{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Færdselsregler
  • #2   5. jul 2011 hesten betragtes som et kørertøj og skal som sådan færdes på vejen.

• #3   5. jul 2011 du skal holde dig på højreside og skridte pent forbi andre trafikanter, har også læst at du har krav på lig så meget plads som en bil, dvs. at en bil skal give dig god plads når den skal køre forbi, men i kan ikke ride 2 vedsiden af hinanden smiley

• #4   5. jul 2011 det vil sige at hesten skal gå i højre side af hesten, og jeg skal også gå på højre side af hesten imens jeg går inde på fortorvet, for fodgængere må jo ikke færdes på vejen?

• #5   5. jul 2011 når du er med din hest så regnes i som et køretøj, så jo jeg vil sige at du skal trække din hest på vejen med mindre der er gangfelt. Du skal bare ikke være i vejen for gående og cyklende

• #6   6. jul 2011 Du må heller ikke snakke/skrive i telefon - du kan få bøder for det så pas på! (-:

• #8   6. jul 2011 Hvad så med billister. Jeg er jo den langsomste og bremser dermed trafikken. Det må man vist ikke.

• #9   6. jul 2011 Du er som en bil. At du sænkere, er bare ærgerligt.
    Jeg plejer at ride på cykelstien, hvis der er sådan en, eller i rabaten tror jeg det hedder smiley
    - Altid i højre side.

• #10   6. jul 2011 Og jeg har lige lært at man først må ride alene på vejen når man er 18 smiley

• #11   6. jul 2011 Sofie -ikke korrekt. Det er muligt nogen ridesteder har regler om det, men det er ikek et lovkrav.

Som andre allerede har nævnt, tæller hest (med trækker/rytter/vogn) som bil/knallert og skal derfor færdes i højre side på vejen... ikke på cykelsti, fortorv e.l.
    Det er ikke ulovligt at sænke trafikken (i så fald måtte traktorer jo heller ikke færdes på vej;o)), men man må ikke ride på motorvej eller motortrafikvej, og self skal man vise hensyn ligesom alle andre trafikanter skal

• #12   6. jul 2011 Det er ikke noget jeg med mine egne øjne har læst i loven, men har lige været på ridelejr hvor vi fik det oplyst. Så jeg tror det er en lov. Men ingen af os fra ridelejren kendte til den, så den er nok uanset hvad ikke særlig omtalt smiley

• #13   6. jul 2011 tja, du kan jo pløje færdselsloven igennem og se om du kan finde det. Jeg kan ikke;o)

• #14   6. jul 2011 JA - når jeg kører min knallert 45 til stalden så sænker jeg også trafikken, men lovligt så må jeg godt være der. Bare pas på dig og din hest og hold dig så langt til højre som muligt smiley

• #15   6. jul 2011 der er ingen regler om alder, når vi færdes på vejen, til hest.

du bliver betragtet som et køre tøj og skal derfor være på vejen. det kan godt være det sinker trafikken og billisterne bliver vrede, men loven siger nu en gang at det er der du skal være med din hest

• #16   14. sep 2011 Nu kan det godt være at i hagler mig ned, det blev jeg da lige på rideskolen af ride læren, Vi har været oppe og træne med vores pige på 9 og vores halvpartspige på 13, hvorefter ridelæren sige Lader du dem ride hjem, kender du ikke færdsels loven, de må ikke ride alene hjem, Jeg har efterhånden mange problemer med rideskolen i forvejen, og svarer måske lidt vredt, Jo jeg lader dem også cykle alene i skole. og det meste af vejen er markvej ellers ikke meget trafik, og jeg har gået med dem tusindvis af gange. Jeg overvejer seriøst at skift rideskole men så er de afhænigige af at jeg altid er der når de vil derop, Det skal lige siges at de aldrig må ride alene de skal være mindst 2 også herhjemme. undskyld hvis det blev lidt langt.

• #17   14. sep 2011 Huneshøj -og det er skam HELT lovligt at lade dem ride hjem alene. I øvrigt mener jeg da at når man er 13 år, så er man osse gammel nok til at kunne have lært færdselsloven og overholde den (hvis forældrene da har "undervist" i det), så om ikke andet kan hende på 13 jo hjælpe lillesøster lidt, hvis hun skulle komme i tvivl om noget.

Jeg kan absolut ikke se noget galt i det du gør -jeg red osse "alene" (sammen med mindst en veninde) ud i den alder, og krydsede da i den forbindelse osse vejen/red et stykke langs vej.

Der findes ingen lov omkring alder for færdsel til hest på offentlig vej, selvom nogen åbenbart tror det

• #18   14. sep 2011 Blev sku så harm, og synes efterhånden at det er synd for tøsene hver gang jeg tager dem med, der kommer efterhånden altid en og brokker sig J Min egen datter gider ikke undervisning mere, så den må jeg selv stå for i det omfang jeg kan men det er jo heller ikke morsomt at ride i regn vejr, og Ja jeg betaler kontigent og jeg for selv undervisning deroppe så vi betaler familiekontigent, for at jeg kan tage dem med i tørvejr engang imellem.. men hvordan kan en ridelære tillade sig at sige sådan noget, jeg kan forstå at hvis hestene var opstaldet på skolen at det er deres regler der gælder den er jeg med på.

Kommentér på:
Færdselsregler

Annonce