{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring af rideudstyr
  • #2   26. aug 2011 det med at indbo ikke dækker, er heldigvis ikke altid sådan. Havde en veninde der fik stjåldet en sadel, men fik den dog dækket af indboforsikringen, da hun af og til havde den hjemme, og dermed var den indbo....mystisk men det var svaret hun fik. Hvis jeg var dig ville jeg undersøge med din forsikring igen, evt skifte til andet selskab. Men prøv da at spørg din forskring hvilken forsikring så dækker, det kan være de har en anden slags du evt kan tegne?

• #3   26. aug 2011 Rannvá V

Jeg må på den igen smiley Det sidste svar jeg fik var at jeg kunne prøve at høre ad med min hesteforsikring, og de dækker heller ikke. Så jeg er stadig på bar bund. Problemet med indboen er at jeg bor ude ved min svigerfar, og er over 18, så selskabet siger så "så længe jeg ikke bor der og er over 18 kan de ikke forsikre den". Se det synes jeg så er underligt, da jeg jo bor der og det gør jeg skam også hvis man kigger på folkeregistret, men er det bare fordi jeg ikke er hans datter, men kærester med hans søn at den ikke vil dække? smiley Forvirret forvirret smiley

• #4   26. aug 2011 top dk har en udviddet indbo som tager rideudstyr både med på hængsmorter over 15 hk osv og sådan en har jeg tegnet oven i min indbo da den kun dækker til max 10000 men har for meget mere ring og hør om man ik kan tegne den uden at skulle tegne en for indbo os

• #5   26. aug 2011 Øjeblik. Har du selv tegnet en indboforsikring eller prøvede du at få svigerfarens forsikring til at dække den? Jeg blev lidt forvirret over det sidste indlæg

• #7   26. aug 2011 Mia H

Helt i orden. Jeg prøver at forenkle det smiley Jeg bor hos min svigerfar, så mine ting er dækket under hans indbosforsikring, da den dækker husstanden som jeg er en del af, troede jeg. Men nu er problemet at jeg ikke ved om jeg er forsikret, da jeg jo i og for sig ikke er i familie med ham. Jeg ved ikke om det gjorde det lidt enklere? smiley

• #8   26. aug 2011 Så havde jeg nok ringet til forsikringsselvskabet igen eller kigget dine forsikringspapirer igennem. Her er et eksempel på hvad Tryg mener en husstand omfatter:
    Husstanden omfatter:

de familiemedlemmer (forældre, børn og børnebørn), der er
    tilmeldt Folkeregistret på samme adresse.
    hjemmeboende børn, uanset alder.
    udeboende børn under 21 år under visse betingelser
    fastboende hushjælp.

Her er det ikke nok at være tilmeldt samme adresse (og være sønnens kæreste), og jeg kan forestille mig at dit eget forsikringsselvskab har en definition der ligner.

• #9   26. aug 2011 Mia H

Jeg er tilmeldt folkeregistret på samme adresse, men ja okay hvis det kun er familiemedlemmer, så er jeg jo ikke under den kan jeg godt se.. Hmm .. smiley

• #10   26. aug 2011 Prøv lige at slå op på dit eget forsikringsselvskab. Det kan være du er heldigere med forsikringsbetingelserne.

• #11   26. aug 2011 Jeg må prøve. Tusind tak for hjælpen smiley Det er godt nok en jungle det her!

• #12   26. aug 2011 min hest skaden en pige på et tidspunkt der kostede nogle plastikoprationer det blev dækkede ind over min svigerfamilies indbo forsikring fordi jeg boede der med folkeregister adresse da det skete.

ved ikke om et hjælper dig nået.

• #13   26. aug 2011 Det kan helt sikkert hjælpe smiley Jeg må prøve at høre dem ad igen. tak smiley

• #14   4. okt 2012 Jeg har en ulykkesforsikring hos Tryg som skal dække mig ved rideulykker, men hvad så med mit udstyr? jeg var ude for en en ulykke sidste uge og ambulancepersonalet klippede alt op, både vest, hjelm ja you name it og fortalte min forsikring ville dække. Ringede så til tryg og de fortalte det var min indbo der skulle dække det og så meldte vi det til dem og idag for jeg så at vide at de ikke dækker ... så nu står jeg med en ødelagt RaceSafe vest og en helt ny Samshield hjelm som jeg ikke kan få dækket = 4500 kr lige ud i skraldespanden. Vist det redet mig, men der går et eller andet galt når personalet både på ambulancen og på sygehuset siger at ens forsikring dækker... det er i hvert fald løgn. Så tjek lige efter om det kun er selve udstyret den dækker for ridetøj og sikkerhedsudstyr til person kan vi ikke få dækket og jeg har stort set været igennem de fleste forsikringsselvskabet nu... måtte jo tjekke nu hvis uheldet skulle være ude en anden gang. Så nu tør jeg ikke købe dyrt udstyr .....

Kommentér på:
forsikring af rideudstyr

Annonce