597 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ride sport's genre for og imod (: ride sport's genre for og imod (:

Hej alle Hg' brugere (:
har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Hvilken ride stil af disse er din ynglings og hvilken/hvilke bryder du dig ikke om Kommenter gerne alle med for og imod argumenter

*Militery
*Jagt
*Dressur
*Spring
*Western
*Trav
*Galopløb

Lig godt mærke til at det er selve rides stilene der bliver spurgt ind til og altså ikke om hvorvidt man bør bruge HMS, ride bid løs eller andet i den retning (:

- Jeg spørg fordi jeg er i gang med at skrive en artikel om den generalle opfattelse af de verse ridestile i DK (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ride sport's genre for og imod (:
  • #1   3. aug 2011 Jeg rider spring og dressur til daglig, men da min ene pony er halv traver, konkurere jeg ikke, men bare træner lidt trav når vi er ude på tur. Men primært spring og dressur. Jeg har skam ikke nogetimod nogle af de andre, jeg holder mig bare fra military da jeg var ude for en ulykke formidle år siden smiley

• #2   3. aug 2011 Military er mit yndlings smiley Rider det selv, og det giver bare et ekstra kick som dressur og spring alene ikke gør. Jeg kan godt lide at der er tre discipliner, for så er der en masse afveksling i træningen, og det gør bare det hele mere spændende for hest og rytter smiley

Jeg har som sådan ikke noget imod de andre grene af sporten, jeg tænker bare at det må være kedeligt at være sandkasse hest/rytter og kun ride dressur hver eneste dag.
    Jeg kan bare huske hvor meget livsglæde min hest fik efter jeg fik ham, fordi han fik lov til at prøve en masse andet end at gå en halv times dressur hver dag og så ellers stå i en boks resten af dagen.

Black & White . - Det vil jeg faktisk sige at rigtig mange militaryryttere er gode til, altså at trække sig hvis hesten ikke er 100% klar på det den skal smiley

• #4   3. aug 2011 Tina C - Man rider da i monteløb smiley

• #5   3. aug 2011 Så længe at hesten kan li det, ikke bliver presset til mere end den kan klare og der ingen vold bliver brugt, så har jeg intet imod nogle af sportsgrenene.

• #6   3. aug 2011 Rider ingen af de der konkurencer, men jeg kan tilføje islænder stævner. Det er noget jeg ved noget om og holder af de stævner. men jeg krummer også tær af nogle af rytternes ridestil.

*Militery - kender det ikke

*Jagt - Kender det ikke

*Dressur -syntes der er nogle underlige regler som giver et forkert signal til de unge mennesker om hvad der er godt.

*Spring - Kender det ikke så meget men syntes havd jeg ahr set er meget hiven i tøjlerne smiley

*Western - Hvad jeg ahr set af shows er dybt god nat den måde de behandler deres heste. Men jeg tror det bare er nogle brodende kar der bare gør det for pengenes skyld

*Trav - kender ikke så meget til det, men har hørt om underlige og ikek dyrvelfærd trænings metoder.

*Galopløb - kender det ikek så meget

tilføjet:
    *Distance - Jeg syntes dette er godt det er kontoleret og en fornuftig ting og alle kan være med.

*Islænder - Det er en god og skidt konkurence da nogle folk ikke tænker på hesten men på placering. og derved er der også uskønne ting ved dette.

• #7   3. aug 2011 Rider kun hygge ridning og dressur men så længe at det er på hestens premisser man rider og den blir behandlet ordenligt så har jeg ikke noget i mod noget ridning.
    Tag jer ikke af mine stave fejl vis der er nongen

• #8   3. aug 2011 *Militery - Er nok ikke noget jeg vil ride da je synes det virker for ekstremt og risikabelt med fast stående forhindringer.

*Jagt - Er noget jeg ville ride hvis jeg en dag har hesten til det, da jeg synes det er en mega fed måde at være i naturen på og så er der bare et godt sammenhold.

*Dressur - Har redet det rigtig meget og er en af de ting jeg synes bedst om er dog ved at gå mere over til det akademiske.

*Spring - Kun på hyggeplan og synes også det er meget spændende og god afveksling.

*Western - Synes jeg også godt om og har prøvet det på en westerudd. hest, det er dog lidt svære end man tror men det er også en fed ridesport.

*Trav - Trav til Frokost ser jeg engang imellem og synes det er helt fint da hestene jo er avlet til det. Så længe alt gå godt har jeg ikke noget imod den sport.

*Galopløb - Synes jeg også er helt fint, bare synd at mange af hestene ikke har det godt i og ved startboksen så der mange gange bliver brugt hårde metoder for at få gang i de stakkels heste. Men ellers en okay sport bare ikke en jeg råber højt hurra for.

Mvh

Kommentér på:
ride sport's genre for og imod (:

Annonce