{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Ideer til god føl-lokkemad? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG.

Jeg har lige fået en hoppe med et 2 mdr. gammelt føl, hentede dem i forgårs. Føllet har ikke rigtigt været i hænder, så der ligger lige lidt arbejde forude. Føllet er meget nysgerrigt, men kan alligevel ikke overvinde frygten for kontakt med mig, så så snart hendes mule strejfer min hånd, er hun væk igen - og så varer det længe før hun er helt tæt igen.

Hun er nysgerrig på mad, men gulerødder (meget små), wrap og hesteguffer er bare ikke helt interessante nok... Derfor mit spørgsmål (Og ja, jeg ved godt det her kræver tålmodighed!): Er der noget spiseligt som følbasser bare ikke kan modstå? Del ud af jeres erfaringer og tricks ;0)

På forhånd tak
/ Henriette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til god føl-lokkemad?
  • #1   22. jul 2011 Min elskede de der lakrids slikkesten/bøtter fra hun var ganske lille.. Og æbler i skiver (eller mos selvom det er fedtet) Fordi det dufter sødt og kraftigt ligesom mors mælk og er nemt at tygge..
    Fordelen ved lakridsstenen er at man kan sætte den på jorden foran sig og når følle fanger systemet er hun jo nødt til at blive stående og slikke på den hvis den vil have.. Også selvom du samler den op..

• #2   22. jul 2011 Du hentede dem i forgårs, så giv dem da lige et par dage mere, så du kan vinde hoppens tillid først, så tror jeg føllet komer af sig selv... du er jo stadig "fremmed"

• #3   22. jul 2011 Kia V: Hvis du læser indlægget står der jo netop, endda med udråbstegn at jeg godt ved det tager tid! Jeg efterlyser bare gode ideer.........

• #4   22. jul 2011 Cawani: Tak for svar, det med æblerne synes jeg lyder godt ;0)

• #6   22. jul 2011 Camilla: Tak for invitationen ;0) Har allerede været inde og lure...

Hoppen er heldigvis smadder tillidsfuld, kommer på folden når jeg kalder, vil gerne nusses osv... -og hun spiser lystigt videre selvom jeg flytter ind i boksen. Er slet ikke i tvivl om at det sagtens kommer til at gå fint, ville bare gerne "fedte mig ind" med ekstra gode lækkerbidskener ;0)

• #7   23. jul 2011 Da jeg skulle lære Mira at være kælen og komme hen til mig, satte jeg mig på hug og kiggede ned, og når hun var helt tæt på skyndte jeg mig at flytte hænderne over på numsen af hende og klø... Det er hun helt vild med, og efterhånden kunne jeg klø hende overalt, og nu kan jeg knap nok vise mig før hun kommer løbende smiley

• #8   23. jul 2011 Afgjort også tilhænger af at vinde moderens tillid først og så kan føllet følge med. Jeg har haft bedst erfaring med at de nusses og kløs div steder. De forstår ikke så godt det der med godbidder da de jo mest er til mælk det første stykke tid og så begynder de at smage mors mad.
    Generelt er føl ret vilde med at blive kløet, specielt de steder de selv har lidt svært ved at nå.

• #9   23. jul 2011 De her slig dimser med lakrids dem har ingen af mine føl kunnet stå få og så dufter de meget og den lugt husker de jo og kan snuse sig til den på lang afstand.

lad den først selv slikke på gulvet, ryk så tættere og tættere på, på ca 30 min. kan du stå med den i hånden og den slikker stadigvæk, ellers er den mere sky en ikke tam.

M.

Kommentér på:
Ideer til god føl-lokkemad?

Annonce