min hest taber håret :( {{forumTopicSubject}}
ih altså, min smukke 2 års hoppe har sådan en flot, kraftig, lang man og pandelok.
MEN hun går altså og taber håret!!
Hun klør sig alle mulige steder så håret enten ryger af eller vikler sig ind i kæmpe knuder som er umulige at rede ud, og så kan de andre heste også godt lide at stå og gumle på hendes man.
Det er rigtig irriterende at f.eks. pandelokken bliver kort så den ikke kan beskytte for fluer, og så synes jeg bare det er rigtig ærgeligt når nu hun har sådan en flot man
lige nu hænger der bare nogle få, lange tynde totter -.-
er der noget man kan gøre for at undgå det?
Tror I det vil være en god eller dårlig idé at flette manen`?
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 21 Emner: 60 Svar: 263
1. Hvis manen klør så brug babyolie unden parafume, gnup det godt ind i manen og så klør hun ikke så meget mere det skal gøres 1 gang dagligt.
2. man kan få noget til at smøre med så hestene ikke gider æde hendes man mere.
3. Nogle heste har det med at vikle deres man godt ind og så er det kun at rede den ud hver dag selvom det er lidt besværligt.
Håber det hjalp bare en lille bitte smule
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
på det her billede kan man ude i venstre side lige ane hvordan hendes man ser ud hver gang jeg kommer, fordi hun gnubber sig op ad alt muligt underligt: (link fjernet)
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.725
Hvis de andre gumler i hendes hårpragt så prøv en omgang bidstop (no chew) det smager virkelig ækelt og de fleste heste hader det.
Showshine/pelsglans til manen jævnligt forhindrer den i at lave for mange totter der ikke kan redes ud, ligeledes med halen.
min hest taber håret :(