{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

At sende hesten tilbage til hestehandler? {{forumTopicSubject}}

For godt en måned siden købte jeg en rigtig sød frieser hoppe på 1år. hun har over al forventning opført sig pænt og været rigtig nem..
Men.. Hun har været syg for en uge siden hvor vi havde dyrlæge til hende, og hun kom på penicilin i 4 dage..
nu her til aften rullede hun rig ret meget i boksen og hostede en del (har hun gjort et par dage) Hvilket vil sige at hun nok er syg igen..
i den kontrakt vi lavede med hestehandleren står der at jeg kan levere hesten tilbage og få mine penge retur HVIS den ikke er som lovet.. og han skrev under på at hun er fuldstændig sund og rask, så hvis hun har allergi må det vel være "sygdom" nok til at han skal tage hende tilbage??
håber i kan hjælpe lidt til her smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sende hesten tilbage til hestehandler?
  • #1   20. aug 2011 Jamen de tegn hun viste her var mod kolik og det kan hestehandleren jo ikke gøre ved, men det sidste sagde dyrlægen enten var allergi eller en forkølelse men han vidste det ikke helt.. den har fået penicilin i 4 dage mod noget forkølelse.. men synes mere det ligner allergi da hun bliver ved med at hoste og snotte..

• #2   20. aug 2011 jeg ville vente lidt hvis jeg var dig . årstiden er meget drilsk og en forkøelse forsvinder ikke bare sådan lige . ej heller en lungebetændelse . og hvis det er sygdomme af naturlige årsager er det din egen pligt at sørge for at den ikke bliver syg . men er det derimod astma eler andre lignene skavanker er det nok til at sende hesten retur . få taget prøver og få det hele veldokumenteret så du har beviser fra start hvis det skulle gå helt galt .
    mvh Rikke

• #3   20. aug 2011 Har en måned tilbage før kontrakten udløber.. så hvis ik hun er rask inden da bliver hun sendt tilbage..

• #4   20. aug 2011 Nye omgivelser, nye bakterier i det hele taget noget helt andet end der hvor hun er født og opvokset og med hendes alder er hendes immunforsvar jo ikke som en fuldt udvokset hest.

En forkølet hest eller en hest med virus kan snotte rigtig længe og virus er der jo ingen kur for hverken for mennesker eller dyr.

Viser det sig at det er allergi er det selvfølgelig rigtig ærgeligt og på det grundlag hvis det kan bevises er det jo helt fair du sender hende retur hvis det vil få betydning for hende fremover. Men en lille forkølelse synes jeg nu nok du bør vente og se tiden lidt an hvis du er glad for hende smiley

• #5   20. aug 2011 Jamen får også taget allergi teste næste måned..
    og har gemt diverse regninger..

• #6   20. aug 2011 hvis det er allergi kan du jo også bare lade den gå på spåner og komme vand i maden og sådan.. det er jo ikke døden at have en hest med allergi.. det er selvfølgelig ekstra arbejde, men hvis hesten udover sin allergi er super skøn og uden skavanker så er det jo kun godt smiley det sted jeg stod førhen havde vi en hest med støvallergi og hun fejlede ikke noget andet og der havde ikke betydning for hendes ridning. den skulle bare stå på spåner og ha vandet maden inden den spiste det.. så var hun så god som ny smiley

• #8   21. aug 2011 det er jeg skam godt klar over ..

• #9   21. aug 2011 lyder nu mere som om hun er lidt forkølet det har os regnet rigtig meget og ovgeni i det har fået en gang kolik som kan skyldes alt fra for meget græs til for hurtigt foder skifte og hvis du er sikker på det er allergi hvilket jeg bestemt ik tror så få taget en blodprøve er den negativ kan du ik sende hesten retur for så har den været sund og rask da han solgte den til dig

• #10   21. aug 2011 beholder hende lidt endnu og ser.. hun var okay i dag..

• #11   22. aug 2011 det var godt at høre . held og lykke med hende

• #12   22. aug 2011 Tak smiley

Kommentér på:
At sende hesten tilbage til hestehandler?

Annonce