med om det?
    Så kan du evt. Komme i noget praktik eller på nogle kurser om angst. Og på den måde komme lidt i gang i et stille og roligt tempo.

Og jeg forstår udmærket godt at du er skeptisk hvad angår medicin.
    Jeg har selv fået så meget forskelligt og intet af det har hjulpet. Tværtimod.

smiley

• #25   17. sep 2011 Puha det med at finde et ordentligt job er bare svært. Vil du gerne uddanne dig igen, kan du godt fungere med at gå i skole? For så tænkte jeg på mejerist, man kan søge på Arla´s hjemmeside. Eller hvad med noget køkken/kantine? Eller snak med din sasbehandler om at få et stort kørekort, hvis du kunne komme ud og køre i en pakkebil, eller taxi...

• #26   17. sep 2011 Hvis man skal kører taxa skal man have taxakørekort. Der nytter et stort kort ikke smiley

• #27   17. sep 2011 Nope, der er ikke nogen sagsbehandler, udover dem i forbindelse med min arbejdsløshed. Jeg er i løntilskud i øjeblikket, hvor jeg arbejder som husassistent hvilket jeg er rigtig glad for.

Jeg vil gerne i skole igen, men jeg har ikke nogen mulighed for det lige nu, og er ikke sikker på at jeg er klar til det.. smiley

• #28   17. sep 2011 Nej jeg mente enten stort kørekort, eller erhverv smiley

• #29   17. sep 2011 Charlotte : man har altid en sagsbehandler til knyttet ens CPR. Nummer.
    Ring på kommunen og få hendes navn og nummer smiley

Kommentér på:
Idiotsikkert job...

Annonce