{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Et godt forhold til sin part.. {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har part på en hest, som jeg rigtig gerne il have et godt forhold til.. Men jeg har nogle problemer med tålmodigheden, så bliver ret hurtigt irriteret og anspændt når vi rider, hvilket hun selvfølgelig kan mærke på mig. Men jeg holder virkelig meget af hende, og jeg laver lidt horsemanship og lidt tillidsøvelser med hende, men jeg føler ikke at i har så godt et forhold til hinanden, som jeg rigtig godt kunne tænke mig..
Har i nogle råd, det kunne være rigtig dejligt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et godt forhold til sin part..
  • #1   16. jul 2011 Er det helpart, halvpart? Hvem rider ellers hoppen? Hvor tit er hun "din"?

  • #2   17. jul 2011 Et godt forhold til sin part er vel når hesten ikke savner sin ejer når parten er der ; )) Jeg har en sød pige som har part på min hest og er 100 % tryg ved når hun har Gigi, og tror ikke min hest lider savn til mig når min part har hende ; ))
    Dog vil jeg sige din tålmodighed skal du arbejde med, for hesten skal jo have tillid til dig, og går du rundt som en tikkende bombe hvordan skal den så skabe tillid til dig ? det handler om gensidig respekt ; )) læs evt bøger om HMS. Held & Lykke


  • #3   17. jul 2011 .Nicoline-nu med ismule!-.: Jeg er hos den 3 gange om ugen smiley Og ejeren rider den de andre dage.:)

    *Tanja&Gigi*: Mange tak smiley


  • #4   17. jul 2011 Jeg trækker tit lange ture, hvor vi holder græsse pause og står og nusser ovs. Nogle gange tager jeg også en madpakke med, og en gullerod til hyppen. Og finder et flot område, ell. en bænk at spise det. smiley Og jeg laver tit noget som jeg ved han synes er sjovt.

    det gælder bare om at få nogle gode oplevelser sammen, og det er altså svært hvis det eneste i laver sammen er at ride smiley

    Hvis du kan mærke på dig selv at du er ved at blive hissig, og tænde af, så tæl til 10, eller drop at lave noget særiøst den dag smiley
    - hesten er jo aldrig irriterende, eller fræk med vilje smiley


  • #5   17. jul 2011 Jeg trækker også nogle ture engang imellem smiley Men jeg skulle måske bare gøre det noget mere og bare nusse istedet for hele tiden at ride. Tak!

    - Og du har helt ret med at hesten aldrig er irriterende eller fræk med vilje der er altid en grund. smiley


  • #6   17. jul 2011 Josephine: får du undervisning eller er du på egen hånd? Hvor længe har du redet hesten, og kender den dig?
    Jeg har kun det bånd til min hest fordi jeg arbejder meget fra jorden. Jeg står ikke og nusser med hende hvis hun ikke selv ligger op til det..
    Er der kemi mellem jer?? Det skulle jo gerne passe sådan sammen at du slukker hesten når den tænder, og ikke at den tænder dig ..


  • #7   17. jul 2011 Jeg har aldrig forstået den med at få bånd til hesten :o)
    Du kan ikke lave nogle øvelser, gå nogle ture også pling kan i med hinanden.

    Det handler nok mest i bund og grund om at folk der bruger tid på at gå tur med hesten og lave øvelser med den fra jorden lære hesten og dens reaktioner og kende, så de bedre kan håndtere den og hesten bedre forstår dem.

    Har du et dårligt temperament, så få styr på det, forvent evt. ikke så meget som du måske gør.

    Så hvorfor syntes du ikke i har det godt med hinanden?


  • #9   18. jul 2011 Charlotte B: Jeg har redet den siden jul. Og efter sommerferien skal jeg have noget undervisning. Hvad mener du med kemi? ;s

    Krikken: Jeg kan godt følge dig..
    Det er heller ikke sådan så vi har det dårligt med hinanden overhovedet.. Men jeg synes bare ikke at der er det der bånd som der skal være mellem hest og rytter det er.. Det er meget svært at forklare ;s
    Men forstå mig ret med hensyn til at jeg har et problem med tålmodigheden, fx. når jeg vil lave nogle øvelser med hende eller noget horsemanship, så kan jeg hurtigt blive irriteret eller sådan ja utålmodig med hende når hun ikke forstår det eller gør noget andet end jeg har bedt om. Jeg tror egentlig at det er det der er hele problemet. Så jeg skal bare arbejde med tålmodigheden! For jeg holder virkelig meget af hende..


  • #10   20. jul 2011 Kemi, det er ligesom man har med mennesker. Enten kan man lide hinanden og bliver venner, ellers kan man ikke og der vil være gnidninger og diskutione i forholdet ..

  • #11   20. jul 2011 Altså vi er gode venner, men nogle gange bliver vi lidt "uvenner" hvis man kan sige det på den måde.. Men kun når vi rider!

  • #12   20. jul 2011 Lyder mest som om det er temperamenten der er skyld i jeres manglens bånd. Det vigtigste for mig er kemi, så kan det faglige komme efterfølgene. Jeg ville aldrig købe en hest, eller have en part uden at kunne mærke et klik fra starten...

  • #13   21. jul 2011 Det er altså ikke sådan at jeg bliver sur og skælder ud og eksploderer hver gang vi rider. Jeg indrømmer at jeg NOGENGANGE bliver irriteret. Men det er kun når det ikke går godt når vi rider! Jeg ved godt at det er noget jeg skal arbejde på! Og jeg prøver også virkelig at lade være, og det går bedre for hver gang! Jeg siger ikke at vores forhold er dårligt,(slet ikke på grund af det) Men det kunne bare godt blive bedre!


Kommentér på:
Et godt forhold til sin part..

Annonce