1.145 visninger
|
Oprettet:
Udenlandsk registreret hest {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har en meget mærkelig sag. Jeg er blevet lovet en hest og har også modtaget billeder samt ejerskabscertifikat og dyrlægeattest på hesten. Men papirerne står på engelsk, det er udstedt i England. Nu ville jeg gerne prøve, om jeg kan finde noget på denne hest - altså bevis på at den eksisterer, men hvordan gør jeg lige det?
Er der nogen der kan hjælpe mig, sender jeg gerne disse dokumenter videre, så du selv kan se og måske finde noget frem. Jeg har googlet lidt uden held.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Der er jo rigtig mange heste du ikke kan finde noget på andet end i landet hvor de er fra, hvor pågældende land måske har en database som vores Hestedata.
Et originalt ejerskiftecartifikat i dine hænder gør dig jo til retmæssig ejer af pågældende hest og er den fra England er papirerne jo selvfølgelig på engelsk.
Vores er tysker med fuld stamtavle som kan dateres tilbage til omkring 1500 tallet, men selve ponydrengen selv har gået ved en avler, er blevet tilredet og solgt og der er ikke noget af finde på ham. Nu er han så registreret her i landet og derfor kan man finde hans oplysninger på Hestedata, google ham og finde lidt på stævner, at vi har ham oprettet herinde osv. Men intet i tyskland.
sep 2009
Følger: 30 Følgere: 27 Emner: 6 Svar: 12
Og dem, der har udstedt ejercertifikatet, har jeg forgæves forsøgt at finde via google, men desværre uden held.
Dem der har hoppen, vil have at jeg skal betale kr. 300,- og så vil de sende hende til min adresse sammen med papirerne rettet til mig som ejer. Det er dette ejerskifte, de kr. 300,- skal dække for. Men jeg har fået forkert adresse opgivet på ejer, og hun påstår, at det er "Wildlife Department Denmark", der skal ordne ejerskiftet. De findes heller ikke i Danmark iflg. Google. Derfor tror jeg, det er fup.
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
jul 2007
Følger: 72 Følgere: 91 Heste: 11 Emner: 160 Svar: 534
Udenlandsk registreret hest