1.274 visninger
|
Oprettet:
Gamacher vs. Bandager {{forumTopicSubject}}
Hvad fortækker du? Gamacher eller bandager?
Og hvorfor?
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.455
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
fordi de støtter bedre, men man skal også kunne ligge dem rigtigt
Jeg bruger det til min pony da hun er gammel, bruger både i dressur og spring.
Men man kan nu også få nogle gode gamacher, brugte jeg også
men fortrækker bandager
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Gamacher - men kun hvis hesten slår benene sammen og decideret får avs uden. Aldrig bare fordi....
Bandager er for mig bare en tøjklud om hestens ben der ikke kan gøre noget og som alt for nemt kan strammes for meget.
mar 2006
Følger: 94 Følgere: 90 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 206
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Gamacher med hård skal kan til en hvis grad bestykke de sener der sidder bag på hestens ben, mod større slag...
Neopren gamacher og bandager kan til en hvis grad beskytte mod små skader, som hvis hesten strejfer sig selv osv...
En staldbandage det samme og så kan de varme eller køle (kommer an på gamachen) og fordele tryk, som en støtte strømpe (feks hvis hestens ben hæver)...
Hvis man vil støtte hestens sener, så skal man stramme en gamache eller bandage så stramt at man stopper alt blodcirkulation til hoven...
MEN det ser pænt ud og det er der ingen skam i...
Læs evt denne Vil se om jeg kan finde flere, hvor det måske mere direkte..
http://ansagerdyrehospital.dk/Jon_CV_filer/Artikel%20bandagering.pdf
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 172
Både gamasher og bandager støtter tilstrækkeligt til at benenes sener svækkes hvis det bruges hver gang man rider.
Selv foretrækker jeg gamasher (I western-verdenen boots) i den daglige træning. Både fordi de er lettere at lægge rigtigt på og fordi de er praktiske og støtter/beskytter mine hestes ben til de øvelser jeg beder dem om at lave. Professionals choice laver medicin boots, som ligger helt genialt på hestens ben.
Til stævner bruger jeg som regel bandager, da de er lettere at få til at blive den originale farve igen efter at have været dækket i sand i kampens hede
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
Gamacher vs. Bandager