{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

gider ikke spise hø?? {{forumTopicSubject}}

hej hg

tænkte om der var nogen derude med lige så underlig en hest som os smiley vi har prøvet alverdens slags hø/wrap nu med vores hest han gider det bare ikke. han nipper kun lidt til det.

kan man fodre med lucerne istedet for? i så fald hvad svarer 10 kg hø til i lucerne. for det gider han nemlig godt at spise smiley

mystisk hest smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gider ikke spise hø??
  • #1   2. sep 2011 tænkte lidt på at man kan da få noget lucerne halm/hø/wrap eller sådan noget... kan den heller ikk lide det når det er lucerne?

måske et dumt forslag jeg kom med

• #2   2. sep 2011 Prøv at kigge hans udvalg.... der er da noget Lucerne/hø

http://www.straamanden.dk/

• #3   2. sep 2011 tror det er helt almindeligt...

Min vallak er først lige begyndt at spise det hø vi giver ham.
    Han er opstaldet på en rideskole - og der sagde ham som passer stalden at det ikke kunne betale sig at vi gav ham hø- da han simpelthen ikke spiste det.
    Så fik han intet hø i en mdr. og nu får han kun det halve hø af hvad han plejer.

Tror det er fordi han får dækket sit behov i græsset...

Skal lige siges at når vi kommer 1 mdr. længere hen skal han nok spise det.

• #4   2. sep 2011 ud over det får min hest også tildelt ekstra lucerne i foderet...

• #5   2. sep 2011 Min gider heller ikke spise det over sommeren, fordi han får mere græs!

• #6   2. sep 2011 Ville ikke erstatte alt hestens stråfoder med lucerne i "foderudgaven". Der er jo typisk olie eller melasse blandet i, for at det ikke smuldrer helt væk.

Så skal lucerne være alternativet, ville jeg se om ikke jeg kunne finde et sted der sælger lucernehø/-wrap. Det findes, men er sikkert ikke helt billigt

• #7   2. sep 2011 Min spiser heller ikke hø om sommeren.. Om vinteren får han wrap, halm og hø.. han spiser ligeså gerne hø som halm.. mærkeligt.. hehe

• #8   2. sep 2011 Fededyret -da jeg fik Axel som 5-års, havde han ikke gået på fold siden han blev vænnet fra. Han spiste ikke græs(!) Han hapsede lidt totter af det lange græs, suttede på det og spyttede det så ud igen. Tog dog ikke lang tid for ham at finde ud af at græs er lækkert;o)

Men ja, det er bestemt væsentligt hvad de har været vandt til. Axel rullede sig heller aldrig (det er han kommet efter siden;o)) og selv nu, næsten 10 år senere, lægger han sig ALDRIG ned på folden. KUN i boksen.

Så helt basale ting for heste, kræver osse at de har adgang til dem mens de er små.

Jeg tænker lidt at en hest som TS's sikkert nok skulle spise hø, hvis den stod på spåner, træpiller e.l. Og måske hvis den først kom igang med høspisningen, ville den osse blive gladere for det.

På denne årstid hvor de fleste heste står meget ude og måske spiser en del der, ville jeg dog ikke være så bekymret

Kommentér på:
gider ikke spise hø??

Annonce