Settelex- erfaringer? (kybbebidning) {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hest der krybbebider, der er ingen maveproblmer, han har været under kyndig dyrlæge, og hans fodring er, og har altid været, ret optimal, med masser af stråfoder og fibre. Han er en hest der er kvik i hovedet og hurtigt keder sig, så vi har mistanke om at det er en slags beskæftigelse for ham, som har har fundet hyggeligt/beroligende...men desværre får han så gæringskolik når han sluger for meget luft til tider, når han går lidt i selvsvíng...Hesten er nu kommet i løsdrift, håber at det evt. kan hjælpe lidt på sigt. Jeg har nu bestilt noget pulver der hedder Settelex, fra Feedmark i England, som skulle motivere hesten til ikke at vindsluge og krybbebide, kan ikke rigtig finde noget på dansk om det, så vil lige prøve at høre herinde om nogen har gode/dårlige erfaringer med dette produkt Settelex?
mange hilsner
Dorthe
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Men bortset fra det har vi prøvet Settelex fra UK uden nogen effekt, men de holder hvad de lover - at du får dine penge retur hvis du ikke oplever tilfredshed med produktet, så du mister ikke noget ved at prøve.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 117
min gamle dyrlæge sagede at ud over at prøve medicinen er eneste mulighed for at vide om der er et mavesår en kikkert undersøgelse som er rigtig dyr
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 41
Settelex- erfaringer? (kybbebidning)