{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Penge penge penge {{forumTopicSubject}}

Jeg synes bare generelt alt omkring heste bliver dyrer og dyrer.
Jeg begriber ikkehvordanfolk har råd til at starte store stævner. Jeg kan se at en klasse koster 1000 kr. Hvordan har de råd til at starte på både 2 og 3 heste?
For det er da begrænset hvor mange der har en sponsor.
Jeg kommer jo aldrig til at ride de klasser, når det koster så meget.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Penge penge penge
  • #1   8. jul 2011 ja det bliver dyrer og dyrer. derfor når frej skal væk her fra om mange år, så skal jeg ikke have flere..

• #2   8. jul 2011 det handler ikke kun om priotering hvis et stævne koster 5000 og man bruger ca 4000 allerede hver måned på en hest, skal der rigtig mange penge til, ikke noget alle kan klare

• #3   8. jul 2011 hvordan kan en klasse koste 1000 ó??

• #5   8. jul 2011 Ja, så er det jo dér man enten skal være fuldtidrytter eller arbejde rigtig meget for efterhånden at kunne tjene en ordentlig løn.. og arbejde hænger ikke ligefrem på træerne længere. Og når man så arbejder, så kan det pludselig være, at man ikke har tid til stævnerne mere. Men ja, i det hele taget; hestehold er dyrt smiley

• #7   8. jul 2011 Mine piger starter kun enkelte klubstævner, men bare for at komme afsted en gang, ser prisen således ud:

2 x stævnestart á (f.eks.) 60 kr = 120 kr
    Medlemsskab af rideklub svarende til 16,6 kr pr måned
    Diesel til kørsel: Som regel ikke under 100 kr

Det er den skrabede pris, som er ca. 236 kr. Dertil kommer så udgifter til evt. mad og drikke som pigerne jo ofte gerne vil have når vi er ude, samt vi har invisteret i en hestetrailer til 45.000, større bil og trailerkort til os voksne.

Jeg tør slet ikke tænke på dyrere stævnestarter smiley

• #8   8. jul 2011 Jeg priotere allerede meget synes jeg. Jeg kører to time hver uge for at komme til undervisning. Jeg prøver at få arbejde og træning til at hænge sammen. Men med opstaldning, undervisning, stævner, smed, vacc hvert halve år. En ekstra hest til at tage over om nogle år, ja så er der ikke råd til rejser, og sjove ting. Detv giver jo helt sig selv. Men for den alm rytter er 1000 kr pr klasse meget. Og så høje er doteringerne faktisk ikke. Mener det er 2000 til vinderen, til dette stævne

• #9   8. jul 2011 Prioriterng er nok nøgleordet.
    Enten så vil man det så meget at man tilsidesætter andre ting eller så vil man det ikke så meget og derfor også har råd/tid til andre ting.

Jeg har selv to, dog er den ene pensioneret men skal stadig passes.
    Den anden går undervisning 2 x om ugen, hvor vi skal køre ialt 160 km. pr. gang frem og tilbage for undervisningen.
    Desuden går den distriktsstævner cirka 2 gange om måneden.

Og ja jeg går da helt sikkert glip af nogle ting som familiekomsammen osv grundet stævner eller kurser, men ville ikke undvære de oplevelser jeg har med hestene og samværet med dem jeg kender rundt omkring til stævnerne. På den anden side så har jeg haft det sådan i 15 år nu og har ikke fortrudt, desuden er min familie godt bekendt med at hestene altså har en meget meget høj prioritering hos mig.
    Tror også at det er vigtigt at man har opbakning hjemmefra, min kæreste tager gerne med til undervisning eller stævner og bruger en halv-en hel dag på det. Omvendt bakker jeg også ham op i hans interesser og tager med når der er noget han gerne vil.

• #10   8. jul 2011 Ja jeg synes godt nok også det er hårdt.. smiley Har haft rytterlicens før, men sku generhverve det, så har været i genne hele turen + konkurrencepas til hesten.. Har solgt min lille bil og købt stor, hvilket har resulteret i dobbelt benzin penge + lige en regning på 8000 i vægtafgift.. (så er der forsikringen som er endnu dyrere)
    Låner trailer hver gang, så det er 150 pr. dag.. har planlagt 10 stævner her i efteråret..
    Fra januar kommer der så også distriktsstævner på programmet..

Synes så også at ridetøj er steget vildt meget de sidste par år.. Skulle have en ny sommerjakke, og de fleste lå i 1000-2000 ,-

Godt jeg er færdiguddannet om 1 år.. så må man håbe der venter et job smiley

• #11   8. jul 2011 Ja og kørsel rundt i landet er heller ikke billig. Men vi må jo nok erkende at det nok kun bliver dyrer at have hest og starte stævne

• #12   8. jul 2011 Nu skal vi heller ikk glemme de nye vaccinationer smiley

• #13   8. jul 2011 Det må da være internationale stævner der koster 1000 kr i tilmeldningsgebyr.
    Vi gir da aldrig mere end 200 kr for et C stævne. Det synes jeg ikke er specielt dyrt.
    Det bliver først for alvor dyrt, når det er på landsplan, og man skal over broen. Med hotelophold og stævneboks o.m.a.

Kommentér på:
Penge penge penge

Annonce