{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

HJÆLP ang. opstaldning {{forumTopicSubject}}

Jeg og min kæreste har været ude og kigge på lidt gårde, og vil meget gerne ha' heste opstaldet når vi flytter.

MEN det kræver at udbud og efterspørgsel hænger sammen.

Det bliver i Nordsjælland området (frederikssund/Hillerød/Helsinge/Frederiksværk o.l.)

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i som hesteejere lægger vægt på når i opstalder jeres heste?
Hvad i Forventer bliver gjort, og hvad der er inkluderet i prisen.

om i foretrækker Selv eller fuldpas, løsdrift - delvis?? og hvorfor?

Hvor meget i vil give osv osv?

har allerede tænkt mig at stedet skal være for ALLE heste (dvs. også hingste), følhopper mm, plage osv! Da jeg er træt af at det er de færreste steder at de tager såkaldte "problem"heste ind! :S

På forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ang. opstaldning
  • #1   1. sep 2011 Jeg kigger efter om der er ridehus, udendørs bane, gerne tur muligheder, massere af folde (Vinter og sommer folde), Undervisning på stedet, mulighed for parkering af egen trailer på stedet, gode store bokse, ud og ind lukning, fodring (foder med i pris + hø/halm), og gerne at hesten står på halm smiley

Jeg giver er villig til at give omkring 2500,- kr. for dette smiley
    ( Sådan ser det også ud det sted hvor jeg står nu, til lidt under den pris jeg er villig til at give)

• #2   1. sep 2011 jeg går op i at der er meget foldtid, gode bokse, gode ridemuligheder og at folkene på stedet er flinke og til at snakke med hvis der opstår problemer, samt at dem der driver stedet er seriøse og går meget op i småtingene som fx at alle heste får ormekurer, bliver behandlet hvis der opstår sygdomme, forstår sig på hvilke heste der kan sammen og ikke kan sammen osv smiley

Jeg er mest til selvpasning, hvor man betaler en billig pris for at have hesten opstaldet. Ville nok max give 800kr. pr. hest m. selvpas. Men der er jo STOR forskel på hvad folk er mest til smiley Og skal så lige tilføjes at jeg bor i jylland, hvor jeg har hørt at priserne er liidt anderledes end på "øerne" smiley

• #3   1. sep 2011 det lyder da rigtig godt smiley

Jeg ligger vægt at at boksene er store nok den den hest/pony man skal have stående. og der er højt nok til loftet.

Jeg fortrækker selv at det er inkl. alt. men så bliver prisen jo også højre smiley
    og nu har jeg så en hingst, så hvis det var mig. så er han kan stå for sig selv smiley

så godt med marker smiley

• #4   1. sep 2011 Nu har jeg efterhånden kigget på mange opstaldningssteder og jeg går op i at der er højt til loftet og det er nogle store bokse. Jeg ønsker at der bliver lukket ind og ud for mig, evt så er jeg villig til at hjælpe i weekenderne. Jeg ønsker at der er hø/wrap på selve stedet, men vil gerne selv købe foder. Så skal der være gode foldmuligheder og hestene skal så meget på fold som muligt og gerne på døgnfold i sommertiden.

Jeg er utrolig dårlig til det med priser, men jeg kan da fortælle hvad jeg giver for og hvad der er der hvor jeg flytter hen d. 17 september smiley

Der er 2 skove lige i nærheden, de har ridehus, 2 dressurbaner (et med højt hegn og et med lavt), springbane, vaskepladser, 2 stalde med 8 bokse i hver, der er turnusvagter med ind- og udlukning, der er frøgræs med, hestene står på træpiller og der skal man betale 38 kr pr sæk man tager. Det er store gode bokse, der er højt til loftet, om sommeren går hestene på store græsfolde og om vinteren går de på drænede folde hvor der kommer en masse frøgræs ud til dem, alt dette skal jeg give 1300 kr for smiley

• #5   1. sep 2011 Her er punkter jeg vægter

must have
    Ridning i natur
    udendørsbane
    fornuftig pris
    indudlukning + fodring 2 gange daglig
    fold tid (½ delen af dagen ude MINDST)
    stemningen i stalden (flinke mennesker)
    andre aktive rytter
    kvaliteten på stalden (fortrækker stor åben stald)
    at stald ejer er til at snakke med

• #6   1. sep 2011 Altså det jeg selv lægger vægt på er følgende:

* Store lyse bokse, og et godt indeklima (Halm/træ piller)
    * Store folde, med få heste på hver, og selvfølgelig fold i alle døgnets lyse timer (plus døgn om sommeren hvis man vil det og naturligvis også jordfold om vinteren)
    * Fodring med Wrap (1,5-2kg pr. hestens 100 kg)
    Stedet vi er huk på ligger 2 min skridt fra ridecenter med mulighed for undervisning i både spring og dressur)
    * Senere hen ridebane, rotunde og evt. solarie og skridmaskine.

* Jeg ville selv stå for ud og indluk samt fodring 3-4 gange om dagen plus fodring med wrap 2-3 gange dagligt.

* Der skal være mulighed for alenefold til hingste, hopper med føl, og til skadede heste.

* Ormekur 2Xårligt (fra vinter til sommer og sommer til vinter.

* Hestene skal være vaccineret, og dette skal kunne dokumenteres ved vaccinekort.

* Evt. en minimums alder der hedder 18 år (og ellers med fuld forældre opbakning)

Er meget i tvivl mht. foderet da folk jo fodrer forskelling, og jeg ikke går ind for den der "MEKANISKE" fodring med en skovl fuldfoder, uden nogen form for hygge eller lækkerier. (har altid selv fodret mine heste med lækkert foder fra Brogaarden, samt lucerne, olie og gulerødder/æble eller lidt andet guf.

• #7   1. sep 2011 Det jeg lægger vægt er:
    Ridehus
    Udendørs dressurbane
    lidt springmatriale så man også kan springe.
    Gode store folde
    Ind, og udluk + fodring bliver gjordt

Du skal bare passe på med hvis man giver "stalddage" Hvor pensionærene lukker ind, det har vi nemlig. En til hver pensionær pr. uge.
    Det er bare lidt træls når der ikke er nok stalddage på en uge i forhold til antallet af pensionær.
    Og da jeg selv er en af de små har vi den ordning på "Ryttergården" at så muger man en boks ud.
    Og det er altså lidt træls at også skulle bruge tid på at muge en andens boks ud midt om vinteren, når man gerne vil hjem inden det bliver mørkt.

• #8   1. sep 2011 Jeg har dårlige erfaringer med selvpasser stald, da ofte hestene ikke kom ud og staldens ejer var ligeglade for deres egen stod i løsdrift.... Så det gider jeg bare ikke igen så heller betal lidt ekstra og tingene bliver gjort

• #9   1. sep 2011 jeg betaler 1.900kr inkl moms for en selvpasser stald.

Der bliver givet halm om morgenen til min hest, og der bliver fodret 3 gange dagligt og den får wrap om aftenen. Har min hest ikke fået nok halm, kan jeg selv give den mere (fx efter udmugning).

Så mit "selvpasser" går ud på at jeg selv skal muge og lukke ind/ud.

Der er ridehus med et stort spejl på hele den ene kortside, + god udendørsbane med dressurhegn + longeringsroundel.

Derudover bliver hestene fodret med PAVO fuldfoder, mængde efter eget ønske. og der er mulighed for evt andet foder fra pavo, hvis man ønsker det. derudover er der weekend ordning med de opstaldere der nu er i stalden, så vi skiftes til at lukke ind/ud i weekenderne.

• #10   2. sep 2011 jeg vil have at alt bliver gjort.

Min hest ind og ud fra fold, hver dag - også weekend! klokker/gamacher af og på, hver gang. hø og fodring mindst 3 gange dagligt. self udmugning hver dag i spåneboks.

ridehus og div baner, som bliver passet med en god bund!
    og en dygtig træner.

Men det allervigtigste er altså at de bruger hovedet og lægger dækken ¨på hesten hvis det regner, eller at de lige ringer hvis den har tabt en sko. og så generalt bare overholder aftaler som vi laver.

Men ja, jeg vil ha' det hele.

• #11   2. sep 2011 Jeg har allerede nu fundet min lille drengs opstaldningssted selvom der er 2 måneder til at han må flyttes.. Der er ridebane, kæmpefolde, store bokse på 3x4m. vaske/strigleplads både inde og ude, marker der må rides på når de bliver stubmarker, rytterstue, og staldrum.. Og der er så ind og udlukning, foder, halm og wrap, vand, og så strør hun en gang om dagen for mig.. Det eneste jeg skal gøre er at muge, og passe hesten.. Det koster mig 1000 kr om måneden.. Og det er det bedste sted jeg nogensinde har set til de småpenge.. smiley Så er meget lykkelig for at hun ringede mig op.. Og så er det jo et kæmpe plus at hun har været på et stutteri, og har forstand på føl og alt der høre med smiley

Kommentér på:
HJÆLP ang. opstaldning

Annonce