{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Hjælp til vallak der tror han er hingst? :D {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Min vallak er for en uges tid siden kommet hjem på sommergræs, og han klarer de nye omgivelser rigtig flot af at han er en opmærksom hest nye steder.

MEN!!!! de to hopper der går herhjemme gik fuldstændig i brunst da han kom herud, begge to, på en gang.. Og hvis jeg trækker ham væk fra de andre nu, bliver han helt åndssvag, kalder, løber forvirret når jeg trækker med ham og er lidt stærk.. smiley

Hopperne kalder også og er helt åndssvage..

Jeg har endnu ikke set ham prøve at bedække nogle af dem, men han har da haft ''sjoveren'' fremme og duftet et par gange... haha...

Men.. Mit spørgsmål er.. Hvad skal jeg gøre, når jeg skal trække ham væk fra de andre, og han bliver 'ånssvag'?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til vallak der tror han er hingst? :D
  • #1   28. jun 2011 Hmm. Jeg var blevet gal på hesten. Kort sagt. Jeg kan simpelthen ikke klare at hesten har opmærksomheden rettet mod alt andet end mig, og når de så smatidigt står og hyler, så bliver jeg gal. Så må jeg så styre mit temperament og i stedet få hestens opmærksomhed.

• #2   28. jun 2011 Har haft fuldstændig samme problem, det var are min hoppe der gik bananas når jeg træk hende væk.
    Jeg fik hende trukket væk og over på den anden side ( De kunne stadig både se og høre hinanden) Så longerede jeg hende der over intil hun rettede opmærkesomheden på mig. Hver gang hun vil vrinske til hesten eller dreje hovdet helt der over jagede jeg hende voldsomt. Når hun så rettede hovdet lidt ind mod mig så roste jeg hende smiley

• #3   28. jun 2011 så længe han ikke prøver at bedække dem så træk dog på smilebåndet af ham.
    jeg kan ikke forstå alt hele tiden skal være kæft , trit og retning.
    selvom han danser rundt så bare træk ham afsted, han gør dig vel intet.
    så selvom det kan være lidt træls i længden er det jo ikke mere træls end hvad du gør det til smiley

• #4   28. jun 2011 Kalibra gør det samme. Han springer nu også på dem hvis han får lov..

Jeg sætter ham lige på plads hvis han er for stærk når jeg trækker med ham, men ellers så går jeg faktisk for det meste med lang snor, hvor hesten går bag mig ( altså som om at jeg er førerhesten) og det fungere nu meget godt.. eg går ALDRIG med en hest i stram kort snor.

• #5   28. jun 2011 Lær ham stop, gå og ryk gennem HMS og så at han skal blive bag dig. Det klarer du med et tov hvor der sidder en lille læderslip i enden, den lærer du ham er en guide til god opførsel.

Når han "er oppe at kører", siger du arrgg, nej (eller lign.) og svipper ham en mellem forbenene....det lyden fra snippen han skal reagerer på og ikke på det gør ondt (men de første par gange man gør det afprøves hvor hårdt og hvornår han reagerer, han skal jo lige lærer det).

• #6   28. jun 2011 Jeg vil sige det samme som Faxi, dog lige en indskyddelse!
    Så længe han ikke er 'provokerende' eller glemmer dig i alt hans hysterrig, så smil af ham. Jeg har det samme problem med min vallak, han er dog hoppet på vores lille hoppe. Det hele eskalerede, da vores is-hoppe folede. Han stejlede, slog med hans forben, vrinskede konstant og travede frem og tilbage ved hegnet dagen lang. Der gik godt og vel en uge, så faldt han mere til ro og de går nu sammen igen, føllet er tolv dage gammelt. Han vrinsker stadig når jeg tager ham fra fold og ind i vores stald og går heller ikke, som han plejer. Men jeg nyder nu bare, at han er lidt frisk! Han havde dog ligge et par dage lige efter fødslen, hvor han nogle gange glemte, at holde øje med, hvor jeg var henne, da han havde så travlt med hoppen, men han var ikke bevidst ond imod mig.
    Jeg har bare grint lidt af min, klappet ham lidt og snakket til ham, så han kunne falde til ro. Han har dog nogle enkelte gange stejlet men han havde grime og træktorv på og der fik han altså lige at vide, at det gad jeg ikke. Han må lege og pjatte alt det han vil, men når han har grime og træktorv på, så holder man sine ben på jorden smiley

• #7   28. jun 2011 Som de andre smil af ham, og ja så træning og træning. han vil jo helst ikke skilles fra flokken, så det giver jo mening det han laver. og han mener jo nok så lige han er steget i rang siden han nu har en flok hopper. Så pas på din egen sikkerhed, og så træn fra jorden så du får hans opmærksomhed.

• #8   28. jun 2011 Har haft samme problem. Disiplin disiplin og atter disiplin. Ham her drev sågar med dem på folden, for hans to damer ikke måtte nærme sig andre heste. Og han står på en staldgang med 5 hopper, alle i brunst på én gang. YAY. Men bliv sur på den og fang dens opmærksomhed, så kommer det med tiden. Lige nu går min godt nok alene, for han ikke kunne styre sit handikap smiley haha

• #9   28. jun 2011 Stine: Det er jo ikke et handicap, men noget helt naturligt.
    Du skal IKKE blive sur på ham. Begynder han, at blive ond mod dig, skal du gøre noget ved det.
    Grin af ham og træn, træn, træn! smiley

• #10   28. jun 2011 *Team Arret*: Jeg er altså ikke komplet idiot vel? Se joken i det. Er udemærket klar over han har lyster og instikter, som tager over.

• #11   29. jun 2011 Stine: Slap af!

• #12   29. jun 2011 Det er da ikke mig der skal slappe af, det er dig der ikke kan se joken og bare sidder og retter smiley

Kommentér på:
Hjælp til vallak der tror han er hingst? :D

Annonce