1.263 visninger
|
Oprettet:
HesteRace :) {{forumTopicSubject}}
Hvilken hesterace ville passe godt til mig?:)
Info om mig: Jeg er 179 cm høj, jeg har en normal vægt, jeg elsker at springe, men også dressur. Jeg kan også godt li´ en tur på stranden eller i skoven. Og triks er mega sjovt Jeg vil ik ha en hest der bare er mega rolig, men en hest med fut i og som en gang imellem laver et lille bukkespring er mere mig
Kan i svare på mit spørgsmål?
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Gå efter personlighed istedet for race
Da man ikke kan generalisere racer og sætte dem i " rolig " eller "energisk" boks.
Du kan finde en belgier med kruds i måsen som er lettere nervøs også kan du finde en DV der aldrig bliver bange og meget uenergisk.
Så gå efter dine krav, istedet for racen.
apr 2008
Følger: 86 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 350 Svar: 1.712
Der er jo masser forskel på heste ligemeget racen
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Heste: 14 Emner: 9 Svar: 106
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 7 Heste: 6 Emner: 3 Svar: 67
Jeg ville altid vælge en islandsk hest - har endnu ikke fundet noget de ikke kan, og er helt vild med de to ekstra gangarter. Tölt er især lækker til skovture. Til spring ville jeg se mig om efter en af den nyere, lettere og højere type.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Tja, fjordheste siges at være; egenrådige, stædige, dovne, kloge osv.
Men det kan jeg sagtens få til at passe på dansk varmblod, islænder, belgier, frieser osv.
Også kan man også finde mange fjordheste der er bange for alt, over energiske, ikke helt let forstår ting osv.
Det kommer i stor grad an på opdragelsen, hestens personlighed også den person hesten bliver kombineret med.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 7 Heste: 6 Emner: 3 Svar: 67
Jeg anbefaler i hvert fald en islænder, men andre racer vil sikkert også egne sig godt.
jun 2011
Følger: 137 Følgere: 154 Heste: 134 Emner: 1 Svar: 24
HesteRace :)