{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Første gang hackamore - i tvivl?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så heldig at få lov til at låne soft hackamore, jeg red så med den første gang idag i dette "pragtfulde" regnvejr..

Jeg startede med at ride med bid ned til ridehuset, hvor han som sædvanlig hopper og danser, skifter til hackamore da vi kommer ned til ridehuset. Han er virkelig opmærksom og opfanger den mindste hjælper ( det gør han ikke med bid altid).

Så kommer vi så til mine spørgsmål, han virkede ikke spændt (normalt noget man mærker med det samme på ham), men alligevel gik og åbnede munden engang imellem, jeg tænker så om det måske er fordi det er nyt for ham? Eller har i andre ideer til hvorfor han gør det?

Den sidder på ham som den her:
http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/6758970_l.jpg

Men samtidig kommer jeg til at tænke på at når stængerne sidder dernede ved mulen, vil de så ikke komme til at irritere eller noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang hackamore - i tvivl??
  • #1   14. jul 2011 Tænker lidt om han har fået ordnet tænder? smiley De kan nemt have tendens til at gå og åbne munden hvis de har tandspidser smiley

• #2   14. jul 2011 Han fik ordnet tænder sidste år i september hvor der næsten intet var, men det blev rettet lidt , men han får tandlæge igen til september hvor han alligevel også skal vaccineres smiley

• #3   14. jul 2011 Hvis han åbner og lukker munden uden bid i munden betyder det at hesten 'overgiver sig' - Den vil arbejde sammen med dig smiley Intet med tænderne at gøre!!

• #4   14. jul 2011 Det kan også være tillært adfærd, altså når det bliver trukket i tøjlen, så skal munden åbnes, hvis han altid har gjort det, det kan godt ske, han kommer fra det igen, når han lære der ikke sker noget, når der trækkes i tøjlen smiley

Jeg har haft problem med at få min til at slappe af i galop, hvor han har smidt hovedet op og stivet ryggen, hver gang der blev taget i tøjlen, han skulle lære at der ikke skete noget, når der blev taget i tøjlen under galoppen og nu går han i fin afslappet galop, hvor jeg sagtens kan tage i tøjlen..

Så bare rolig, det kan godt tage lidt tid, heste lære jo ved at, man skal gentage tingene, indtil det gamle ligesom bliver overskrevet smiley

Ja rider forresten også med hackamore smiley

• #5   14. jul 2011 Tænker nemlig også lidt at det er tillært adfærd, for han slappede fuldstændig af og normalt er vores ridning positiv men denne gang var den bare POSITIV POSITIV, normalt med bid spænder han meget op i galoppen og jeg har svært ved at sidde på ham, men idag var han bare så dejlig afslappet og jeg kunne nemt komme ned og sidde på ham og give de korrekte hjælpere smiley

• #6   14. jul 2011 Ja har også været meget positiv overrasket over hackamoren..
    Man skal bare være meget obs på at slippe igen og give frihed, hvis man rider efter at hesten skal kunne mærkes i den, så får man en hest der hænger på den, efter et stykker tid og går imod den..
    Oplevede det selv, da jeg red med den, et lille stykke tid, da min hest havde et sår og jeg bare red mere eller mindre som et normalt hovedtøj, ved slutningen hang han mere og mere på hackamoren, men skiftede så tilbage til bid og så var det jo ligesom "løst" smiley

Men hvis man bare forstå at lade hesten gå mere selv, så er det virkelig et allertiders stykke redskab..

• #7   14. jul 2011 først, dejligt i har fundet noget som passer til jer smiley

Rider også med hackamore på min. Han er tungerækker (hele tungen hænger og slasker over det hele når han har bid i munden) Så vi skiftede til hackamore for et års tid siden. Går super.
    Jeg har også oplevet at min går og åbner munden, eller faktisk også rækker tunge med den på xD
    Tror det måske bare er en tillært adfærd. Eller måske din bare trængte til at åbne munden?
    Stængerne kan godt genere lidt. Fik min far til at bøje dem en LILLE smule ud til siderne, man skal dog ikke bøje dem mere end en cm, så flytter man tyngdepunkt osv. og så ryger effekten.

Kommentér på:
Første gang hackamore - i tvivl??

Annonce