{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil i?
  • #1   7. jul 2011
    Jeg vil gerne have en belgier, shire, jyde eller andet i den dur også ud og starte stævner på den. Gerne en LA, mere hvis muligt.
    Og lidt i spring kunne også være sjovt.
    Grunden? Gad godt se folks ansigter smiley også elsker jeg de tunge racer kombineret med dressur.

Kunne også super godt tænke mig en fjordhest og få den op i noget MB og starte stævner der - og gerne springe lidt.
    Hvorfor? Fordi det er en fjordhest, en race hvor der findes heste der rides på det niveau, de startes bare ikke alle til stævner.
    Så vil gerne ud og vise dem :)!

• #2   7. jul 2011 jeg rider mest for hygge og motion. det vigtigste for mig, er at ponyen/hesten hygger sig ligeså meget som en selv.. derudover hvis hesten/ponyen kan lide det, så vil jeg gerne ud og starte nogen stævner snart igen, mest for sjovs skyld, og så en masse hygge med jordtræning, gåture, strigling osv.

• #3   7. jul 2011
    Rejsen er målet smiley

• #4   7. jul 2011 Jeg er total dressurrytter.
    Vil gerne helt til tops smiley
    Elsker både den daglige træning og bestemt også stævnerne.
    Det er heste, ridning, dressur og stævner jeg brænder for. Intet kan erstatte den følelse det giver mig, når hesten bare går som den skal, når den har lært noget nyt, når stævnet er gået godt osv.
    Og kan selvfølgelig også lige en tur i skoven og bare at hygge.. men kunne ikk "nøjes" med det altid...

• #7   7. jul 2011 min formål med ridningen er, tjah, vel at passe på mig selv gennem min bedste ven? :') Hestene har altid givet mig ro og de giver mig de BEDSTE oplevelser, om det så er en lækker tur i skoven, adrenalinen til et stævne, eller kildren i maven når man rider derhjemme og det så ligepludselig bare klikker i samarbejdet, alt sammen noget som gør at jeg føler alting går fremad smiley

men formål som sådan er der ikke mere.. ville gerne have været berider, men kan ikk smiley

• #8   7. jul 2011 Fordi at jeg nyder at arbejde med noget hvor jeg kan se vi rykker os, de ting vi oplever, de venner man får. Ville rigtig gerne komme ud og starte nogle stævner på den jeg rider nu, men vi får se hvad fremtiden bringer smiley

• #9   7. jul 2011 Og som Anette skriver, så giver det en ro, og en dejlig måde at stresse af på og bare nyde tiden med sin bedste ven smiley

• #10   7. jul 2011 Helt enig med Krikken - når det gælder fjordhestene smiley

• #12   7. jul 2011 Jeg vil leve af at ride!:-).
    Vil gerne til tops, og det er det jeg arbejder hen i mod. Der går lang tid man tager et skridt af gangen!:D.

Jeg elsker stævnerne og følelsen af at komme ridende på hestryg ud af banen efter en fantastisk tur!:-).

• #13   7. jul 2011 Jeg elsker bare at se fremskidt med min hest. Det er ikke fremskidt som gør at hun kan vinde specielt meget, i hvert fald ikke andet end lave western klasser, men fremskidt der gør at jeg har en nemmere hverdag med hende og som gør at jeg virkelig kan se hun hygger sig og nyder mit selvskab mindst lige så meget som jeg nyder hendes.

• #14   7. jul 2011 Jeg har heste, fordi jeg elsker dem, og nyder at have dem i mit liv :o)
    Jeg synes, det er skønt at have med dem at gøre - både hvad angår hygge, pasning og ridning. Det vigtigste for mig er, at både hest og rytter hygger sig i hinandens selskab.

• #15   7. jul 2011 jeg er enig med Jeanne

• #16   7. jul 2011 Jeg vil bare gerne se at par lykkelige tinkerbasser på en grøn mark, lave et par føl. Ridemæssigt vil jeg gerne kunne sætte mig op uden en masse udstyr, cordeo/rebgrime. Så en sadel på længere rideture, og et hovedtøj med eller uden bid.
    Men vigtigst er er at kunne smile og have en god mavefornemmelse med det man udsætter sine guldklumper for (o;

• #17   8. jul 2011 åhe, den var straks værre.
    Vil gerne være springrytter og komme op at springe de helt store klasser, men vil ogå gerne bare kunne ride for hyggens skyld (-:
    Altsså, vil jeg gerne have en super dygtig hest, som jeg kan starte stævner på, som også kan være en ven for livet smiley
    Hvorforf?; Simpelthen fordi at hesten er min ven! Og så fordi at jeg elsker at ride stævner! Samværet med hesten på stævnepladsen er godtnok helt anderledes end normalt, men elsker at have f.eks. redet et super godt program eller en super god runde og så være stolt over det arbejde hesten og jeg har lagt i det smiley

• #18   8. jul 2011 Terapi.. heste er terpi for mig. glemmer alt andet end at lytte til hesten.. Formål: at få bedre selvtillid og ro i sindet igennem heste:)

• #19   8. jul 2011 Hjælpe heste der har været mishandlet eller misfortsåede til at få et bedre liv, fx om jeg tidligere har gjordt ved at hjælpe en hest der havde sat fast i en transport fra Holland til Danmark og som havde brækket halebenet, slået rygsøjlen skæv og havde fået en forstrækning i halsen, til at blive en super god skovturs og selskabs hest.
    Eller som jeg gjorde med Creamy hjælp hende til at finde tryghed i stedet for at leve i en verden hvor hun blev misforstået (læs hendes historie på hendes profil) osv.

Derud over vil jeg gerne starte nogle dressur stævner som jeg gør på min dressur hest (desværre endnu ikke oprette herinde men det kommer nok engang)

Og så går jeg lidt og drømmer om at starte et Engelsk varmblod stutteri/hygge gård, der samtidig skulle fungere for unge såvel som ældre mennesker der har det svært pygisk (for de fleste af os ved vel også godt hvor glad det gør en at komme ned til hestene efter en dårlig eller stresset dag) (:
    (stutteriet skulle så samtid også fungere som et avls stutteri (selvfølgelig ikke de samme heste der skulle bruges men stædet skulle være det samme lige som mine egen heste også skulle stå der))

• #20   8. jul 2011 hvorfor, fordi jeg elsker heste og gerne vil give dem en bedre tilværelse i livet lige som jeg gerne vil med mennesker (:

• #21   8. jul 2011 mit mål med ridningen - at blive ét, at ride med så bitte små signaler som overhovedet muligt - en hest som går korrekt samlet, bruger sig korrekt.

^men jeg opnår det nok aldrig smiley

Mit mål med hesten generel er gensidig tillid, Impulz er min bedsteven, han har været utrolig svært at komme ind på livet af, men nu hvor jeg har ham, ved jeg at han vil gå igennem ild og vand for mig. Vi skal begge hygge os og nyde det i det daglige. smiley

• #22   8. jul 2011 Mit formål med heste: rent egoistisk, jeg ønsker at få det bedre.
    mit mål med ridning: at forbedre mig, så hestene bedre forstår mine signaler.
    Jeg vil hygge mig, mens jeg bl.a. også starter stævner. Det er vigtigt at mine heste bliver brugt alsidig, og dette indebærer at de kommer ud og prøver forskellige ting.

+ det så elsker jeg konkurrenternes øjne når det går op for dem at jeg har en reel chance selvom jeg rider jyder (-:

• #23   8. jul 2011 kunne godt tænke mig på et tidspunkt at starte stævner osv, når jeg får tiden til det. Lige pt. er det kun for hyggens skyld, fordi jeg simpelthen ikke kan undvære den glæde det giver at komme ud i stalden, og gøre hestene tilfredse og glade smiley

• #24   8. jul 2011 pt. er mit største ønske med min pony, at blive hendes ven, Hun giver mig så meget i min hverdag, og jeg er SÅ taknemmelig for, at jeg har hende. (-:

Ridemæssigt kan jeg super godt lide at se fremskridt, både i dressur og spring, og følelsen af, at det endelig går fremad, er bare en herlig følelse at ha' inden i.. Med min pony, har jeg ønsker både inden for stævner og vores venskab. Jeg synes i det hele taget, at det er fantastisk at jeg får lov til at sætte mig op på, og dét, at jeg kan få hende til at gøre som jeg beder hende om, fra jorden og fra ryggen, er skønt! (:

Jeg vil gerne have et stærkt bånd med min hyps, og så når vi kan samarbejde, vil jeg gerne starte nogle lidt højere klasser end jeg gør nu, for både at vise folk hvad vi har lært hinanden, og hvad vi kan sammen, og får at få nogle super gode oplevelser. (:

• #25   8. jul 2011 at sætte mig op på hende*

• #26   8. jul 2011 samarbejde bedre*

• #27   8. jul 2011 Der er faktisk mange der gerne vil starte stævner smiley

• #28   8. jul 2011 JFM: JA, der er dælme mange der vil ud og starte stævner :o)

Mit mål: Hmm... at have en bedste ven i mindst 30 år! min plag er næsten 2 år, han skal ikke tilrides! han skal have et almindeligt hesteliv. jeg ønsker at min hest har det så naturligt som muligt. jeg har et rigtig godt forhold til min plag. det gør det nok også nemmere at han er så rolig af en plag at være smiley
    mit mål er bare at min hest skal leve så længe som overhovedet muligt, og så den dag han siger stop, så er det jo bare det smiley det vigtigste for mig er at min hest har det godt, får det rigtige foder, naturlige omgivelser, mm.

Hvorfor: Fordi at jeg ikke er egoistisk at tænke på mig selv smiley Sådan har jeg altid været. Min hest er første prioritet.

Ville ønske alle hesteejere havde det på samme måde som jeg. smiley
    Alt for mange går for meget op i konkurrence, penge og tænker ikke rigtig på hesten..

MVH. (venligst ingen kritiske kommentarer retur.)

• #29   8. jul 2011 Dette er ikke ment som kritik - blot en kommentar til Chicago & Mai:
    Jeg er enig med dig i, at der desværre er alt for mange heste-ejere, der går mere op i deres egne ambitioner (at vinde stævner) end hestens ve og vel :o( Når det er sagt, vil jeg så også sige, at det sagtens kan lade sig gøre at give sin hest det bedste liv - samtidig med at man f.eks starter stævner på den. Så længe min hest har en god oplevelse ved at komme ud og starte, så synes jeg også, det er en skøn oplevelse at have med min hest :o)
    Jeg har ingen ambitioner om at skulle nå "en hel masse" - at deltage skal være sjovt og hyggeligt - uanset om man vinder eller bliver sidst i klassen :o)

• #30   20. jul 2011 mit formål med heste er at jeg gerne vil være berider så derfor skal man sjovt nok kunne ride smiley det andet er at jeg virkelig bare elsker heste sådan set lige meget hvilken rasse fordi jeg mere kigger på det der inden i. jeg er så først lige startet med mit western grundridning hvor jeg har haft mine første 10 timer og gør meget fremskridt og sådan men det noget andet... jeg rider ik kun for hyggens skyld og ville også gerne starte få stævner når jeg nu engang har min egen hest.

Kommentér på:
Hvad vil i?

Annonce