ride sport's genre for og imod (: ride sport's genre for og imod (:
Hej alle Hg' brugere (:
har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Hvilken ride stil af disse er din ynglings og hvilken/hvilke bryder du dig ikke om Kommenter gerne alle med for og imod argumenter
*Militery
*Jagt
*Dressur
*Spring
*Western
*Trav
*Galopløb
Lig godt mærke til at det er selve rides stilene der bliver spurgt ind til og altså ikke om hvorvidt man bør bruge HMS, ride bid løs eller andet i den retning (:
- Jeg spørg fordi jeg er i gang med at skrive en artikel om den generalle opfattelse af de verse ridestile i DK (:
okt 2009
Følger: 92 Følgere: 95 Heste: 7 Emner: 18 Svar: 76
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.057
Jeg har som sådan ikke noget imod de andre grene af sporten, jeg tænker bare at det må være kedeligt at være sandkasse hest/rytter og kun ride dressur hver eneste dag.
Jeg kan bare huske hvor meget livsglæde min hest fik efter jeg fik ham, fordi han fik lov til at prøve en masse andet end at gå en halv times dressur hver dag og så ellers stå i en boks resten af dagen.
Black & White . - Det vil jeg faktisk sige at rigtig mange militaryryttere er gode til, altså at trække sig hvis hesten ikke er 100% klar på det den skal
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.057
apr 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 330
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.094
*Militery - kender det ikke
*Jagt - Kender det ikke
*Dressur -syntes der er nogle underlige regler som giver et forkert signal til de unge mennesker om hvad der er godt.
*Spring - Kender det ikke så meget men syntes havd jeg ahr set er meget hiven i tøjlerne
*Western - Hvad jeg ahr set af shows er dybt god nat den måde de behandler deres heste. Men jeg tror det bare er nogle brodende kar der bare gør det for pengenes skyld
*Trav - kender ikke så meget til det, men har hørt om underlige og ikek dyrvelfærd trænings metoder.
*Galopløb - kender det ikek så meget
tilføjet:
*Distance - Jeg syntes dette er godt det er kontoleret og en fornuftig ting og alle kan være med.
*Islænder - Det er en god og skidt konkurence da nogle folk ikke tænker på hesten men på placering. og derved er der også uskønne ting ved dette.
mar 2009
Følger: 40 Følgere: 831 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 372
Tag jer ikke af mine stave fejl vis der er nongen
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
*Jagt - Er noget jeg ville ride hvis jeg en dag har hesten til det, da jeg synes det er en mega fed måde at være i naturen på og så er der bare et godt sammenhold.
*Dressur - Har redet det rigtig meget og er en af de ting jeg synes bedst om er dog ved at gå mere over til det akademiske.
*Spring - Kun på hyggeplan og synes også det er meget spændende og god afveksling.
*Western - Synes jeg også godt om og har prøvet det på en westerudd. hest, det er dog lidt svære end man tror men det er også en fed ridesport.
*Trav - Trav til Frokost ser jeg engang imellem og synes det er helt fint da hestene jo er avlet til det. Så længe alt gå godt har jeg ikke noget imod den sport.
*Galopløb - Synes jeg også er helt fint, bare synd at mange af hestene ikke har det godt i og ved startboksen så der mange gange bliver brugt hårde metoder for at få gang i de stakkels heste. Men ellers en okay sport bare ikke en jeg råber højt hurra for.
Mvh
ride sport's genre for og imod (: