{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den rigtige hest...
  • #1   7. aug 2011 Hos en hestehandler. Jeg har først fundet ud af nu, at jeg har stået med min drømmehest 4½ år nu smiley

• #2   7. aug 2011 Jo mere man ønsker sig en hest - jo sværere er det at finde den!

Var selv møllen igennem for et halvt år siden, jeg har godt nok brugt mange timer og kiggede på op mod 20 forskellige heste forskellige steder på Sjælland. Endte med at købe af en hestehandler, der ligger 1 km fra, hvor jeg bor smiley

Husk at nogen gange er det i virkeligheden noget andet du søger, end det, du tror, du søger.

• #3   7. aug 2011 Nej langt fra har kigget hver dag, i over 8 måneder nu. Og jeg finder aldrig en pind, og syntes nu ikke det er mig der er noget galt med. Syntes rigtig mange tror at deres sports pony er GUD og kan komme til at ride dm ovs, dog er det de færreste som har gangen til det. Nu er det jo heller ikke fordi vi vil gi mega lidt for en pony, men er faktisk oppe i okay høje pris klasser.

• #4   7. aug 2011 husk at finde drømme hesten er ligesom at finde din drømme patner, hvis du går og venter og leder finder du intet, hvis du tager den med ro kommer det af sig selv.

At finde drømme hesten er desværre ikke ligetil bare at gå ud og kigge ogs ige det er den der, det er at kæmpe for det.

Se på hvad du priotere højst ved hesten, og kig efter det, fx hvis du priotere at dne er sød og omgængelig og du finder en der er det men fx mangler en smule gang er det jo noget man kan træne ind i den,

Og omvendt kan man også træne en hest til at være sød

De fleste heste der er sure eller har en dårlig gang eller sådan er tit misforstået heste hvor folk bare har redet det de nu kunne i stedet for at rette på det smiley

• #5   7. aug 2011 Jeg søgte efter andet end jeg stillede som krav..

Ifølge salgsannoncen overholdte den ikke krav ang sind, ridning osv.

Men da jeg prøvede ham var jeg solgt.
    Vi kan bare super sammen.
    Og han opfyldte alle mine krav´, da jeg selv red ham.

Det som er ved det er også at folk ser forskelligt på heste ang sind, ridning osv osv.

• #7   7. aug 2011 Det er svært fordi folk ofte kigger efter deres "Soulmate". De tror de kan finde en hest der kan ligne dem her på HG som har et fantastisk forhold med deres heste som de kender ud og ind - mange vil gerne finde den hest der er som skabt for dem.

Den hest findes bare ikke, det tager lang tid at bygge noget op med en hest. Nu f.eks min mor og jeg der netop IDAG faktisk fik vores nye hest "Perle" hjem. Da vi var ude og se på hende tænkte vi jo ikke:"Der er vores soulmate". Vi tænkte:"Her er en hest, den er sød og rar, har et temprement vi kan lide - også er det en hest vi vil syntes er spændende at arbejde med i fremtiden". Det er alt man kan tage stilling til! smiley

• #8   8. aug 2011 Du har så meget ret, Camilla. Man skal ikke lede efter det der "klik". Man skal lede efter, hvad man har behov for. For uanset, hvilken hest du vælger, så bliver det din hest og du vil elske den for det.

Jeg kender ret så mange avlere, der er ret trætte af, at folk kommer ud og forlanger at deres 2-års skal have "kapacitet" til Grand Prix og helt ærligt - hvor mange ender egentlig med at starte de klasser?

Sæt dine forventninger ned og køb en hest, du kan håndtere og som passer til dit niveau (og ikke dine forventninger til dit fremtidige niveau).

Jeg var i gennem 35 heste og det tog mig et halvt år, hvor vi var ude at kigge næsten HVER weekend. Endte med alt andet, end hvad jeg havde forestillet mig, men hans væsen og temperament er bare fantastisk. Så kan det godt være, jeg ikke vinder over gummiboldene til stævnerne, men så er det mig, der kan ride tur i grime og uden sadel og samtidig starte M, mens de andre kæmper med deres hidsigpropper-med-kapacitet-til-GP.

Så mit råd er, at du skal bevæbne dig med tid, tålmodighed og åbent hjerte smiley

• #9   8. aug 2011 Jeg fandt min over telefon købte ham uset og rimlig hurtig handel da jeg havde 2 dage hvor jeg kunne beslutte om jeg ville have ham eller ej og jeg sage ja og har ikke fortrudt det selv om han ikke var perfekt hviste jeg bare det skulle være ham da han kom ud af lasbilen og nu har jeg haft ham i 6 år.

• #10   8. aug 2011 Jeg fik min for ganske kort tid siden - Og havde det på præcis samme måde.... Nåede at prøve 24.... Og det blev bare ed og ved og ved!
    Men da jeg mindst ventede dukkede den op smiley Det var min mor der fandt annoncen. Den var lidt tilfældig, og tilsidst var der ikke så mange krav - Men det var altså bare drømme hesten!!!:D
    Den kommer når du mindst venter det!

Håber du finder den rette heste!;)

• #11   8. aug 2011 Min haflinger fandt jeg frem til, da jeg ringede ang. en anden haflinger, som viste sig at være solgt. De vidste, Lotchen skulle sættes til salg, og gav mig derfor nummeret til hendes ejere. Både min mand og jeg var solgt, da vi havde set på hende. Jeg har haft hende fra hun var 3-år - nu er hun 21 år :o)

Min seneste fandt jeg ovre i jylland. Sjovt nok har jeg altid sagt, jeg ikke ville have en DV, men hende her var bare så fantastisk. Jeg søgte en fremadgående, ung hest, og nåede at prøve nogle stykker, før jeg fandt Beauty :o)

• #12   8. aug 2011 bøffen fandt mig smiley .. eneste han havde tilfælles med mine ønsker var at han var et stort stykke koldblod smiley .. men han blev med tiden min bedste ven..
    niller var et hovs køb, hansen kom flyvende af sig selv og smølfen købte os smiley

eneste fælles træk er koldblod, som er den type hest vi vil ha.. men de har alle haft noget, et glimt i øjet, en venlig udstråling og en god basis for venskab smiley ..

• #13   8. aug 2011 Blev tilbudt en hest, kørte ud og kiggede og bing så var han der smiley

Kommentér på:
Den rigtige hest...

Annonce