{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Når nye heste mødes {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.

På lørdag skal min veninde have hendes hest hjem til os og gå. Vi har 3 fjordheste - 2 hopper(6 og 7 år) og 1 vallak(1 år).
Hesten der kommer herhjem er en skimmel vallak på omkring 14 år (155 cm/stang)

Mit spørgsmål lyder på:
Hvordan synes i vi skal bære os ad med at sætte dem sammen? Skal vi starte med at sætte den fremmede hest på fold med vores vallak, så de kan blive gode venner?

Eller hvordan synes i vi skal gøre? smiley

Mvh. Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når nye heste mødes
  • #2   6. sep 2011 Vi lader blackie gå med den nye indtil de er venner og lader dem så sammen komme på den store fold, så de kender hegnet også kommer de to andre ind til dem (:

• #3   6. sep 2011 vi plejer bare at lukke dem sammen smiley

• #4   6. sep 2011 Jeg plejer at tage mine ind når den nye kommer. Så sætter jeg den nye ved siden af den "dominerende" så har de natten over til at snuse og kigge hinanden an. Om morgen lukker jeg den nye ud først, så den har mulighed for at "komme væk" når de andre kommer. Det plejer at gå

• #5   6. sep 2011 Jeg vil tro du kan gøre begge dele. Hvis du sætter dem alle sammen sammen som det første, kan det jo godt blive lidt voldsomt, mens de finder ud af hirakiet osv.
    Hvis du starter med en, går det måske lidt roligere for sig, men det kan måske også blive forvirrende for den nye hest, at skal skifte sådan og møde nye hele tiden. (-:

• #6   6. sep 2011 hvis folden er stor nok, ville jeg bare smide den nye ud med de andre...

min holdning er at hvis man introducere dem en af gangen trækker man det ud, og uroen risikere at vare for længe.

mine heste er altid bare smidt ud til de andre og i løbet af kort tid er der ro

• #7   6. sep 2011 Hesten skal gå i løsdrift sammen med vores vallak Confetti.
    Problemet er bare at:
    Freja er førerhoppen.
    så er der Bibi som er Confettis mor
    Og tilsidst Confetti som er ved at blive fravænnet (Fra Bibi)

Så.. Det er ikke så let at side Freja sammen med Toby(Den nye hest) Hvis Bibi og Confetti ikke kan gå sammen? smiley

• #8   6. sep 2011 der er ikke noget med de ikke kan gå sammen, men det den rangorden som de skal have på plads, og det tar nogen gange rigtig lang tid før de begynder og respektere hinanden. vil faktisk side år, ikke uger eller måneder.. og det er ekstra svært i løsdrift, fordi så dem der er vant til og være der, vil bestemme uanset hvad og det blir ikke så nemt og fodre, har prøvet det op til flere gange.. det nemmeste er hvis man kan få den i forlig med førehoppen eller en af de andre, som den kan knytte sig til, fordi ellers vil den få det lidt svært, os fordi det er en helt anden type hest og farve, godt ske de er farveblinde, men tror ikke må at hesten ikke kan se forskel på en sort og en skimmel.. hvis du forstår hva jeg mener.. held og lykke med sammenlukningen..

• #9   6. sep 2011 Mange tak..
    Jeg ser hvordan og hvorledes vi gør..

Kommentér på:
Når nye heste mødes

Annonce