{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

dermatofilose, hudbetænsdelse {{forumTopicSubject}}

Hej så har jeg vist fået svar på min søgen....Min hest har siden foråret døjet med hudtab og små skællignende ting på hendes ene bagpibe/kodebøjning. Dyrlægen har set på det flere gange og nu er vi igen i behandling med antibiotika, klorhexidinsæbe og pincillin pasta. området startede med en størrelse på ca en 5-krone ( marts måned) og nu (aug) er det på str. med ca en håndflade. Da jeg opdagede det kunne man hive små totter af huden og der dannede sig en slags skæl. er der andre der har prøvet noget lignende???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dermatofilose, hudbetænsdelse
  • #1   22. aug 2011 Min lånehest døjedevslemt med det lige da jeg fik hende.. Jeg sørgede forcat det fik masser af luft og at holde det rent og tørt.. Vaskede med klorhexidinsæbe og smurte med klorhexidincreme.. Jeg nulrede håretvaf t detvramte område for bedre at kunne behandle..
    Der gik vel ca to måneder så var det helt væk, og pelsen kom fint igen.. Der har intet været siden.. smiley

• #2   23. aug 2011 ok tak for det:-) det er også næsten det jeg gør nu, bare det at jeg bruger pincillinpasta. Men måske vil det være bedre med klorhexidinsalve.. Jeg tager nogle flere billeder af det idag, for det ser bestemt anderledes ud nu. der er billeder af det på vores profil.

Helle

Kommentér på:
dermatofilose, hudbetænsdelse

Annonce