{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Aktiviteter uden sadel?? {{forumTopicSubject}}

Har ingen sadel pt. da sadelmageren har den (endnu, efter 2 uger......... )

Og er ved at køre lidt sur i hvad vi kan lave??

Han bliver allerede klikkertrænet ved siden af, men vi er ved at køre død i hvilke tricks han kan lære??
Han kan smile, neje, kysse, gå over pressening, samle en opslået paraply op og svinge med den.. Vil meget gerne lære ham spanske skridt, men han forstår ikke helt hvad jeg vil have ham til???
- Vil gerne have flere idéer til tricks, samt hvordan jeg kan lære ham dem =)!

Hvad kan man ellers?? Vi rider allerede uden sadel(skridt+trav da jeg ikke kan sidde fast i galop på ham uden sadel :D)
Vi skridter ture..

Han er også blevet longeret, og har fået lidt flere fridage end han plejer..

MEN jeg mangler stadig noget inspiration eller motivation til at lære / lave noget nyt sjovt :-)!!

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiviteter uden sadel??
  • #1   18. jul 2011 bare gå en tur med den.

• #2   18. jul 2011 Zwick : En studenterhue er rød, ikke andet.: Er også afprøvet - det synes ponyen dog var voldsomt kedeligt (han gik og smånappede i tovet hvilket han ellers aldrig gør :P)

Cecilia S: synes jeg også normalt, men ikke på ham her smiley Han bliver også løssprunget (dog ikke så tit da man kun kan om lørdagen og jeg tit skal noget lørdag :D)

• #3   18. jul 2011 Camilla A: God idé.. Det må blive et af vores mål :D!

Kom gerne med flere idéer smiley

• #4   18. jul 2011 * BBBTM *: Har du et link til agillyty øvelser?? Har nemlig aldrig prøvet det før smiley

• #5   18. jul 2011 øhh.. ridning uden sadel smiley som normalt - bare uden sadel smiley

• #6   18. jul 2011 Du kan gøre det samme uden sadel som u kan med sadel smiley Det træner blot din balance

• #7   18. jul 2011
    * BBBTM *: tak for link smiley

Jer andre.. Kan jeg jo ikke helt da jeg ikke kan ride i galop uden sadel, pga hans rygsving smiley Men har skrevet det bliver et mål at øve det smiley

Har overvejet om jeg skulle prøve at springe uden sadel - men er 100% sikker på det resultere i at jeg skal ned og smage på bunden smiley

• #8   18. jul 2011 Det handler bare om balance og at holde fast med knæerne smiley

Jeg har redet en hest uden sadel som bukkede når hun blev over glad smiley Jeg røg ikke af smiley

• #10   18. jul 2011 *Fjordlænderen *: Hmm.. Jeg kan altså også godt på andre ponyer, bare ikke ham smiley

• #11   18. jul 2011 MajaM-BROR: Har overvejet om jeg skulle prøve at springe lidt, kan jo altid starte i trav smiley
    Ja jeg vil gerne lære ham at ligge ned, men ved ikke om han kunne finde på at gøre det til en uvane?

• #13   18. jul 2011 Mange tak smiley Det regne jeg med at den gør, men det er vidst noget med at sadelmageren har ferie midt i det hele smiley

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #14   19. jul 2011 tømmekørning- her kan du bedre arbejde med ham i forhold til longering og du kan træne på 8- taller og andre buer og lign i forhold til longeringen.
    start inkøring og lad ham ex trække et bildæk eller lign. så får han noget helt nyt at arbejde med i hovedet. og når han er sikker så lav det tungere bag ham og gå en tur med tømmer, så får han lova at arbejde og bruge hoved og krop.
    er slet ikke så svært og du behøver ikke vogn og sele for at starte inkørning, da kan en gjord bundet fast til longeringsgjord sagtens bruges som sele, så længe det ikke er tungt det han trækker og man ikke træner hele tiden over en længere periode.

find noget der kan holde til ham og lær ham gå op på det, med alle fire ben smiley

• #15   19. jul 2011 pernille L: tak for tipsne smiley

• #16   21. jul 2011 Pernille -ja for når det bare er dæk o.l. er sikkerheden jo ligegyldig eller...?

Man bør ikke begynde at binde alverdens ting sammen til "sele" selvom det "bare" er paller og dæk man trækker rundt med.
    Man smider jo heller ikke en hjemmebikset på hesten bare fordi rytteren er let;o)

At arbejde med hesten i lange liner er en udemærket ide. Men uden en ordentlig sele, er det dumt at spænde noget efter hesten.

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #17   21. jul 2011 sikkerheden er den samme om der er sammenbiks eller ej, prøv at lav sådan en sele og se, hvis den ikke kan falde ned, ligger med det korrekte trækpunkt og det er bundet sammen ordentligt så ser jeg ikke problemet, det det ikke kan skade hesten kun andre mennesker syn på at alt skal være købt helt for at virke.

det er som at lægge et tæppe på hesten, en gjord over ryggen med stigebøjler sat fast til og så sætte et lille barn på en 10-15 kilo op, det ville jeg heller ikke ha noget problem med, også her en såkaldt sammenbiks.

ja hesten skal ikke trække noget tungt, en palle ville jeg sige er lovlig tung da den bliver tung at trække. og ja hesten kan snurre rundt, men det kan den gså selvom den har en fin sele... smiley

• #18   21. jul 2011 Pernille -en gjord om bringen er bare ikke det samme som et bringestykke syet i facon til bringen.

Og jeg er såmænd ikke bekymret for hvorvidt ponyen snurrer rundt -det sker der ikke så meget ved, udover at man jo så må vende den om igen.

Men får ponyen benene over hvadend man nu har bundet dækket fast med og panikker, så er det altså en fordel at selen ligger fast -og en gang hjemmebiks kan altså ikke ligge lige så godt som en rigtig sele.

Jeg har intet imod "gør-det-selv"-konstruktioner, men altså ikke i form af sadler, seler o.l. som bare SKAL fungere, uanset omstændighederne.

Lige netop det der med at binde ting efter hesten er i sig selv halvfarligt, når der er tale om en utilkørt hest. Som minimum bør man sørge for at kunne slippe de ting der er efter hesten (altså så de ikke er bundet fast) og at selen er forsvarlig og ordentligt tilpasset.

Til dit eksempel med gjorden med stigbøjler -ingen alarm herfra, hvis gjorden er lavet til formålet. Men det du skriver svarer til at det er en elastikgjord eller en gjord bundet sammen med halmsnor istedet for spændt med spænder. Hvad mon der sker hvis ponyen løber eller drejer pludseligt? Tror du gjorden bliver liggende, når barnet lægger vægt i bøjlerne?

• #19   21. jul 2011 Min sadel har lige været afsted 2½ uge! Jeg lånte en sadel 1½ uge, hvilket jeg var rigtig glad for da jeg ikke rigtigt har redet uden sadel på min - endnu. Vi prøvede noget med nogle spanske skridt og det blev faktisk rigtig godt, kørte både til vandet hvor vi var helt ude at svømme, og til løs springning ved en berider ;o) Longering kan også altid bruges!! Håber du kommer gennem den hårde tid :o)

• #20   22. jul 2011 Sarah J: Har desværre ikke haft mulighed for at låne en sadel da han er så bred som han er, kender ikke nogen med samme bredde sadel i 16 tommer smiley

Har overvejet at tage til stranden med ham, men der er vidst ikke rigtig nogle gode strande i århus hvor man må lige pt?

Kommentér på:
Aktiviteter uden sadel??

Annonce