er det e dyrlægefejl? (kasteretion) {{forumTopicSubject}}
jeg står med min hest som blev kasteret for to måneder siden og stadig ikke blevet godt. det startede allerede ved kasteretionen hvor han ikke kunne stoppe nogle små blødninger efter selve kasteretionen. hesten endte med at blive bedøvet OTTE gange og det tog FIRE timer - selvom jeg fik beskeden det nok ikke er noget og de skal bare være sikre. hesten var bagegter meget meget hævet og øm, og fik smertestillende og antibiotika i godt 14 dage.
det er så to måneder siden, hævelsen er aldrig faldet helt men efter sigende fra dyrelægen ikke skulle være noget problem så længe såret ikke er ømt og der var sårvæske, dette har det ikke været og jeg har tjekket det dagligt. han er et kæmpe pivdyr og jeg måtte pille rodde og rage i det.
det begyndte for 6 dage siden at komme gult og grøn snask ud fra såret, og han er blevet mere øm.. hans sår er hævet og det er ligesom det er en ekstrem hård knude på sædstregen samt sædstregen nærmest er trukket "for lang" og er også stenhård. han har været på 3 dobbelt antibiotika kur i det 6 dage og hævelsen bliver kun mindre i tykkelsen ikke længden. jeg skulle ringe til dyrlægen idag og fortælle hvordan det går med ham. han skal ikke ud og kigge mere? han skal åbentbart bare have en masse mere medicin som bliver ringet til apotek og han undskyldte meget om den kasteretion er gået så gal men det sker.
men nu siger min kæreste jeg skal have dækket dyrlægens fejl og det mener jeg ikke? og hvad hvis det der kommer en anden menning fra en anden dyrlæge som evt siger noget andet? min dyrlæge som eg ellers er rigtig glad for vil ikke rigtig sige hvad det er og giver nærmest bare medicin for at prøve at undgå oprationsbordet, jeg syne hele processen er blevet mærkelig.
og evt nogen der har erfaring med problemer med kasteretion eller sædstrengs fistel som jeg med mistænkte om det er.
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
Har desværre ikk erfaringer med kastrationer
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Gør som Malene J siger og se at få det ordnet.
Sådan en kastration kan gå så galt du tror det er løgn..
Trist din dyrlæge er på den måde men du skal ikke give efter men kæmpe for din hest.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Der får du også af vide om det er dyrlægens fejl..
Den "klump" kunne godt lyde som en byld/infektion..............
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Men du kan jo altså sagtens snakke med din dyrlæge. Forklar at du ikke er tryg ved situationen og at du gerne vil have ham ud og kigge på din hest inden du fortsætter yderligere medicinsk behandling.
Såfremt der er udvilklet sædstrengsfistel eller adhærencer, skal der jo opereres på ny.
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
efter min kæreste og jeg har snakket mere om det lyder det som om han enten har lavet en fejl han ikke vil indrømme eller han ikke ved hvad han laver og ikke sender mig videre i systemet.
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
kan slet ikke forstå at durlægerne vil kasterer på dette tidspunkt af året, med hensyn til fluer og andet skidt der kan gå i såret...
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Er desværre selv endt sådan på grund af komplikationer i form af infektion efter en forholdsvis simpel operation. Nu skal jeg opereres om 14 dage og ender med en varig fukktionsnedsættelse. Ikke noget jeg kan klandre lægerne for men en ulykkelig slutning på en postoperativ infektion.
Det lyder lidt som om du ikke stoler på din dyrlæge og selvfølgelig er du træt af situationen og ked af der ikke er bedring. Synes du skal få friske øjne på sagen og kontakte en anden dyrlæge der kan kigge på din hest.
Men en trist situation og du kan jo heller ikke vide dig sikker på at en ny dyrlæge ikke bare vil øjne chancen for gode penge ved at sige at din hest klart skal åbnes op igen og have renset såret op, også hvis det faktisk ikke er nødvendigt. Der er vi jo så autoritetstro når det gælder læger - både til os selv og vores dyr.
Håber det hele får en god slutning og din hest bliver rask snart
er det e dyrlægefejl? (kasteretion)