{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ynglings haste racer ??
  • #1   14. aug 2011 Jeg synes at travhesten er helt fantastsisk smiley Jeg har endnu ikke mødt en, som ikke havde et dejligt sind. Det kan godt være at de ikke alle sammen har den bedste gang, men man kan dog også være heldig. Fx. kan man overhovedet ikke mærke at Ohara er Travhest.

Hvis jeg skulle vælge en race, som jeg mindre kan lide, skulle det være fjordhesten. Synes tit de har tendens til at være stædige.

• #2   14. aug 2011 Self. er fjordhesten min ynglings.. Det er den i hvert fald blevet efter jeg selv fik en.. Før sagde de mig ikke så meget, men nu synes jeg altså bare de er SÅ fantastiske!! smiley -Ikke fordi vi selv har 3 herhjemme smiley
    Dog synes jeg det er ærgeligt vi ikke har såå mange hingste i DK smiley Vi trænger til noget nyt blod! smiley

Så kan jeg også rigtig godt lige islændere, efter jeg var ude at ride ved havet på en super skøn palomino, de er jo bare skønne, og så er der også noget charme over deres bonusganarter smiley

TWH er også bare en UTROLIG lækker race.. I hvert fald dem med de flotte farver :)!

Og.. Oldenborg.. Der er noget charmerende over deres lidt kraftigere bygning.

Traver, synes jeg bare har et fantastisk temp. Og så er den flotte smiley

Årha.. Jeg har mange ynglings -.- Har ingen jeg 'mindre kan lide' smiley

• #3   14. aug 2011 ja travhesten er også min ynglings.. de har et super temprament og er super dejlige at ride, da de er vant til meget og som oftest er meget rolige, og ja så er de jo self. utrolig smukke...

Men derudover syntes jeg også at en palomino er en utrolig lækker hest, som også er utrolig flot at se på, de er som oftest utrolig elegante, og meget smidige syntes jeg

• #4   14. aug 2011 Lidt ærgelig alle tænker stædig, når man siger Fjordhest ;s..

• #5   14. aug 2011 Lamhavegaard
    Det er kun de fjordheste jeg har mødt og derfor får man automatisk sådan et "syn" på dem. Det er overhovedet ikke fordi jeg har noget specielt imod dem. Egentlig bare fordi jeg skulle vælge.
    -Jeg skal da ikke udelukke, hvis jeg en dag møder en sød og medgørlig fjordhest, at mit syn så ændrer sig smiley

• #6   14. aug 2011 Connemara, selvfølgelig! :-).. De er smukke, alsidige, og har et helt usædvanligt godt temperament.
    Har nu osse en svaghed for new forest ponyen.

• #7   14. aug 2011 Uhh ja Frisere!:-) Men det nu mest pga. de er så usædvenlige smukke..

• #8   14. aug 2011 jeg har ingen bestemt race jeg er vil med, det kommer alt sammen an på hesten og den personlighed.....

• #9   14. aug 2011 Er selv helst klart mest til Lusitano & Welsh'ene også lidt Andalusierne !! smiley

Men kan også godt lide de lidt tungere racer hvis de er robuste og i "køre stilen", så som:
    Frisere, Tinker, Irish Cob Fjordhest, men kun hvis de er sat ordendligt sammen.

• #10   14. aug 2011 Er enig med rikke blume N :).

• #11   14. aug 2011 Team L: Jamen det er da iorden så smiley

• #12   14. aug 2011 Min ynglings race er helt klart en islænder. Er vild med de ekstre gangarter samt deres dejlige sind. Og tølten er fantastisk at ride i. Har aldrig mødt en islandsk hest jeg ikke har kunne lide. Men ellers kan jeg godt lide racer som knapstruppere, oldenborgere, tinkere osv.

Har selv haft fjordhest, og dem har jeg redet i mange år. Så de har et stort plads i mit hjerte<3

• #13   14. aug 2011 Jeg "hader" (bryder mig ikke så meget om) at ride på tunge og store racer :-)) Især haflingeren .. Synes det er lidt ubehagligt.. :o))

Min yndlingsrace er caspian horse :o))

• #14   14. aug 2011 Yndlings:
    Lusitano, Irish Cob

Jeg bryder mig ikke om:
    Frisere, DV, Shetlænder

• #15   14. aug 2011 belgier belgier belgier smiley .. det er en hest efter mit hoved smiley norikkeren har også vundet en plads i mit hjerte, de er ufatteligt loyale..

kender ikke rigtig nogen race jeg ikke bryder mig om, nogle sys jeg er knap så kønne at kigge på, men de har andre kvaliteter.. F.eks. araberen, den sys jeg er for xtrem for mig, men de er jo fantastiske heste at arbejde med..

• #16   14. aug 2011 min ynglings er tinker / irish cob

og jeg er ikke vild med araber

• #18   14. aug 2011 Trakehner og sportsponyer smiley

• #19   14. aug 2011 Helt klart Haflinger! helst de ægte! har selv 2, og hold kæft de er dejlige! de er så lærenemme og stoler på sin rytter og de hjælper også en, hvis de ved at man ikke er heelt med, de er bare nogle guldklumper som rammer plet i ens hjerte for altid!:-D
    -Rosemear Aram og Camilla Munksgaard :): en haflinger er altså ikke nødvendigvis en helt tønde at ride på, der er altså rigtig mange slanke haflingere, som er bygget som en DSP, prøv selv at gå ind på mine haflingere, måske er Story lidt kraftig, men han springer stadigvæk, ligeså godt som enhver anden og kan også alle ponyøvelser i dressur smiley de er skam ikke spor tunge mere!

Hvis der er nogle som jeg ikke så godt kan lide så er det en Tennese Walking Horse! bryder mig ikke rigtigt om sådan som de går, synes også det er synd når nogle ryttere tager de der vægtsko på dem, så de går højere med benene. smiley

• #21   14. aug 2011 jeg er den størst welsh entutiast smiley

• #22   14. aug 2011 Yndlings:
    PRE, Lipizzaner, Appaloosa, Fjordhest, Islænder

Der er ikke decideret nogen racer, jeg ikke bryder mig om, men der er nogle der ikke siger mig noget som sådan: Varmblodsheste (dansk, hollandsk o.s.v.)

Amalie Zinck . og rikke blume N: Har lige et nysgerrigt spørgsmål til jer: Har I så heller ikke et yndlingsdyr? Livret? Yndlingssang/band/sanger? o.s.v. for der gælder jo i princippet det samme som i siger om hesteracerne... smiley

• #23   14. aug 2011 Min yndlings er Frieseren, har selv en dejlig dreng, og generelt er jeg vild med en barok hest, med masser af man og hovskæg, men Frieseren er klart min favorit. Da de har et fantastisk sind, er flotte og som oftest har de en super lækker gang

Jeg bryder mig tilgængæld ikke om, knapstrupper eller appalosa(dog kan der være nogle få jeg synes ser nogenlunde ud), men som oftest synes jeg ikke de er særlig kønne. Og tit synes jeg fx traveren er usammenhængende at kigge på og ikke særlig køn, men racen som helhed er super skøn tit nogle søde og dejlige hest med super sind, god familie hest, men den behøver jo heller ikke være køn for at være dejlig smiley

• #24   14. aug 2011 hov at skrive hvad jeg ikke kunne lide... jeg er ikke så vild med arabere og tinkere

• #25   14. aug 2011 Er helt sikkert til Quarteren, det er en fantastisk race smiley
    Har selv en Quarter, en New Forest og en Quarter/Oldenborger blanding.

• #26   14. aug 2011 > AlcheWonder < [Believe In Your Dreams]
    nej jeg har ikke en ynglingsret, ikke en ynglings film, band eller andet....

hvis jeg skulle vælge et dyr frem for et andet vil jeg helst have hund. men der er ikke en bestemt race hund heller, men lige den jeg falder for når ser den.... og det vælges igen ud fra "personlighed"

• #27   14. aug 2011 De lidt tunge, specielt min egen Mogcy.. En lækker blanding smiley

• #28   14. aug 2011 jeg har ikk nogen ynglings syntes dv'er fjordheste, shetter, frieser, haflinger, ja stort set alle er super dejlige, for det kommer helt an på deres sind syntes jeg...

dog passer travheste, og jyder ikk rigtigt til mig, men derfor er de stadig nogle gode heste...

• #29   14. aug 2011 Mine ynglingsracer er Frederiksborg og Tinker.
    Jeg har selv en Frederiksborg.

Jeg er ikke til spinkle typer heste.

• #30   14. aug 2011 jeg er mest til Fjordheste,connarmara og shetter smiley

• #31   14. aug 2011 Fjordheste, oldenborg, frieder, araber og især belgiere er mine ynglingsracer! fjordheste er ikke stædige, andre heste kan os være stædige? de er hvad man gør dem til... smiley

• #32   14. aug 2011 frieser*

• #33   14. aug 2011 Min yndlingsrace er Nordsvensk Skovhest. Det er den koldblodshest der generelt er mindst tung at ride og mest let til bens, og de egner sig både til dressur, spring, distance, you name it :-).
    Generelt er jeg til masser af hår og hovskæg, men som flere andre er inde på, er det i sidste ende personligheden det kommer an på, men pt tror jeg aldrig jeg skal ha' andet end nordsvenskere smiley

• #35   14. aug 2011 Min ynglings race er helt klart TINKER & IRISH COB! smiley
    Verdens bedste race!
    Jeg elsker især racen fordi de er godmodige, og de knytter sig rigtig meget til sin rytter/ejer. De er utrolig lærenemme, og vil gerne lærer.
    De er super gode allround heste, og de klarer sig super i dressuren, hvis den er redet ordenligt.
    Men de kan dog være meget stædige smiley

Udover Tinker&Irish cob er jeg helt vild med Friesere, fordi de også er så søde og omgængelige. Og har et super sind!

Der er ikke rigtig en speciel race jeg ikke lan lide, da alle heste er deres helt egne smiley

• #36   14. aug 2011 jeg er helt vild med de store tunge racer smiley belgieren har altid haft min interesse og har altid ønsket mig sådan en, men der er bare ikk så meget plads hos os, da de er for brede til at komme ind af døren, i løsdriften smiley

jeg bryder mig ikke om Arabere, mest pga deres udseende, men har også kun mødt hidsige arabere smiley

Kommentér på:
Ynglings haste racer ??

Annonce