{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Kapsun vs. sidepull {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu to år brugt min rebgrime til at ride med, men vil gerne til at have noget som sidder bedre. Synes let rebgrimer glider lidt rundt, især fordi den ene knude konstant løsner sig.
Jeg har prøvet bitless, ingen succes.
Så nu står jeg og vil vælge mellem en kapsun og en sidepull.

Jeg har ikke de store krav da jeg ikke rider noget seriøst.

Hvad vil i anbefale?
Hvad er den store forskel på en kapsun og en sidepull? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kapsun vs. sidepull
  • #1   10. aug 2011
    Den store forskel ligger i hvor tøjlerne er placeret smiley
    På en kapsun kan du placere den oppe på næseryggen - derfor bruges den meget i akademisk hvor man stiller hesten.

En sidepull er sådanset bare som en grime der sidder bedre fast og ikke glider rundt.
    Ville vælge den hvis du ridder lidt af hvert smiley

• #2   10. aug 2011 ville tage en sidepull hvis du ikke vil noget seriøst smiley den er god at ride med og minder om en alm. trense bare uden bid

kapsunen er god til bl.a. bøjning af hesten

• #3   10. aug 2011 Okay. Tak for svarene smiley

• #4   10. aug 2011 Vil sige den billigeste løsning er sidepull for hvis du skal have en ordenlig kapsun koster de altså 800 kr.

Sidepull er også fin til bare hyggebrug

• #5   10. aug 2011
    Hvorfor fungere en sidepull kun til hyggebrug?

• #6   10. aug 2011 Tina A: Det er ikke prisen der skal afgøre det. Betaler gerne 800 kr for noget der fungere.
    Jeg ønsker bare det der fungere bedst.

• #7   10. aug 2011 Altså jeg er hamrende glad for min kapsun, og vil hellere have den end min sidepull.

Krikken: Jeg har ikke sagt noget om en sidepull kun er til hyggebrug.
    Siger bare jeg syntes at den er bedst til hygge i forhold til kapsunen.

Men der er så også cykelkæde i min kapsun m. læder så det er ikke en af de der nylon nogle.

Men hver sin smag jo.

Og det kan jo godt være det fungere bedst for Nana med en sidepull i forhold til kapsun. Jeg oplever bare min sidepull glider rundt på min hest og stikker ind i øjet i forhold til min kapsun der sidder perfekt.

• #8   10. aug 2011 Og min sidepull er i forvejen str. Cob og jeg skal ikke have en i str. pony da min så ikke kan passe det rundt om næsen.

• #9   10. aug 2011 Men igen det jo forskelligt fra mærke til mærke...
    Jeg har den fra Riders Company men ved jo ikke om naturhestens Amber er bedre fx. Så det er om at prøve sig frem

• #10   10. aug 2011 Kunne aldrig leve uden min kapsun! Den er helt igennem genial og bestemt 800 kr værd!

• #11   10. aug 2011 Tina A: Den fra naturhesten sidder heller ikke vidunderligt + den slider en del på næseryggen fordi den sidder løst, ud fra en bekendts erfaring. Og hvis jeg skal have den + tøjler er det også over de 800 kr. Det er lidt derfor jeg overvejer om en kapsun sidder bedre fast, da det det umiddelbart ser sådan ud smiley

• #12   10. aug 2011 Jeg har en Barefoot Amber sidepull, virkelig god og blød for hesten, fungere super på min pony. Kan fortælle dig at den ikke slider på hestens næseryg, hvis den har gjort det har den i hvert fald siddet alt for løst!.. Nå men vil varmt anbefale den, den er alle pengene værd! smiley

• #13   10. aug 2011 Tillid, Respekt & Forståelse ! smiley : Hmm, okay, det kan være den skal med ind over overvejelserne igen. Synes bare jeg hører SÅ meget blandet om den smiley

• #14   10. aug 2011 Vi er meget tilfredse med vores, og den er blevet utrolig populær der hvor min pony står. Kan tydelig mærke hvordan hesten slapper med den. En kapsun den er også god, meen må indrømme at jeg syntes sidepull'en samtidig kan fåes lidt kønnere. men hvis en kapsun virker bedre er det selvfølgelig den man skal vælge smiley

• #15   10. aug 2011 Hvis du vil noget med din hest/vil uddanne bare LIDT dressurmæssigt så den kan holde til det ekstra slid den får ved at blive reddet på så er du nød til at bruge en kapsun.

Med kapsunen kan du stille hesten i ganachen/i kæben, det kan du IKKE med en sidepull - det er bare en grime som ser lidt pænere ud... Nå men hvis hesten ikke bliver stillet, så kommer hoften ikke med = hesten får ingen bæring, falder på forparten og får slidgigt efter nogle års brug.. bare lige et skrækscenarie.

• #16   10. aug 2011 Ja jeg er også med på kapsunen. Jeg har både en amber sidepull og en cavesson kapsun. Jeg bruger klart kapsunen mest

• #17   10. aug 2011 tænker også om jeg skal bruge 800 kr på ordentlig kapsun eller omkring 800 for en amber sidepull + de tilhørende tøjler er jo det samme. Så synes ikke det er en 'billig' løsning.

Men tror måske jeg er begyndt at hælde til Kapsun. Synes det eneste minus folk kommer med til den er at den er dyr smiley

• #18   10. aug 2011 Det er selvfølgelig alt efter hvad man rider, men nu hvor du siger at du ellers rider i en rebgrime, vil jeg klart anskaffe sidepull'en enten den originale western modellen med reb over næsen, eller Barefoot Amber sidepull'en, Der er selvfølgelig også den fra riders company med læder stykke over næseryggen som ikke er så dyr som de andre, koster 398 kr. (den er også godkendt af DRF til stævner) meget populær. har prøvet dem alle og syntes de allesammen er rigtig gode bidløse alternativer. smiley

En kapsun er også god. valgte dog at sælge min da jeg syntes en sidepull passede mere til min ridning (mere oplagt til hygge tur/spring).. hvor en kapsun høre mere til dressur efter min mening smiley

- vil dog overhoved ikke sige at en sidepull bare er en grime som ser lidt pænere ud, en sidepull har en anden effekt end hvis man havde redet med grime, men alle har jo sine meninger.. smiley

Kommentér på:
Kapsun vs. sidepull

Annonce