{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

Børn - pony - købe - låne?? {{forumTopicSubject}}

Da min datter brændende ønsker sig en pony er jeg begyndt at kigge efter en. Hun har gået til ridning siden november sidste år, og er ikke den modigste tøs. Så det skal virkelig være en total stabil pony (i det omfang som naturen tillader, de kan jo blive bange) som hun selv kan håndtere selvfølgelig med mig på sidelinien. Hun er 7 år. Ville det være en fordel at låne fremfor at købe??? Kom med jeres erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn - pony - købe - låne??
  • #1   27. jun 2011 Jeg ville starte ud med en part =)

• #2   27. jun 2011 ville nok overveje at låne med forkøbsret, eller så ihvertfald hvis i vil købe se om i kan få en prøveperiode, så det er den helt rigtige pony i finder smiley

• #3   27. jun 2011 Dem du kan låne i den størrelse er generelt ikke dem med det bedste temperament (derfor de lånes ud for at din datter så skal tæmme dem ;O)
    Jeg ville købe en ældre model, en som har prøvet lidt af hvert og fremfor alt en der passer i størrelsen nu og ikke en hun skal vokse med...skidt med at de kun får 2-3 år sammen...hvis det bliver gode år så er alt simpelthen vundet...
    Se mine 2 ponyer som vi købte til vores ponyer...de har været et helt fantastisk godt køb og selvom de nu så småt er ved at vokse fra dem så har 3 år med dem gjort at de har oparbejdet så meget tillid til hestene fordi størrelsen har passet og de derfor har kunnet håndtere dem selv i alle henseender ;o) det kan klart anbefales...
    Selvfølgelig vil prisen på virkelige børneponyer nok være lidt højere end prisen på andre men sikkerhed kan man ikke betale for meget for er min holdning ;o)

• #4   27. jun 2011 Giver Mette K ret - som udgangspunkt er der "en grund" til at ponyer udlånes. Man kan selvfølgelig være heldig, at grunden er, at ejeren er for stor/ikke gider. Men som regel er det fordi ponyen er for vild/dårlig til ejerens ønske.

Jeg ville også se mig om efter en gammel, rolig, stabil pony. Det kan man sagtens finde til ikke særlig mange penge smiley

• #5   27. jun 2011 jeg ville finde en ældre pony med an masse rutine, dem kan man være heldige at låne, det hat vi gjort til min lillesøster.. vi valgt en 2er pony frem for en 3er pony fordi jeg så kunne ride den engang imellem og på den måde undgå eventuelle unoder, mindre ponyer kan ofte være frække

• #6   27. jun 2011 Mette K..... Det var også det min plan, men skal man købe shetlandsponyer (stg. 85-90) eller skal de være højere (110-120)??

• #7   27. jun 2011 vores var omkring 1 mtr. og er nu måske 1,07 og det har været en perfekt størrelse...min den store pige fylder 9 i december og rider dem endnu men er ved at være for stor til den spinkle model og min den anden pige bliver 7 i september men er den højeste i klassen næsten..
    vi fik jo så vores da den mindste var 4 år og hun har håndteret den selv siden så måske 1,10 - 1,25 er ok størrelse men jeg ville bestemt ikke købe en 2'er til at starte med fordi den så kommer til at virke for voldsom på en forsigtig pige på stalden og til og fra fold etc. og det er bare så hulens vigtigt for de forsigtige piger (vores den store er en af slagsen) at de føler de har magten i alle henseender

• #8   27. jun 2011 Mette K..... Jamen vores er også forsigtig så derfor skal det være en rutineret pony. Men alder hvad er vi oppe i der??? (15-16 år eller lign??)

• #9   27. jun 2011 ville nok ikke købe en shetlænder. Var det mig ville jeg gå efter en på min 110-115cm i stang. For skal den sælges igen...så er ponyer der ikke er "shetterhøjde" noget nemmere at komme af med.

Vi har selv en shetlænder på 107 i stang og min søn på 6½ er allerede ved at være lidt langbenet til den smiley

• #10   27. jun 2011 Stjerneponyerne.... Jeg havde egentlig også regnet med at kigge efter dem på 110-120 i stang..... Da hun ellers hurtig ville blive for stor

• #11   27. jun 2011 Hmm alder omkring 8 og opefter tror jeg men vi var jo hulens heldige for vores var 4 og 5 da vi fik dem smiley og er ikke bange for noget.

• #12   27. jun 2011 Der er ikke andet for end at holde øjne og øre åbne så se hvad der dukker op...... Tak for alle input indtil videre smiley

• #13   27. jun 2011 Ville klart starte hende op med en part eller dele hest. Der så mange små ponyer rundt om. hvis hun ikke er så modig, er det et kæmpe ansvar at stå med. Hvis noget går galt en dag. Så bliver det rigtig hurtig øv at være heste ejer. Hun vokser hurtigt fra sådan en lille størrelse, og de koster samme penge i smed, tandlæge, dyrlæge og vacciner udstyr som en større pony.
    Så når hun ikke har redet længere ville jeg starte med part. Og ellers klart låne, så vidt muligt ikke købe, medmindre jeg selv ville bruge ponyen til at trække vogn, eller træne en masse trick osv.

God jagt

• #14   27. jun 2011 Tina C... ja det ville måske være at foretrække, men da vi har så meget andet at se til (har 2 heste selv, en mand der er selvstændig og en dreng på 4 år) ville jeg gerne at hun havde en derhjemme så jeg også kunne være med på sidelinien. Derfor kunne det måske være en fordel at låne en godmodig pony....

• #15   27. jun 2011 Jeg ville lade hende gå til ridning i længere tid, så hun var mere sikker på det..

At tage sig af en en hest, krræver man ikke er nervøs for den

• #16   27. jun 2011 Hun skal stadigvæk gå til ridning for hun har en masse læring endnu....

• #17   28. jun 2011 Min datter (Emma) lånte en pony fra jul sidste år, (da var hun 8år og havde gået til ridning i 1½ år) og det var en allertiders beslutning -vi forældre var usikre på om hun virkeligt gad når hun skulle afsted hver dag, om hun var moden nok. Så hun lånte den sødeste 2ér pony der går LA dressur og rykkede sig ridemæssig rigtigt meget på kort tid. Jeg syntes at en låne pony er alletiders måde at prøve at have sin "næsten" egen pony. Nu har hun så fået sin egen pony, men vi ville ikke have undværet tiden med låne ponyen.
    Mvh Jane

• #18   29. jun 2011 Emma B: Hej Jane, den 2'er skulle vel ikke være til udlån nu så for så vil jeg gerne springe til ;o) vores de små er nemlig efterhånden for små ;o)

Kommentér på:
Børn - pony - købe - låne??

Annonce