Halthed..? Er nervøs..! {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg er altid meget nervøs for om min hest bliver halt efter jeg har redet hende. Hun har endnu ikke været halt i de fem år jeg har redet hende også selv om vi har været ude på nogle ret vilde ture med hende..:)
Men her kommer mit problem.
Jeg har fået lov at springe lidt på hende for min ridelærer så jeg sprang i dag sammen med nogle andre. Det er en måned siden hun sidst har sprunget... Men er MEGET nervøs for om hun nu bliver halt... Hun er 22 bliver redet 3 gange i ugen er i ok form (har lige redet distance på hende) er lidt vant til at springe nogle små terrænspring der står på gården..:) Startede med at skridte i ca 10 min travede så over nogle bomme og lidt rundt på hovslaget. Det første spring var et kryds på 15 som hun bare gik over. Det gjorde hun en del gange men der var også nogle gange hvor hun bare væltede hele springet ved at gå ind i det. Så blev det sat op til et mælkekasse kryds som hun stadig bare gik over. Men da vi satte den op til en lodret prøvede hun at springe lidt mere men gik for det meste bare ind i det eller stoppede..:) Så var der et højere spring på ca 45 som hun sprang over uden at røre to gange men der var også en gang hvor hun rørte med bommen faldt ikke... Vi sprang i alt ca 25 spring hvor max ti af dem var "spring"... Jeg skridtede hende godt af men hun pustede stadig lidt da jeg satte hende ind. Jeg skyllede hendes ben og gik ned på marken..:)
Men er nu bare mega nervøs for om hun bliver halt... Tænker på det hele tiden så vil gerne have afklaret hvor meget sådan nogle ismuler kan holde til eller om det bare er mig der pivet?
UNDSKYLD DET BLEV LIDT LANGT MEN KUNNE IKKE GØRES KORTERE!
jan 2008
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 630
Du er pivet, men også lidt tankeløs - undskyld jeg siger det.
Islændere er ikke bygget eller for den sags skyld avlet til at springe. Jeg har ikke noget i mod at dem på unge islændere springer eller ligefrem går til spring - hvis de er gode til det. Men ikke på en ældre islænder, det er jeg bare groft i mod - havde du taget 2-3 spring på hende ville min holdning til det du har udført have været noget mere forståeligt og mindre groft, men eftersom at det er omkring 25 spring... Nej nej nej....
okt 2010
Følger: 32 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 140
jan 2008
At ejeren så mener at den islænder du rider på godt kan holde til det forstår jeg ikke. Du skal bare ikke komme og hyle herinde hvis det en dag er gået galt. Nu sprugte du om noget herinde og du fik et svar, om du vil tage i mod det er jeg sådan set ret ligeglad med, men tænk på hesten - vil du ikke den det bedste?
okt 2010
okt 2010
feb 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 425
Hun har kun været halt én gang i de 4 år jeg har kendt hende, og det var fordi at hende og Katla havde en mindre slåskamp ude på folden. Hun kan GODT holde til at Maria springer på hende!
Jeg kan sagtens forstå at du er nervøs Maria - men hun er Ikke halt (; Hun kan godt holde til at springe Og jeg skal nok lige få snakket med Bodillen, om jeg må springe hver 2. uge (;
okt 2010
Jeg elsker dig sku:)
Overvejer at snakke med Mai-britt om det, for gider ikke have det sådan her mere!!!!
feb 2011
jan 2008
Hvorfor overbelaste hesten??
feb 2011
Svarta bliver på ingen måde overbelastet af at springe de små spring! Så jo, en ældre islænder kan GODT holde til at springe! Ellers ville vi få det at vide af samtlige hesteejere ude på gården.
okt 2010
feb 2011
okt 2010
feb 2011
okt 2010
Halthed..? Er nervøs..!