702 visninger
|
Oprettet:
Den rigtige hest... {{forumTopicSubject}}
... åhh hvorfor skal det være så svært?? At finde den helt rigtige hest altså!! Synes jeg har ledt i 100 år og en madpakke nu, men stadig ingen held... Hvad med jer derude, hvordan fandt i jeres drømmehest?
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.450
Var selv møllen igennem for et halvt år siden, jeg har godt nok brugt mange timer og kiggede på op mod 20 forskellige heste forskellige steder på Sjælland. Endte med at købe af en hestehandler, der ligger 1 km fra, hvor jeg bor
Husk at nogen gange er det i virkeligheden noget andet du søger, end det, du tror, du søger.
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
At finde drømme hesten er desværre ikke ligetil bare at gå ud og kigge ogs ige det er den der, det er at kæmpe for det.
Se på hvad du priotere højst ved hesten, og kig efter det, fx hvis du priotere at dne er sød og omgængelig og du finder en der er det men fx mangler en smule gang er det jo noget man kan træne ind i den,
Og omvendt kan man også træne en hest til at være sød
De fleste heste der er sure eller har en dårlig gang eller sådan er tit misforstået heste hvor folk bare har redet det de nu kunne i stedet for at rette på det
apr 2005
Følger: 63 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 77 Svar: 251
Ifølge salgsannoncen overholdte den ikke krav ang sind, ridning osv.
Men da jeg prøvede ham var jeg solgt.
Vi kan bare super sammen.
Og han opfyldte alle mine krav´, da jeg selv red ham.
Det som er ved det er også at folk ser forskelligt på heste ang sind, ridning osv osv.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Den hest findes bare ikke, det tager lang tid at bygge noget op med en hest. Nu f.eks min mor og jeg der netop IDAG faktisk fik vores nye hest "Perle" hjem. Da vi var ude og se på hende tænkte vi jo ikke:"Der er vores soulmate". Vi tænkte:"Her er en hest, den er sød og rar, har et temprement vi kan lide - også er det en hest vi vil syntes er spændende at arbejde med i fremtiden". Det er alt man kan tage stilling til!
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Jeg kender ret så mange avlere, der er ret trætte af, at folk kommer ud og forlanger at deres 2-års skal have "kapacitet" til Grand Prix og helt ærligt - hvor mange ender egentlig med at starte de klasser?
Sæt dine forventninger ned og køb en hest, du kan håndtere og som passer til dit niveau (og ikke dine forventninger til dit fremtidige niveau).
Jeg var i gennem 35 heste og det tog mig et halvt år, hvor vi var ude at kigge næsten HVER weekend. Endte med alt andet, end hvad jeg havde forestillet mig, men hans væsen og temperament er bare fantastisk. Så kan det godt være, jeg ikke vinder over gummiboldene til stævnerne, men så er det mig, der kan ride tur i grime og uden sadel og samtidig starte M, mens de andre kæmper med deres hidsigpropper-med-kapacitet-til-GP.
Så mit råd er, at du skal bevæbne dig med tid, tålmodighed og åbent hjerte
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.048
nov 2007
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 17
Men da jeg mindst ventede dukkede den op Det var min mor der fandt annoncen. Den var lidt tilfældig, og tilsidst var der ikke så mange krav - Men det var altså bare drømme hesten!!!:D
Den kommer når du mindst venter det!
Håber du finder den rette heste!;)
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Min seneste fandt jeg ovre i jylland. Sjovt nok har jeg altid sagt, jeg ikke ville have en DV, men hende her var bare så fantastisk. Jeg søgte en fremadgående, ung hest, og nåede at prøve nogle stykker, før jeg fandt Beauty :o)
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 43 Heste: 10 Emner: 105 Svar: 810
niller var et hovs køb, hansen kom flyvende af sig selv og smølfen købte os
eneste fælles træk er koldblod, som er den type hest vi vil ha.. men de har alle haft noget, et glimt i øjet, en venlig udstråling og en god basis for venskab ..
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Den rigtige hest...