Kendskab til Tornado el. Kaj Tougaard?? {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen, som kender til hesten Tornado? om hvorvidt denne har haft en skade i ryggen?
eller på anden vis har erfaring med køb af hest hos Kaj Tougaard og hans datter Janni Tougaard, Stald JKT nær Viborg?
Beskrivelse af Tornado:
ID nr. 208333200203248
Køn: Vallak
Født: 31.05.2002
Far: 9302898 Willemoes
Morfar: DVH 562 Dominanz
Aftegn - hoved: hvirvel under øjenniveau
VB: kronrand for, pletter indv. og bag
Farve: mørk brun
Mærkning: brændmærke v. baglår DV 248
Jeg har i maj 2011 købt Tornado af Kaj Tougaard og hans datter Janni Tougaard til dressur, men siden jeg har fået ham hjem, har hverken jeg eller anden rytter kunnet ride ham uden at han stejler så højt at han er tæt på at vælte bagover. Tornado virker så rutineret i at stejle at det umuligt kan være noget han er påbegyndt den dag jeg får ham hjem. Egen dyrlæge blev tilkaldt efter første oplevelse, hvor hesten stejelede med mig, hvilket var dagen efter jeg fik hesten hjem. Han konstaterede smerter i ryggen på hesten. Sælger påstår at de intet kender til dette eller har oplevet hesten på denne måde i deres ejertid.
Jeg er derfor interesseret i at høre fra nogen, som kender hesten, har oplevet den, kender til evt. skader eller andet relevant omkring Tornado, eller som har haft en dårlig oplevelse med køb af hest/pony hos Kaj Tougaard og hans datter Janni Tougaard eller på anden vis kan bidrage med brugbar information.
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 22
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
aug 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Men synes blot det er mærkeligt at dagen efter jeg får den hjem er den uridelig og har været det siden - ikke blot af mig, men også af andre ryttere og den har smerter i lænden.
Jeg er specielt interesseret i at høre, om nogen kender til hvorfor den ikke umiddelbart ser ud til at have deltaget i distriksstævner i 2009, bort set fra januar. Eller om nogen skulle kende til at hesten har været skadet på andet tidspunkt.
jan 2009
jan 2009
Kendskab til Tornado el. Kaj Tougaard??