{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl omkring foder.
  • #1   23. aug 2011 Har du tjekket for orm?

• #2   23. aug 2011 det kunne godt tyde på at der ikke rigtig er noget næring i græsset.. Så du må hellere begynde at fodre din pony, så det kan hjælpe hende til at tage på igen.. Hvis det er muligt ville det være rigtig godt, hvis du kunne give hende hø også.. smiley Håber det bliver bedre med den.. smiley

• #3   23. aug 2011 Er der stadig græs nok? Mange steder er det nu nødvendigt at supplere op med foder/stråfoder.. Få også taget en ormeprøve..

• #4   23. aug 2011 Det er ikke orm da jeg havde dyrelæge tjek på hende da hun begyndte at tabe sig.
    Hun er blevet sat op i foder, og får morgenmad, frokost, og aftensmad. Og det har hun fået alt den tid jeg har haft hende. Men hvordan finder man ud af om der er næring i græsset?

• #5   23. aug 2011 Ja, græsfolden er delt op i fire, og hver gang der er blevet spist for meget det ene sted, ryger de over det andet sted. Så der er altid nok græs.
    ormeprøve er blevet taget !

• #6   23. aug 2011 Hvad fodre du hende med og hvor meget bliver hun brugt?

• #7   23. aug 2011 Hun får noget lucherne, havre og majsflager. til morgen og aftensmad og til frokost får hun betford (staves) Hun bliver redet 6 gange om ugen.

• #8   23. aug 2011 Jeg vil anbefale dig at finde et fuldfoder, så hun også er dækket med vitaminer og mineraler, hvilket hun ikke er nu.

• #9   23. aug 2011 Okay. Noget du kan anbefale, altså et bestemt mærke eller noget ?

• #10   23. aug 2011 Det er jo meget en smags sag. Er du til müsli, piller eller lucerne beseret foder og hvad vil du give for det?

• #11   23. aug 2011 helt bare det der er bedst, og ikke koster flere tusinde kroner smiley
    Har du etv en hjemmeside jeg kan kigge lidt på?:-)

• #12   23. aug 2011 Jeg vil også sige at du skal finde et fuldfoder.
    I princippet kan det meste fuldfoder gøre tricket for din pony nu her.
    Ellers så er jeg rigtig glad for Marstall.
    Men hippolyt er også meget populært og dem, der bruger det er glade for det (:
    Men giv den evt al det hø den kan spise. Fodrer du med havre, skift til byg osv.

Men som broberg skriver, så skal du i bund og grund bare sørge for at den får de vitaminer og mineraler den har brug for (:

• #13   23. aug 2011 Du kan eventuelt kigge på denne www.broberghandel.dk og stille alle de spørgsmål du vil.

• #14   23. aug 2011 Okay. Nu er det den første pony så hvordan finder man ud af hvad den mangler. Er det dyrelægen, eller er det noget man selv kan se?:-)

-Ved godt det er mange spørgsmål men vil bare gerne gøre det rigtigt.

• #15   23. aug 2011 Du kan få eks. din lokale foderstof til at beregne en foderplan. Alternativt laver Brogården og Tjørnhøj Mølle gratis foderplaner på deres hjemmesider. Så er du sikker på den ikke bliver fejlernæret.

• #16   23. aug 2011 Find et ganske almindeligt fuldfoder. Til en almindelig pony er det nok til at dække dens behov.
    Så find et fuldfoder og suppler evt med byg hvis du synes.
    Du skal ikke gøre så meget ud af lige præcis hvilke vitaminer og mineraler den mangler, da det ville kræve alt for meget. Det tror jeg heller ikke jeg ville kunne se sådan lige umiddelbart hvis ikke det var en af de meget vigtige.

Så igen - find et fuldfoder, suppler med byg, så er du stort set sikker på at din pony er dækket. Spørg evt din dyrlæge om netop din type pony har specielle behov, men det har de sjældent med en gennemsnitlig pony.

Slap bare helt af (:

• #17   23. aug 2011 Hvis du vil gøre det på den helt rigtige måde, beder du dyrlægen om at tage en blodprøve og på den måde finder du ud af hvilke konkrete ting hun mangler. På den måde slipper du for at købe dig fattig i tilskudsprodukter og dyrt foder.

• #18   23. aug 2011 Egentligt synes jeg at blodprøver osv er unødvendigt. Ihvertfald i første omgang. Start med at give den et fuldfoder. Hvis den så ikke tager på, så ville jeg gå ind og se på hvad den specifikt mangler (:

• #19   23. aug 2011 Jeg synes ikke blodprøve er unødvendig. Tager man sin sport seriøs tager man blodprøve hvert år. Især når den taber sig og ikke får foder med vitaminer/mineraler.

• #20   23. aug 2011 Okay tak for hjælper, Søger nærmere om det i morgen ! smiley

• #21   23. aug 2011 Det har jeg ikke gjort en eneste gang og jeg vil nok mene at jeg tager min sport seriøst. Jeg sætter mig ind i hvad min hest behøver osv og sørger for at det er det den får.
    Men det stakkels pigebarn får jo malet fanden på væggen når du sådan vil køre det op.
    Til en start er det overhovedet ikke nødvendigt at gøre andet end at give den et ganske almindeligt fuldfoder og så se tiden an.

• #22   23. aug 2011 Jeg synes det er beklageligt, du synes jeg maler fanden på væggen. En ting er hvad du personligt gør, noget andet er hvad man burde gøre. Jeg fortæller hvad mine kunder på topplan gør og det er at tage blodprøve hvert år, for at deres heste kan yde det optimale, fordi det er det der forlanges af dem.
    Den omtalte hest får pt foder og vi ved ikke over hvor lang en periode det har stået på, hvor den ikke bliver tildelt vitaminer eller mineraler og derfor vil det helt rigtige være at finde ud af hvad den mangler igennem en blodprøve, så trådstarter ikke køber sig fattig i diverse unødvendige produkter. Når der så er styr på det og hesten er kommet i balance igen, så er der jo ikke noget galt i et alm. fuldfoder.

• #23   23. aug 2011 Jeg har selv redet på topplan, så du behøver ikke belære mig, men i mine ører lyder det bare som om den i en periode er blevet fejlernæret og skal tilbage på rette spor.
    Til en pony, der bliver brugt til almindelig gennemsnitlig ridning ville det efter min mening være at skyde en mus med en bazooka at begynde på blodprøver osv. (:
    Men lad nu det være.

• #24   23. aug 2011 Du misforstår det da også helt. Jeg belære dig ikke, men fortæller dig hvad landsholdsryttere gør.

• #25   23. aug 2011 Nu ved jeg hvad jeg skal gøre og det er det vigtigste smiley

Kommentér på:
I tvivl omkring foder.

Annonce