{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højde på hegn??
  • #1   21. jun 2011 Mit hegn er 120 højt og holder både hingste, hopper, føl osv inde.

• #2   21. jun 2011 mit er 135 med 3 tråde ned og der står p.t. en hingst og en meget meget stor vallak.

• #3   21. jun 2011 Vi har 4 hingste ude ved os. De går bag præcis samme hegn som hopperne. Det er ikke ret højt. Men hvis der er hingste der går på fold ved siden af hinanden sætter vi et ekstra lille hegn op så der er 1 meters mellemrum mellem foldene.

• #4   21. jun 2011 Ingen hingste her. 2 vallakker og 1 hoppe (170 stg) hegnet er kun omkring en meter og nogle steder omkring 80. Ingen problemer - ingen heste render i hegnet og ingen render ud af folden smiley og der plejer endda ikke at være strøm på. Nu er folden også så kæmpe (2 skove + en sø) at hestene nok ikke engang har tænkt tanken om at tage på opdagelse smiley

• #5   21. jun 2011 vores er 120cm og holder fint hestene inde

• #6   21. jun 2011 vores hegn er sådan ligesom hegn til køer, vores heste er meget nemme at holde inde der er aldrig randt ud smiley

Men vil sige vores hegn går til et sted omkring hofterne navlen et eller andet der omkring smiley

• #7   21. jun 2011 Vi har hegnet sådan at vi kan have en hingst (stor ponyhingst 147-160) idet vores hegn er 160 cm og i tre rækker. Hvis det skal holde hingste inde så er det vigtigt at der er god afstand mellem hegnet til evt. nabomarker så de ikke kan snuse til hinanden smiley

• #8   21. jun 2011 jeg har lide lavet hegn og det er med 3 tråde på 45cm, 85cm og 125cm

• #9   21. jun 2011 Black & White .

Min hest er af spring afstamning og springer meget nemt 130 i løsspringning. Hegnet er lige omkring en meter, han har aldrig sprunget over hegnet eller løbet imod det smiley

Det må være kedsomhed. Og som du skriver går din nabos hest alene, heste er flokdyr, så når de går alene er det et brud på deres overlevelsesinstinkt så selvfølgelig vil den have opfyldt sine behov og sikre sin overlevelse ved at springe over hegnet hvis den da kan komme tættere på nogle andre heste smiley der tror jeg det er lige meget om man har hegn der er 2 meter eller kun 1 meter. vil hesten ud som kommer den det. Hvis hesten har det fint og nyder sin tilværelse på folden så bliver den der også, endda selvom hegnet måske kun var en halv meter? hesten har jo ikke et "behov" for at bryde regler som vi mennesker har, det er noget som dens hjerne slet ikke kan udføre som process. Hvis hesten ved at der er Hegn, og at hegn er noget man bliver indenfor, så bliver den også indenfor hegnet uanset højden.

I vinters havde godt og vel 100 meter hegn lagt sig/snoren var blevet revet af plastic dypperne da en hegnspæl væltede. Så de to heste på folden var uden et godt stykke hegn i en del timer, og de var altså blevet indenfor "indhegningen", jeg kunne nemlig ikke se nogle hovspor i sneen smiley hvis hesten VED hvor hegnet er, så går den ikke længere end hvad hegnet er til. Hestens hjerne kan bare ikke tænke længere end det. Færdig! smiley

at din nabos hest måtte tilfredsstille sit behov for tryghed for sin overlevelse er noget andet! den tænkte ikke: jeg går længere end hegnet er til/jeg vil ud af denne fold. NEJ den tænkte: "ååh jeg har brug for tryghed, og se HOV! dér er en hesteflok som kan tilbyde mig tryghed" og så gør hesten alt den kan for at komme derhen.

Så simpelt er det altså med heste smiley

• #10   21. jun 2011 Hej alle.
    tusind tak for jeres svar.
    Så behøver jeg slet ikke at være bekymret når vi skal lave hegn. smiley

• #11   21. jun 2011 Hehehe... ja de er skam nogle sjove nogen vores 4 benede venner... men man skal også huske de er flokdyr.

• #12   21. jun 2011 selv om hoppen går op og ned af hegnet smutter vores ikke ud, vi har en tråd som er ca 80 cm i højden og han er aldig smuttet (han er selv 110 i stang)
    de andre er hegnet ca 70 cm, ellers smutter de under, også her er der kun en tråd til at holde ponyer inde på 90, 100 og 135 i stang inde, og en kalv på 1 år... nordbakken smutter ikke over eller noget, selv om det kun går den til knæene næsten...

• #13   21. jun 2011 vil sige at der er mellem hoppen og hingsten er et bælte på ca 1 meter så de ikke får benene i hegnet, hvis der skulle komme en forhov, men i boksen står de ved siden af hinanden...

• #14   21. jun 2011 Black & White .

Det lyder pudsigt :b og det var da et underligt valg af ejeren at lade én enkelt hest gå alene. Men hvis hun hygger sig med at skulle fange heste hele vinteren og have stressede heste så må det jo være sådan det er smiley

• #15   3. jul 2011 Vores er 120 og med 4 tråde, da jeg har haft meget meget små, mellem og store heste gående i løbet af de år den er blevet hegnet om. Og alligevel har Jeg en pony på stald som presser sig ud.. plejer ikke have strøm på, men det har Jeg Så nu.

Kommentér på:
Højde på hegn??

Annonce