1.111 visninger
|
Oprettet:
Hvad vil i? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad dit formål med heste og ridningen er?
Vil i gerne starte stævner, eller vil i bare gerne hygge?
Kom gerne med begrundelser?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg vil gerne have en belgier, shire, jyde eller andet i den dur også ud og starte stævner på den. Gerne en LA, mere hvis muligt.
Og lidt i spring kunne også være sjovt.
Grunden? Gad godt se folks ansigter også elsker jeg de tunge racer kombineret med dressur.
Kunne også super godt tænke mig en fjordhest og få den op i noget MB og starte stævner der - og gerne springe lidt.
Hvorfor? Fordi det er en fjordhest, en race hvor der findes heste der rides på det niveau, de startes bare ikke alle til stævner.
Så vil gerne ud og vise dem :)!
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Rejsen er målet
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Vil gerne helt til tops
Elsker både den daglige træning og bestemt også stævnerne.
Det er heste, ridning, dressur og stævner jeg brænder for. Intet kan erstatte den følelse det giver mig, når hesten bare går som den skal, når den har lært noget nyt, når stævnet er gået godt osv.
Og kan selvfølgelig også lige en tur i skoven og bare at hygge.. men kunne ikk "nøjes" med det altid...
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
men formål som sådan er der ikke mere.. ville gerne have været berider, men kan ikk
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
jun 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 289 Svar: 2.388
mar 2006
Følger: 218 Følgere: 212 Heste: 6 Emner: 599 Svar: 2.050
okt 2007
Følger: 112 Følgere: 193 Heste: 12 Emner: 2 Svar: 989
Vil gerne til tops, og det er det jeg arbejder hen i mod. Der går lang tid man tager et skridt af gangen!:D.
Jeg elsker stævnerne og følelsen af at komme ridende på hestryg ud af banen efter en fantastisk tur!:-).
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Jeg synes, det er skønt at have med dem at gøre - både hvad angår hygge, pasning og ridning. Det vigtigste for mig er, at både hest og rytter hygger sig i hinandens selskab.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
maj 2008
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 5.411
Men vigtigst er er at kunne smile og have en god mavefornemmelse med det man udsætter sine guldklumper for (o;
jul 2010
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 55
Vil gerne være springrytter og komme op at springe de helt store klasser, men vil ogå gerne bare kunne ride for hyggens skyld (-:
Altsså, vil jeg gerne have en super dygtig hest, som jeg kan starte stævner på, som også kan være en ven for livet
Hvorforf?; Simpelthen fordi at hesten er min ven! Og så fordi at jeg elsker at ride stævner! Samværet med hesten på stævnepladsen er godtnok helt anderledes end normalt, men elsker at have f.eks. redet et super godt program eller en super god runde og så være stolt over det arbejde hesten og jeg har lagt i det
nov 2008
Følger: 21 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 76 Svar: 186
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Eller som jeg gjorde med Creamy hjælp hende til at finde tryghed i stedet for at leve i en verden hvor hun blev misforstået (læs hendes historie på hendes profil) osv.
Derud over vil jeg gerne starte nogle dressur stævner som jeg gør på min dressur hest (desværre endnu ikke oprette herinde men det kommer nok engang)
Og så går jeg lidt og drømmer om at starte et Engelsk varmblod stutteri/hygge gård, der samtidig skulle fungere for unge såvel som ældre mennesker der har det svært pygisk (for de fleste af os ved vel også godt hvor glad det gør en at komme ned til hestene efter en dårlig eller stresset dag) (:
(stutteriet skulle så samtid også fungere som et avls stutteri (selvfølgelig ikke de samme heste der skulle bruges men stædet skulle være det samme lige som mine egen heste også skulle stå der))
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
^men jeg opnår det nok aldrig
Mit mål med hesten generel er gensidig tillid, Impulz er min bedsteven, han har været utrolig svært at komme ind på livet af, men nu hvor jeg har ham, ved jeg at han vil gå igennem ild og vand for mig. Vi skal begge hygge os og nyde det i det daglige.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
mit mål med ridning: at forbedre mig, så hestene bedre forstår mine signaler.
Jeg vil hygge mig, mens jeg bl.a. også starter stævner. Det er vigtigt at mine heste bliver brugt alsidig, og dette indebærer at de kommer ud og prøver forskellige ting.
+ det så elsker jeg konkurrenternes øjne når det går op for dem at jeg har en reel chance selvom jeg rider jyder (-:
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
Ridemæssigt kan jeg super godt lide at se fremskridt, både i dressur og spring, og følelsen af, at det endelig går fremad, er bare en herlig følelse at ha' inden i.. Med min pony, har jeg ønsker både inden for stævner og vores venskab. Jeg synes i det hele taget, at det er fantastisk at jeg får lov til at sætte mig op på, og dét, at jeg kan få hende til at gøre som jeg beder hende om, fra jorden og fra ryggen, er skønt! (:
Jeg vil gerne have et stærkt bånd med min hyps, og så når vi kan samarbejde, vil jeg gerne starte nogle lidt højere klasser end jeg gør nu, for både at vise folk hvad vi har lært hinanden, og hvad vi kan sammen, og får at få nogle super gode oplevelser. (:
dec 2010
dec 2010
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
okt 2009
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 157
Mit mål: Hmm... at have en bedste ven i mindst 30 år! min plag er næsten 2 år, han skal ikke tilrides! han skal have et almindeligt hesteliv. jeg ønsker at min hest har det så naturligt som muligt. jeg har et rigtig godt forhold til min plag. det gør det nok også nemmere at han er så rolig af en plag at være
mit mål er bare at min hest skal leve så længe som overhovedet muligt, og så den dag han siger stop, så er det jo bare det det vigtigste for mig er at min hest har det godt, får det rigtige foder, naturlige omgivelser, mm.
Hvorfor: Fordi at jeg ikke er egoistisk at tænke på mig selv Sådan har jeg altid været. Min hest er første prioritet.
Ville ønske alle hesteejere havde det på samme måde som jeg.
Alt for mange går for meget op i konkurrence, penge og tænker ikke rigtig på hesten..
MVH. (venligst ingen kritiske kommentarer retur.)
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Jeg er enig med dig i, at der desværre er alt for mange heste-ejere, der går mere op i deres egne ambitioner (at vinde stævner) end hestens ve og vel :o( Når det er sagt, vil jeg så også sige, at det sagtens kan lade sig gøre at give sin hest det bedste liv - samtidig med at man f.eks starter stævner på den. Så længe min hest har en god oplevelse ved at komme ud og starte, så synes jeg også, det er en skøn oplevelse at have med min hest :o)
Jeg har ingen ambitioner om at skulle nå "en hel masse" - at deltage skal være sjovt og hyggeligt - uanset om man vinder eller bliver sidst i klassen :o)
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 13
Hvad vil i?