954 visninger
|
Oprettet:
gider ikke spise hø?? {{forumTopicSubject}}
hej hg
tænkte om der var nogen derude med lige så underlig en hest som os vi har prøvet alverdens slags hø/wrap nu med vores hest han gider det bare ikke. han nipper kun lidt til det.
kan man fodre med lucerne istedet for? i så fald hvad svarer 10 kg hø til i lucerne. for det gider han nemlig godt at spise
mystisk hest
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
måske et dumt forslag jeg kom med
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 165
http://www.straamanden.dk/
jan 2010
Følger: 63 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 207
Min vallak er først lige begyndt at spise det hø vi giver ham.
Han er opstaldet på en rideskole - og der sagde ham som passer stalden at det ikke kunne betale sig at vi gav ham hø- da han simpelthen ikke spiste det.
Så fik han intet hø i en mdr. og nu får han kun det halve hø af hvad han plejer.
Tror det er fordi han får dækket sit behov i græsset...
Skal lige siges at når vi kommer 1 mdr. længere hen skal han nok spise det.
jan 2010
Følger: 63 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 207
sep 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 9
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Så skal lucerne være alternativet, ville jeg se om ikke jeg kunne finde et sted der sælger lucernehø/-wrap. Det findes, men er sikkert ikke helt billigt
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Men ja, det er bestemt væsentligt hvad de har været vandt til. Axel rullede sig heller aldrig (det er han kommet efter siden;o)) og selv nu, næsten 10 år senere, lægger han sig ALDRIG ned på folden. KUN i boksen.
Så helt basale ting for heste, kræver osse at de har adgang til dem mens de er små.
Jeg tænker lidt at en hest som TS's sikkert nok skulle spise hø, hvis den stod på spåner, træpiller e.l. Og måske hvis den først kom igang med høspisningen, ville den osse blive gladere for det.
På denne årstid hvor de fleste heste står meget ude og måske spiser en del der, ville jeg dog ikke være så bekymret
gider ikke spise hø??