{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Islændersadel?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Min mor har lige købt sig en islænder, som vi skal have fat i en sadel til...MEN vi ved ikke så meget om islænderudstyr??
Jeg har redet et par stykker til og har også hyggeredet dem lidt, men vi har altid selv haft varmblodsheste. Nu hvor min mor ikke er helt ung mere har hun valgt at kaste sig over de søde små bamser smiley

Mit spørgsmål er, hvilket sadelmærke til islændere, der er i en fornuftig kvalitet, men også til en fornuftig pris?
Jeg vil hellere købe en god brugt, end en ny dårlig.

Hesten skal bruges til hyggeture i skoven.

Håber I kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islændersadel??
  • #1   8. sep 2011 Prøv at tjecke islænder siderne ud. Men islænder sadle er et vidt begreb. f.eks. min er en delvis bomløs. Så de findes i alle typer både i dame og herre.

siderne er:

jo-po.dk
    dramur.dk
    teigar.dk
    tika.dk
    naturhesten.dk
    optimalsadel.dk
    Hyldahl.dk

osv... der er en masse.

• #2   8. sep 2011 men det kommer da helt an på hvad der passer hesten har den lige ryg? er den svejet i ryggen? har den høj mankekam hvordan er den det kan værre at hvis du kan linke et billede af den så kan jeg se om jeg kan se det enten bare læg linket her eller i en pb. billedet skal helst være fra siden

• #3   8. sep 2011 Det er svært at finde sadler til islændere, da de er så korte i ryggen, og det i de fleste tilfælde nødvendigt at tilkalde en professionel sadelmager. Jeg taler af egen erfaring.

• #4   8. sep 2011 Hvis i vil kigge efter en brugt sadel er www.joras.dk et godt sted at kigge (:

• #5   8. sep 2011 smiley

• #6   8. sep 2011 Jeg er godt klar over at det vigtigste er at sadlen passer hesten... Jeg har selv lige solgt min Windsor Elite for at købe en Kentauer Electra, da windsoren ikke kunne passe min nye hest...dette gjorde jeg selvom jeg selv helst ville ride i min gode gamle windsor.

Jeg ville bare gerne vide hvilke mærker der var gode - her snakker jeg ikke MODEL, men mærke. Jeg går ud fra at der findes flere forskellige modeller indenfor samme mærke, således man kan finde en, der passer til hesten. Jeg søgte lidt generelle retningslinier...

Jeg fx. har hørt at wintec islændersadlerne ikke når godt nok ned omkring hesten og at de er alt for stive??

• #7   9. sep 2011 Ok smiley

• #8   9. sep 2011 .

• #9   10. sep 2011 jeg har også det princip at det skal passe hesten men jeg skal stadig sidde godt. for hvis jeg kommer til at sidde uroligt pga. for lidt plads i sadlen eller eller hvad det end kan værre så giver man jo nogle forkerte signaler til hesten og så bliver den jo fuldstændig forvirrede hvis dit sædde siger det ene og tøjlerne siger det andet. Jeg har to meget dyre sadler hvor man til gengæld sidder som en drøm. Den ene er en spalding men det er også fordi at min ene er frygtelig svejrygget og så sidder du også mega godt deroppe. den anden sadel er en ideal meget meget lige i bommen sadel. Fordi min anden hest er megt lige så lige at vi også har problemer med sadlen i hans tilfælde

Kommentér på:
Islændersadel??

Annonce