{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

har jeg tid til halvpart?? (gymnasie) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg har fundet en virkelig dejlig utilredet hest som jeg nu har chancen for at tilride hvilket jeg altid godt har kunne tænke mig at være med til. Det lille minus der er er at jeg har en halv times transport offentlig hver vej, hvilket jo svare til en time, eller 7,8 km. på knallert ell. lign når jeg lige får mig kørerkortet. Jeg har virkelig lyst til at give det en chance og samtidig er jeg jo nervøs for om jeg vil blive for tidspresset . Tror jer der går i gymnasiet at man ville kunne have tid til det? nogle råd? :))

håber virkelig i kan hjælpe mig lidt på vej smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har jeg tid til halvpart?? (gymnasie)
  • #1   11. aug 2011 Jeg har min egen hest, og jeg har 30 min. kørsel til og fra skole+ 15 min. ud til min hest. Vinterperioden er hård, men hvis du virkelig brænder for det, kan du sagtens få tid.

• #2   11. aug 2011 HAr selv egen pony+en jeg rider, med 15 minutter hver vej, skal starte i gymnasiet på onsdag, og har arbejde 2 gange om ugenmed en halv time hver vej smiley Så hvis du brænder for det kan det sagtens lade sig gøre smiley

• #3   11. aug 2011 Ja sagtens smiley
    Regner med at få det til at fungere med mine to heste, vi bor lige ved siden af stalden + har min mor til at hjælpe, arbejde 1-3 gange om ugen 5 minutter fra mig og 25 minutter til gymnasium.

• #4   11. aug 2011 Det tror jeg godt du ville få tid til.. smiley
    Jeg begynder på Handelsskolen d 17, og jeg regner med at have tid til 2 heste, arbejde, fitness, og måske også undervise på rideskolen.. Og jeg skal med færge + cykle et stykke vej både til og fra skole. :b

• #5   11. aug 2011 nu går jeg ikke i gym men jeg har et fuldtids job alene far 2 heste 2 hunde. og jeg er aktiv i hunde verden også samt på heste ryg til diverse hunde udtillinger og ride sports stævner. så det er hvad du giver dig tid til..

• #6   12. aug 2011 Man kan hvad man vil- og lidt til!
    Jeg går selv på et gymnasium i Rødovre og har en hest i Hove og en hest i Albertslund (det er dog kun den i hove, der er under tilridning). Ud over dette er jeg lidt af en stræber haj hvad angår skolen og har et lille job på et par timer, eller lidt til, om ugen :o)
    Så hvis bare ejeren af hesten er flexibel, så du kan få lov til at tage en uge eller to hvor du ikke kommer derud (f.esk. i forbindelse med eksamener, årsprøver og lign..) så burde det i hvert fald kunnet lade sig gøre for dig!..

Håber det kan overbevise dig lidt, for det er noget af det mest fantastiske at tilride en hest! smiley

• #7   12. aug 2011 Jeg går på gym. og har 4 heste. så jo det skal du nok få tid til smiley
    Bare lær at lektie kommer først, og læg planer. smiley

• #8   12. aug 2011 har arbejde i stald hvor jeg kan have op til ni heste på en dag, sammentidig med jeg går i 3g på mat/kemi linjen. Det kan lade sig gøre det er bare et spørgsmål om priotering og om at komme meget tidligt op og ride inden skolen

• #9   12. aug 2011 Jeg er lige startet på HTX og jeg kommer et privat sted hvor jeg passer 2 heste og en lille pony. Jeg arbejder på McDonald's min 3 dage i ugen i min 3 timer og højest 8. Skal jeg være der til kl 12 om aftenen jamen så er der ikke noget andet. Men et par timer jo så kan det nok godt. Jeg har oftetst fri 10 over 3 og skal så vente en time på bus eller tog for at komme hjem fra gym. Men det er derfor jeg ikke har min egen fordi for mig ville tiden ikke være der smiley

• #10   12. aug 2011 Jeg har 45 minutter i skole, og igen 45 hjem, men har hestene hjemme, jeg kan nå to? Så tror bestemt godt du kan nå det.
    Hvis du prioterer det højt, det har jeg gjort..

• #11   12. aug 2011 hvis du ikke har tænkt dig at feste vær weekend, og være sammen med veninder hver dag, er det altså intet problem.

Du er måske hjemme ved 3-4 tiden. du har maks 2 timers lektier i gennemsnit om dagen (og det er endda overdrevet), du arbejder måske et par gange om ugen. Hvis du lægger det sammen er der altså massere tid til en halvpart også, det gælder bare om priotering(:

• #12   12. aug 2011 det kan du sagtens , jeg er lige startet i 3.g og jeg har haft egen hest igennem hele gymnasiet

• #14   12. aug 2011 Jeg starter i 3.g på mandag og jeg har min egen hest plus at jeg en gang om ugen lærer en lille pige at ride og hjælper med alt der skal til ved den hest..
    Jeg har 5,5 km ud til min hest og jeg cykler..
    Det har alt sammen noget med hvor meget du vil det.. Jeg synes selv det kan være stressende og man skal planlægge hvornår man laver sine afleveringer .. Jeg gør sådan at jeg laver afleveringer til hele ugen i weekenderne og så de almindelige lektier om aften, så kan jeg være ude hos hesten efter skole.. smiley
    Hvor meget brænder du for det ? for det kan altid lade sig gøre.. smiley

• #16   12. aug 2011 Det kan du uden problemer nå. Dog vil jeg sige jeg ikke har kunne ride lige så ofte som inden jeg startede på gymnasiet, fordi jeg har så langt til og fra skole, og jeg skal køre efter hal om vinteren.. smiley

• #17   12. aug 2011 Har min egen hest. Tager så godt nok kun 15-20 minutter på cykel, men så er det jo også hver dag smiley
    Det handler om at prioitere.

• #18   12. aug 2011 Det handler jo alt sammen om prioritering.
    Jeg må indrømme, at jeg nogle gange finder det svært at få tid til min egen hest - jeg har store ambitioner med min skolegang og knokler hårdt for at opnå de karakterer jeg har brug for, samtidig med at jeg allerhelst vil have, at min hest kommer ud hver dag.
    Desuden går jeg til kor en gang om ugen. Jeg har så været så heldig at finde en rigtigt god part der kan ride ham den dag om ugen.
    Personligt synes jeg det holder hårdt, men sådan går det jo når man er perfektionistisk omkring begge dele.

Kommentér på:
har jeg tid til halvpart?? (gymnasie)

Annonce