{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cair or not Cair
  • #1   1. aug 2011 Det er vidst ret forskelligt fra sadel til sadel.. Men jeg synes ikke dem med cair er gode.. hvis din hest har behov for mere fyld fortil end bagtil, så bliver det svært at få den til at ligge ordentligt, da du ikke bare kan fylde mere i foran, da det vil fordele sig.. Har endnu ikke set en sadel med cair ligge 100% i orden..

• #2   1. aug 2011 Sanne: Så skulle du se min! smiley

Jeg har selv en sadel med cair, men igen er det svært da det kommer an på hvad der ligger bedst på hesten smiley

• #5   2. aug 2011 Cair.

Baron er meget specielt bygget og i en cair kan man selv ligge ekstra cair puder i.

Så man slipper for ompolstringen.

Den ligger super på ham efter 8mm. puder bagi. smiley

• #7   2. aug 2011 Jeg rider ikke med lam under min sadel!
    Jeg fik et lammeskindspad i en byttehandel som jeg red med et par gange for syns skyld, men da jeg syntes det så dumt ud med alcapad og lammeskind valgte jeg at sælge det!
    Så nej har absolut intet med sadlen at gøre!
    Havde sadelmager ude da jeg fik ham fordi han før har haft problemer med ryggen, og han sagde at det var den helt ideele sadel for ham, fordi den lå super godt, og fordi kopjernet kunne justeres.

• #8   2. aug 2011 CAIR!!

• #9   2. aug 2011 NO Cair,

Det er godt nok, men de kan justeres minimalt i forhold hvor meget en sadle mager kan juster en sadle med uld stopning..

• #10   2. aug 2011 Når man putter lam under vil sadlen komme til at ligge anderledes, dvs. hvis den passer uden lam, så passer den ikke med.. Den bliver også smallere når der kommer lam under, og dermed kommer den til at ligge mere ovenpå sadlen..

Men hvis man vælger en cair sadel, bare for at kunne skifte kopjern, så kan man da lige så godt købe en uldstoppet, da både Sommer, Kieffer og uldstoppede Bates også kan dette..

• #11   2. aug 2011 Jeg har haft 4 salder til min pony uden Cair, som har ligget fint. Men da hun ofte har ændret form, er min økonomi ikke til at få sadelmager ud i tide og utide. Jeg har så købt en Wintec med Cair, og aldrig har en sadel ligget bedre på min pony.
    Skulle helt klart have haft sådan en fra starten. Men tror det kommer an på hesten.

• #12   2. aug 2011 Dem med uld er bedst, da de tilpasser sig hesten bedst, hvorimod Cair sadler med luft ikke tilpasser sig voldsomt godt, da luften kan gå ud osv. desuden er Cair også påvirket af temperaturerne! Når puderne i sadel med uld virker lidt flade, så skal man måske have en sadelmager ud, der kan putte lidt mere ind og ikke mindst tilpasse dette efter hesten smiley

- Men alting kommer selvfølgelig an på hesten og hvad man selv mener er bedst smiley

Jeg rider selv med Bates Innova, tror jeg nok. Den ligger ind til videre rimelig på min unghest, men jeg regner med, at jeg skal have en Passier Optimum senere.

• #15   2. aug 2011 Sanne: Emnet var cair eller ikke cair! Og fordi man har lavet en fejl behøver folk vel ikke være sådan når man har rettet op på det! men anyways, get back to the topic!

• #16   2. aug 2011 Jeg går ind for Cair smiley Det er en super ting for mig og min hest.. Han har også KUN gået med sadler med cair de 5 år han har været redet smiley

• #17   2. aug 2011 Jeg vil lige sige at sadlen skal ligge på en hest med sart ryg. Særligt fordi der ingen muskler er.

• #18   2. aug 2011 jeg kan helt klart anbefale cair.

Kommentér på:
Cair or not Cair

Annonce