Aktiviteter uden sadel?? {{forumTopicSubject}}
Har ingen sadel pt. da sadelmageren har den (endnu, efter 2 uger......... )
Og er ved at køre lidt sur i hvad vi kan lave??
Han bliver allerede klikkertrænet ved siden af, men vi er ved at køre død i hvilke tricks han kan lære??
Han kan smile, neje, kysse, gå over pressening, samle en opslået paraply op og svinge med den.. Vil meget gerne lære ham spanske skridt, men han forstår ikke helt hvad jeg vil have ham til???
- Vil gerne have flere idéer til tricks, samt hvordan jeg kan lære ham dem =)!
Hvad kan man ellers?? Vi rider allerede uden sadel(skridt+trav da jeg ikke kan sidde fast i galop på ham uden sadel :D)
Vi skridter ture..
Han er også blevet longeret, og har fået lidt flere fridage end han plejer..
MEN jeg mangler stadig noget inspiration eller motivation til at lære / lave noget nyt sjovt :-)!!
På forhånd tak
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
feb 2010
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 304
Cecilia S: synes jeg også normalt, men ikke på ham her Han bliver også løssprunget (dog ikke så tit da man kun kan om lørdagen og jeg tit skal noget lørdag :D)
feb 2010
Kom gerne med flere idéer
feb 2010
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
feb 2010
* BBBTM *: tak for link
Jer andre.. Kan jeg jo ikke helt da jeg ikke kan ride i galop uden sadel, pga hans rygsving Men har skrevet det bliver et mål at øve det
Har overvejet om jeg skulle prøve at springe uden sadel - men er 100% sikker på det resultere i at jeg skal ned og smage på bunden
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Jeg har redet en hest uden sadel som bukkede når hun blev over glad Jeg røg ikke af
feb 2010
feb 2010
Ja jeg vil gerne lære ham at ligge ned, men ved ikke om han kunne finde på at gøre det til en uvane?
feb 2010
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
start inkøring og lad ham ex trække et bildæk eller lign. så får han noget helt nyt at arbejde med i hovedet. og når han er sikker så lav det tungere bag ham og gå en tur med tømmer, så får han lova at arbejde og bruge hoved og krop.
er slet ikke så svært og du behøver ikke vogn og sele for at starte inkørning, da kan en gjord bundet fast til longeringsgjord sagtens bruges som sele, så længe det ikke er tungt det han trækker og man ikke træner hele tiden over en længere periode.
find noget der kan holde til ham og lær ham gå op på det, med alle fire ben
feb 2010
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Man bør ikke begynde at binde alverdens ting sammen til "sele" selvom det "bare" er paller og dæk man trækker rundt med.
Man smider jo heller ikke en hjemmebikset på hesten bare fordi rytteren er let;o)
At arbejde med hesten i lange liner er en udemærket ide. Men uden en ordentlig sele, er det dumt at spænde noget efter hesten.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
det er som at lægge et tæppe på hesten, en gjord over ryggen med stigebøjler sat fast til og så sætte et lille barn på en 10-15 kilo op, det ville jeg heller ikke ha noget problem med, også her en såkaldt sammenbiks.
ja hesten skal ikke trække noget tungt, en palle ville jeg sige er lovlig tung da den bliver tung at trække. og ja hesten kan snurre rundt, men det kan den gså selvom den har en fin sele...
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og jeg er såmænd ikke bekymret for hvorvidt ponyen snurrer rundt -det sker der ikke så meget ved, udover at man jo så må vende den om igen.
Men får ponyen benene over hvadend man nu har bundet dækket fast med og panikker, så er det altså en fordel at selen ligger fast -og en gang hjemmebiks kan altså ikke ligge lige så godt som en rigtig sele.
Jeg har intet imod "gør-det-selv"-konstruktioner, men altså ikke i form af sadler, seler o.l. som bare SKAL fungere, uanset omstændighederne.
Lige netop det der med at binde ting efter hesten er i sig selv halvfarligt, når der er tale om en utilkørt hest. Som minimum bør man sørge for at kunne slippe de ting der er efter hesten (altså så de ikke er bundet fast) og at selen er forsvarlig og ordentligt tilpasset.
Til dit eksempel med gjorden med stigbøjler -ingen alarm herfra, hvis gjorden er lavet til formålet. Men det du skriver svarer til at det er en elastikgjord eller en gjord bundet sammen med halmsnor istedet for spændt med spænder. Hvad mon der sker hvis ponyen løber eller drejer pludseligt? Tror du gjorden bliver liggende, når barnet lægger vægt i bøjlerne?
apr 2011
Følger: 35 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 32
feb 2010
Har overvejet at tage til stranden med ham, men der er vidst ikke rigtig nogle gode strande i århus hvor man må lige pt?
Aktiviteter uden sadel??