{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer med 2 heste
  • #1   25. aug 2011 Da jeg kun havde 2 var det noget med at skære lidt ned på noget af alt det andet luksus - dvs. ikke så meget pizza, cafebesøg, nyt tøj og dyre solbriller.

    Nu har jeg 4 og har dem heldigvis hjemme. Det koster mig heldigvis ikke meget mere end at have én opstaldet ude (i Københavnsområdet). :o)


  • #2   25. aug 2011 okay.. det lyder jo ikke så tosset smiley

  • #3   25. aug 2011 arh i kbh området.. ja det er ikke det billigste sted smiley ha ha..



  • #4   25. aug 2011 jeg har 4 heste og 2 ponyer, de koster mig ca 2000 om md med foder, hø og halm, men jeg har også gode forbindelser derud over kommer smeden hver 3 md der kommer jeg af med 1000 for dem alle

  • #5   25. aug 2011 For mig har det ikke stor betydning om vi køber hø, halm, foder osv. hjem til 1, 2 el. 3 heste smiley
    De dyre poster kan være smed og dyrlæge - her sætter jeg lidt fra hver måned - så der altid er lidt kr. at gøre godt med, til uforudset.

    Men nu har jeg også hestene hjemme - så skal ikke betale opstaldning hver måned.

    Man må bare prioritere og spare lidt på ens egën luksus smiley


  • #6   25. aug 2011 Puha.

    Jeg synes nu min hest nr. 2 er lige så dyr som nr. 1.

    De spiser begge for ca 1000 kr. om måneden. ca 1000 kr for nye sko hver 7. uge til hver hest. 1000 om måneden på undervisning (mindst) Alt mellem 500 og 3000 kr. på stævne om måneden) Vacc. og tandraspning koster også det samme på nr. 2 hest.

    Så jeg synes nr 2 er lige så dyr som nr. 1 !

    Men som de andre siger, så handler det om at vælge hvad man vil bruge sine penge på!


  • #7   25. aug 2011 ja det kan der være noget om... pt kan sådan en sæk suregrow for min alene... kører på 40 dage og har en billig smed.. 300 for 2 forsko og beskæring.. så det er jo okay.. det er nok mere dyrlægen og forsikring og opstaldning.. der bekymre mig

  • #9   25. aug 2011 Jeg har 2 dressurheste..

    Jeg har måtte skære mit undervisning ned til 2 gange i mdr på hver, og 2 stævner pr mdr.

    Jeg er på SU og det er satme ikke til at få til at løbe rundt..


  • #10   25. aug 2011 camilla l: hvordan overlever du smiley

  • #11   25. aug 2011 Jeg har 2 heste stående hjemme, er heldig at have en kæreste med gode kontakter så jeg får wrap billigt, min far har en kunde på vores bil værksted som er bonde, som kommer med billig god halm og henter møddingen.
    Jeg fodre med nogle vitamin og mineral piller som koster ca 300 kr og holder i hvertfald 2-3 mdr.
    Dyrlæge står jeg selv for, men har heldigvis meget meget sjælendt syge heste.
    Smeden er også en god kunde på vores værksted, så det er også en billig løsning - ingen af mine heste har sko på : )


  • #12   25. aug 2011 Jeg valgte så at sælge min ene hest, og dermed komme ned på 1 hest.. Det har givet et løft i vores økonomi.. jeg har hvertfald sparet mange penge på at skære ned til 1.. smiley Nu var mine heste meget nemme at foder på.. Men de skal stadig væk have nyt udstyr når det er nødvendigt, smed, og dyrlæge når der er behov for det..

    Opstaldningen for mig er ikke dyr.. men det er mere smede besøg og dyrlæge der kan rykke tænder ud.. smiley



  • #13   25. aug 2011 Nu tror jeg også man skal tænke over, om man har dem stående hjemme eller ej.. Det er ikke hel billigt at have hestene opstaldet ude, kommer selvfølgelig meget an på hvor i landet man bor.. smiley Men det er jo dobbel betaling når man har to.. Her tænker jeg jo både til smed og dyrlægen.. Bruger man en registeret smed, så er det jo ikke hel billigt, og det samme med dyrlægen hvis hesten bliver alvorlig syg.. smiley Man skal hvertfald være god til at bruge sine penge med omtanke og spare andre fornøjelse.. smiley

    For mit vedkommende blev det for meget med to, både tidsmæssigt men også pengemæssigt, og det skal ikke gå udover dyrene..


  • #14   25. aug 2011 det jo lige det... åh det jo ikke nemt smiley

  • #15   25. aug 2011 Jeg har tre. men også hjemme. og selvom de to små kun er hyggedyr og til børnene, så koster de da. Og er ikke i tvivl om at hvis jeg skulle opstalde ude, havde jeg kun en.

    Jeg har også gode og billige forbindelser, til foder og strøelse. halmen har vi selv. Hø køber vi af anden bonde. og foder køber jeg på møllen. Så bruger ca 1000 om måneden på vores tre.


  • #16   25. aug 2011 har heldigvis sjældent syge dyr, men har en god og billig dyrlæge. Smed kan også klares billigt. Har lige givet 750 kr for beskæring af ponyer og 2 forsko til ridedyret,

  • #17   25. aug 2011 Jeg har mine 2 der hjemme, så betaler ikke opstaldning. Jeg har en hoppe på 17 og købte et 10 måneder gammelt føl i Marts. Jeg får rabat hos dyrlægen ved vaccinationer da de bliver vaccineret samtidig. Hø laver vi selv, skal kun have en ud og presse det.

Kommentér på:
jer med 2 heste

Annonce