{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Folk som afviser {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.

Nu sidder jeg lige og kigger på heste som venter på at blive stemt ind. Og nogle folk herinde lever åbenbart højt på at afvise ALT OG ALLE!

De to samme personer sidder og afviser nærmest samtlige heste og kommer med alle mulige latterlige begrundelser.
Fx en pige som først får ponyen hjem til august, og så må hun ikke oprette endnu?! Eller en som rider en rideskolehest, det er åbenbart ikke tilknytning nok? Der står ikke noget om i reglerne hvor stor tilknytning der skal være, bare at man skal have tilknytning til hesten. Og andre steder skriver de at de ikke tror der er nogen tilknytning selvom opretter skriver at hun bruger hesten mest til fx western, og der er billeder af det?!

Ja, undskyld men jeg forstår bare ikke at nogen gider sidde og afvise alt og alle?
Er jeg den eneste med den tanke?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk som afviser
  • #1   13. jun 2011 Ved udemærket godt at det er mig du skriver til. drop det. Jeg følger kun reglerne hvilket de ikke gør. Jeg synes det er vigtigt ikke at lukke fakere ind, så finder jeg noget som lyder mistænksomt, så afviser jeg. Så lad vær med at få ondt i røven over at jeg afviser. Jeg følger kun reglerne. Hvis du har et eksempel på at jeg har afvist, hvor der IKKE har været noget i vejen med overtrædelse mht. regler, vil jeg MEGEt gerne have den over pb.

• #2   13. jun 2011 Det var også min tanke. Så snart profilen af hesten ikke lever op til reglerne kan man afvise, men synes også at nogen bare afviser for at afvise

• #3   13. jun 2011 Du kan vel være ligeglad om andre bruger deres tid på at afvise/byde velkommen..

Der er nogen her der prøver på at overholde reglerne og bevare HG som en lidt seriøs side.
    Nej hun må da selvfølgelig ikke oprette den når den ikke engang er kommet hjem endnu. Hvordan har hun så tilknytning til den?

Og det da meget muligt at der er billeder hvor der blvier redet western, men det siger stadig intet om tilknytningen.. Du ved tydeligvis ikke hvor mange fake profil der prøver at komme ind hver dag. man må skrive en ordentlig beskrivelse så tilknytninge fornemmes..!

• #4   13. jun 2011 » Maria.Loekke .
    Du kan godt holde en pæn tone. Det er ihvertfald en regl.

• #5   13. jun 2011 Btw. Ved også godt det er mig du hentyder til.. Men ved du hvad.. Jeg er ligeglad!

• #7   13. jun 2011 1. Du SKAL have tilknytning til hesten

2. Alle billeder SKAL være tydelige og af selve hesten!

3. Hesten må IKKE oprettes som salgsannonce!

4. Hesten må IKKE være solgt ved oprettelsen!

5. Der må IKKE være hjemmeside-adresser/logoer på billederne (copyright)!

• #8   13. jun 2011 Christina G

Synes jeg har skrevet i en tone der passer til startes emne.

• #9   13. jun 2011 Heidi
    Og hvad så..?

• #10   13. jun 2011 Maria og Cecilie: I må føle jer UTROLIG truffet! Der må være noget om snakken så. Og er vi enige om at de regler jeg har sat ind ovenfor er de regler der er for at man må oprette en hest?
    Hvad nu hvis hende som får hesten hjem til august rent faktsk allerede har købt hesten, men af den ene eller anden grund ikke kan få den hjem før august? Er det ikke en form for tilknytning?
    Jeg siger ikke at man ikke må afvise fakere, men tror lige i skal tage den med ro.

• #11   13. jun 2011 'Camilla Søe' og 'Prinsessen' : D

Man kan gradbøje den regl om tilknytning, så det er en personlig mening om hvorvidt personen har tilknytning eller ej.

• #12   13. jun 2011 Så må hun da vente med at oprette den..
    Så du vil mene at hvis jeg har været ude og ride på min kusines hest 2 gange, så må jeg også gerne oprette den..? Ej nu må i sku holde!

• #13   13. jun 2011 » Maria.Loekke .
    Hvad har starters emne at gøre med en røv at gøre.? Trådstarter kan da godt undre sig og dele det hun tænker med andre uden at hun skal "droppe det". Du kan jo bare ignorere det ?

• #14   13. jun 2011 Jeg afviser hvis teksten bare er kopieret fra en anden, eller der ingen tilknytning er til hesten..

'Camilla Søe' og 'Prinsessen' : D
    ------------------------------------------
    Du kan jo være ligeglad med om dem der afviser vil afvise det har jo ikke noget med dig at gøre smiley

• #15   13. jun 2011 Alberte
    Lige præcis smiley

• #16   13. jun 2011 I har ret. Jeg kan være fuldstændig ligeglad, og det er jeg i og for sig også.

Jeg undrer mig bare!

• #17   13. jun 2011 : Christina G

Kan jeg bare ignorere det? Hvorfor skulle jeg det, når det er om mig hun skriver? Jeg har ligeså meget lov til at deltage i diskutionen som dig, bare fordi vi to har 2 forskellige meninger. Drop det.

• #18   13. jun 2011 Ha ha ha, det er lidt sjovt der straks er nogen der føler sig meget truffet.... Nogle mennesker kan bare ikke styre den lille bitte magt de får tildelt, det er synd og skam. Straks skal den misbruges til egen fordel. Ville være rart, hvis man kunne holde sig til de skrevne regler og som hovedregel er alle jo velkommen på HG, der er kun de få undtagelser....

• #19   13. jun 2011 Jeg tror da lige jeg opretter et forum emne om at jeg UNDRE mig over at der er så mange der byder velkommen når de ikke må? smiley

Ej come on, vær med til at gøre HG seriøs. Forum skal da ikke bruges til at undre sig over sådan en latterlig ting.

• #20   13. jun 2011 Vi kan egentlig ikke være ligeglad da det er ret svært at få en hest herind medmindre man skriver en roman om absolut ingenting når man har haft hesten i en uge. Og man skal helst havde billeder i en høj opløsning og flere hundrede af dem før man kan komme ind.

Ja tilknytnings betingelsen kan bøjes efter egenmening. Så derfor skal der ikke kastes med mudder.

• #21   13. jun 2011 Anna-sofie P
    Hvorfor er det sjovt..? Vi ved jo godt det er os. Det er handler ikke om magt, men og seriøsitet. Hvordan kan det være til egen fordel..?
    Ja man er velkommen til HG hvis man voerholder reglerne..!

• #22   13. jun 2011 Anna-Sofie P

Tror du er den eneste der griner. Ja alle er velkomne. Alle der overholder reglerne.

• #23   13. jun 2011 Kan kun give dig ret, og ja det første jeg tænke da jeg læse de andre var at der godt nok var nogle der følte sig truffet det;)

Tilknytning kan skam betyde mange ting, men hvorfor skal det ligefrem betyde at man skal ege hesten eller ride den fast flere gange om ugen. Har før set en der blev avist fordi det jo var hendes søsters hest, amen så kan jeg da godt se man slet ikke har noget tilknytning til den!

Jeg føler vi er helt nede i det med at svine andre til for selv at have det bedre, ved godt i ikke ligefrem sviner andre til, men får i selv noget ud af at avise alle og en hver?
    - selvfølgelig skal man ikke godkende hvis reglerne ikke er overholdt, men i rigtig mange tilfælde er reglerne overholdt, måske bare i en mindre grad end i andre tilfælde.

• #25   13. jun 2011 Brine
    Arh så tror jeg vidst heller ikke det er værre. Tag et kig på senest oprettede heste, så tror jeg du meget hurtig ændrer syn på tingene..

• #26   13. jun 2011 Jeg synes også folk er for hurtige til at afvise. Rigtig træls er det. Og jeg har eks en pige der rider mine heste måske 4 gange om året men hun må gerne oprette dem for mig så er det vel ligemeget og i kan være ligeglade. Plus hvis det er man har fundet hesten og det er "hendes" men den evt går med føl ved siden indtil august. Så er det jo hendes den er bare ikke kommet hjem endnu. Så skulle man afvise alle dem der har sine heste opstaldet ude og ikke hjemme ved en selv.

• #27   13. jun 2011 Netop, der var et par stykker som lynhurtigt følte sig truffet. Ingen steder har jeg nævnt hvem det er jeg synes afviser hele tiden. smiley
    Men ja, nogle mennesker kan åbenbart ikke håndtere den lille magt de får ved at kunne afvise. Shame.

• #28   13. jun 2011 Et godt smil skader aldrig (o; Hvis man vil kan man få en fake hest ind i første forsøg, bare man skriver nok. Nu er det bare sådan at man skal kunne oprette sin hest selvom man er ordblind, og aldrig har rørt et kamera før man forsøger sig med hesten. Så længe hesten er ens egen. Man skal jo ikke kun byde velkommen, hvis man synes de fortjener en ekstra høj.

• #29   13. jun 2011 Det handler jo om gradbøjning og der er desværre nogle her inde der er ret vilde med, at bøje så stramt, at det er ufatteligt svært at få en hest eller pony ind.

• #30   13. jun 2011 Mie
    Vi sviner overhovedet ikke folk til på nogen måde. Den gider jeg sådan set ikke have hængene på mig..!

Vi er da med til at bibeholde den seriøsitet der er på HG? Så vi får da noget ud af det.

• #31   13. jun 2011 'Camilla Søe' og 'Prinsessen' : D
    Jeg kunne ikke være mere end enig med dig!! smiley

Til jer andre, der står ingen steder i hg's regler man skal skrive tilknytningen i profilen, det er selvfølgelig bedst, men der står blot man skal have tilknytning til den. Om de ønsker at dele den tilknytning eller ej, kan vi andre vel være ligeglade med.

Om pigen først får hesten hjem til august er sq da pisse ligemeget. I det hun skriver hun får den hjem til august, så har hun jo tilknytning til den. Om hun ser den hver dag eller først ser den til august, bliver det jo hendes. (har ikke selv tjekket profilen, men opfatter det sådan at hun har købt en hest hun får hjem til august).

• #32   13. jun 2011 Ja undskyld mig, hvis i vil have at Hg skal forblive en seriøs side, hvorfor så opfører sig som en stor børnehave!

• #33   13. jun 2011 Anna-sofie
    Ja så tror jeg vidst heller ikke det er værre..

• #34   13. jun 2011 Der er jo ingen af jer der aner en kæft om man har tilknytning til hesten, det er der aldrig nogensinde nogen af jer der kan finde ud af, i render jo ikke alle mennesker i r*ven for at se hvad folk de laver? helt ærlig få jer et liv. Forstår ikke der er nogen der har så meget brug for at blande sig i alt. Ingen ved hvad personen har af tilknytning til hesten. Og selvfølgelig forstår jeg godt der er en der gerne vil vise sin hest frem selvom hun først får den hjem i august. Prøv og vær glad på andres vejne, i stedet for at være egocentreret.

• #35   13. jun 2011 Anna-Sofie P

Præcis. Ligesom der er andre herinde som overhovedet ikke bøjer noget som helst, for alle er da velkommen. Også selvom de bryder reglerne smiley For søren da, alle skal have lov at være herinde på HG. Lad os endelig samles, og lave denne hjemmeside til den mest useriøse længe set.

• #36   13. jun 2011 » Maria.Loekke .

Du har bla. afvist en Dansk varmblod herinde - hvor der er en masse billeder af rytter og hest og der står at det er en perfekt overgang fra pony til hest osv. det er da tilknytning når der er så mange billeder af hesten og mange hvor rytteren er med ??

• #37   13. jun 2011 Jeg kan bare ikke se hvilke regler det er mange af dem som NOGEN afviser ikke overholder?
    Selvfølgelig skal fakere ikke ind, det er jeg da helt enig i, men i må være nogle MEGET mistroiske folk siden i tror at ALLE som ikke har skrevet en hel roman og ikke har fyldt helt op med billeder er fakere. Jeg gider da heller ikke sidde og skrive en hel roman, NETOP fordi man risikerer at blive afvist af folk som dem jeg har oprettet inlægget om!

• #38   13. jun 2011 Hvis man har billeder i høj opløsning behøver man kun to linier tekst så er den inde. Det er min erfaring må jeg inderømme, men jo dårligere kvalitet billederne er i jo mere tekst. Sådan har det været med alle jeg har hørt der skulle oprette og når jeg selv skulle ...

Hvis vi tager den nye tilknytnings ting der er lavet så kunne man sige man skulle lave en for hver tilknytning der er tilladt. Og hvis der var den tilknytning måtte alle komme ind. Sådan kunne problemet løses. Men hvem skulle så bestemme hvad der skulle være? Og skal vi så bedømme om det har sat den rigtig osv.

• #39   13. jun 2011 Hvis i vil opføre jer som politi herinde så bliv administrator! Længere er den ikke. Det er sgu synd for mange af de små piger der opretter rideskole heste osv. Det skal de have lov til.

• #40   13. jun 2011 Jeg afviser vis der er for få billeder eller ingen tekst eller ingen tilknytning eller vis hesten er fake smiley

Maria.Loekke .

du kan jo faktisk ikke vide det er dig hun menner :)? hun har jo ikke sagt eller hentydet til dig :)?

når du så ikke ved det kan du jo ikke være bekendt at beskylde hende for at hænge dig ud :)?

'Camilla Søe' og 'Prinsessen' : D

men jeg må give de andre ret smiley vis hesten først kommer senere hen må man vente med at oprette den smiley

• #41   13. jun 2011 maria
    Nej det er meget muligt, men der står man skal have tilknytning. Hvis det ikke står skrevet noget sted og profilen eller at man ikke kan fornemme det, ja så må man jo gå ud fra at der ikke er nogen..

Future
    Hvem opfører sig som en børnehave..? Er det os som overholder reglerne eller hvad? Hold da op..

• #42   13. jun 2011
    ¤Ejer travhesten med flest antal stemmer på HG¤
    Om der er billeder eller ej, skal der stadig stå i beskrivelsen, hvilken tilknytning man har til hesten.

• #43   13. jun 2011
    Cecillie & O'hara :* .
    hvad med du læser hvad jeg skriver?
    - "ved godt i ikke ligefrem sviner folk til"

og helt ærligt, lad nu hver med at føl jeg kun skriver til dig, jeg skriver helt generelt!

• #44   13. jun 2011 Frk. Jyllands fantastiske heste smiley

Du mener at rideskoleheste skal herind, det gør jeg ikke. Længere er den ikke.

Line og Deuchet: Jeg har heller ikke beskyldt for udhængning? Jeg har skrevet, at jeg godt ved at det er mig hun skriver om? Der er ret stor forskel.

• #45   13. jun 2011 Brine
    Det har så ikke været mens jeg har været online så, forbi så havde den fået en afvisning..

Frk. Jyllands..
    Det vil jeg så samdlig også gerne smiley

Line
    Vi er jo ikke dumme vel smiley

• #46   13. jun 2011 såé man skal skrive i sin profil fx. JEG EJER DENNE HEST. for duu sys man skal komme ind?

• #47   13. jun 2011 Jeg tror da ikke jeg har skrevet ved nogen af mine heste præcis hvilken tilknytning jeg har/haf haft til dem?
    Jeg mener nu stadig at hvis pigen fx har købt og betalt hesten, så er det i hvert fald i min mening en rimelig god tilknytning. Kan være at der fx ikke er plads i stalden før til august.

• #48   13. jun 2011 Mie
    "med at svine andre til".. Btw. Du skriver i.. Altså må det være til mig og Maria..

• #49   13. jun 2011 Åhhh hvor ville det være rart, hvis man ikke skulle stemmes ind for at kunne oprette sin hest herinde på HG smiley

Eller også skulle man indføre det på Facebook.
    - ejjj helt ærligt, man kan altså overhovedet ikke se hele din krop, så jeg afviser!!
    - bare fordi du har et billede af dig og Birgit sammen, så er det altså ikke nok tilknytning, så desværre jeg afviser!!
    - utydelig fest/drukbilleder er bare ikke godt nok - så igen afvist!!

Hihi god aften til jer smiley

• #50   13. jun 2011 Camilla
    Hvis nu hesten står i Nordjylland og de har været oppe og se den 1-2 gange.. Så er jeg bedøvende ligeglad med om de har købt hesten. Hun kender den jo knapt nok..

• #51   13. jun 2011 Og den dag i bliver administratorer, så forlader jeg officielt HG!

• #52   13. jun 2011 Nina F
    Det er altid dejligt med flere seriøse mennesker..

• #53   13. jun 2011 Men hun ejer den?

• #54   13. jun 2011 Camilla
    Det skal du være velkommen til smiley

• #55   13. jun 2011 Nina E
    Ååååh hvor ville det være rart, hvis useriøse kommentare som denne slet ikke eksisterede.

• #56   13. jun 2011 I er 13 og 15. Kan slet ikke tage jer seriøst. Forkælede småbørn er i!!!

• #57   13. jun 2011 Det meget muligt.. Men jeg synes stadig ikke hun har tilknytning til den.!

• #59   13. jun 2011 Hahaha, det her oplæg er så sigende for HG. "HG's seriøsitet"? Nu må jeg le - dette site har da aldrig været seriøst. Det er et hyggested, hvor man kan vise sin musse frem i et forum, hvor man kan være præcis så wendyficeret, som man ikke kan i skolen.

Synes der er alt for mange personer i små sko herinde, der forlanger en meget lang udførlig beskrivelse af ens tilknytning til hesten. Og jeg har faktisk aldrig set nogle, af dem der føler sig ramt. Der er MANGE der afviser for et godt ord og har opbygget deres egne spilleregler og føler det er ok, at svine små piger til fordi de ikke udtrykkeligt har skrevet "JEG EJER DENNE HEST!".

Men Brine - det er jo også et GALLERI, så hvis folk kommer med 4 grumsede billeder, så afviser jeg altså også. Men aldrig på baggrund af for lidt tekst (medmindre, der ikke står noget) smiley

• #60   13. jun 2011 Frk Jyllands..
    Ja og du skriver du er 30 år.. Enten har du løjet ellers er du tilbage i årene.. Men siger man ikke også, alder har ingen betydning smiley
    Jeg er sku ligeglad om du ikke kan tage mig seriøst!

• #61   13. jun 2011 » Maria.Loekke .

jo når du skriver du "godt" ved det, når du i virkeligheden ikke aner om det er en hel anden så har du sådanset beskyldt hende for at udhænge dig om du vil det eller ej smiley

Cecillie & O'hara :* .

Okay hvornår har jeg sagt det :)?

• #62   13. jun 2011 Sebastian
    ja desværre..

• #63   13. jun 2011 Helt enig Sebastian B. Men ifølge dem, har alle ret til at være her.

• #64   13. jun 2011 Line
    Det har du skam heller ikke sagt, men at sige at vi ikke kan være 100% sikre på at det ikke er til os.. Det er da lidt en hentyning smiley

• #65   13. jun 2011
    .: ¤ Line & Deuchet ¤ :. *
    En lidt latterlig diskution, synes jeg.

• #66   13. jun 2011 Frk Jylland: Har tænkt det samme!

Og til Line og Cecillie: Prøv at tænk på at ikke alle har råd til at købe deres egen pony/hest. Skal de piger så ikke have lov at oprette en elevhest, som de sikkert er lige så glade for og stolte af som i sikkert er for jeres heste?
    Synes også i skulle lade være med at have så ondt i r.... over andres glæde og så prøve at glæde jer lidt på andres vejne. Men kender selv piger som jer, det har mange åbenbart svært ved, og det er en skam. Hvis alle var sådan tror jeg verdenen ville være et meget trist sted at være!

• #67   13. jun 2011 Zeb Joan .
    Kan også godt huske at jeg afviste den.

• #68   13. jun 2011 det gør i ved at sidde og diskutere sådan en lille ting. og i aner ikke noget om hvilken tilknytning der er, så lad da være med at dømme på noget i ikke kan sige noget om med 100% sikkerhed...

og hvorfor skulle man ikke kunne oprette en hest som kommer hjem til en senere, hvis man har købt den... er hesten betalt så er det da ens hest.. og derved en 100% tilknytning..

men i må hygge jer, jeg har andet at lave*G* God aften til jer:)

• #69   13. jun 2011 Camilla
    Kom med et eks. på at jeg har afvist en elevhest.!!!

• #70   13. jun 2011 Future
    Du er da lige så meget med i diskutionen.. Hvor hyggeligt, så går vi sørme i børnehave sammen smiley

• #71   13. jun 2011 » Maria.Loekke .
    Jeg har på intet tidspunkt sagt at du ikke må deltage, så drop det selv, hvis det er det eneste du forstår dig på at sige. men skriver at man kan skrive pænt til hinanden, ellers har man jo muligheden for at ignorere det, hvis man ikke kan snakke pænt.
    Jeg skriver da heller ikke dette er min hest ?

• #72   13. jun 2011 Åhhh små pus - I er jo på alder med mine døtre, så måske I skulle tage HG som et forum for folk som elsker heste - og ikke som et forum, hvor man leger politi. HG skal være et sted for ALLE, så hvis I har behov for seriøsitet, så opret en gruppe, hvor I kan bekræfte hinanden i, hvor åndssvage alle vi andre useriøse brugere er.

• #73   13. jun 2011 Cecillie & O'hara :* .

nej det ville jeg nok ikke kalde det, langt fra faktisk smiley

» Maria.Loekke .

okay.. så må det jo være latterligt at jeg skriver min mening smiley men du kan stadigvæk ikke være bekendt at beskylde hende for det smiley

• #74   13. jun 2011 (link fjernet)
    (link fjernet)

Disse billeder er grumsede men jeg vil da mene de fuldt lever op til kravene om at hesten kan ses tydeligt ... Men disse billeder kan faktisk sommregel ikke få en ind.
    Skal lige siges jeg ikke kunen finde nogle i en lidt ringere kvalitet hos mig selv som jeg lige kunne demonstrerre det jeg siger med

• #75   13. jun 2011 Vi har skam også en gruppe smiley

• #76   13. jun 2011 Det burde være op til voksne administratorer, og ikke 15årige pigers personlige mening, at godkende heste til siden. Det andet holder i mine øjne ikke, der er for mange der selv begynder at bestemme, om f.eks. rideskoleheste osv. er ok eller ej.

• #77   13. jun 2011 Nina E
    Helt enig.

• #78   13. jun 2011 Brine
    Arh det tror jeg så ikke lige..

• #79   13. jun 2011 'Camilla Søe' og 'Prinsessen' : D

jeg har ikke sagt at man ikke måtte oprette elev heste :)?

• #80   13. jun 2011 shit mann!!

• #81   13. jun 2011 SCM
    Så må man jo uddybe reglerne og ikke lade det være op til den enkelte smiley

• #82   13. jun 2011 Hvis jeg nu henviser til billederne af den hest der gerne vil ind Marco Polo, dens billeder er ikke super skarpe men man kan da se hesten, skulle den ikke have lov eller hvad ??

• #83   13. jun 2011 Åååhahahaha, denne her diskussion opliver virkelig mit humør og adspreder mit eksamenssind.
    HAha Nina E, så har de rent faktisk en gruppe. Synes simpelthen, det er for sjovt. Få jer dog et liv i stedet for at leve herinde.. haahha

• #84   13. jun 2011 Åhh kan ikke lade være med at trække på smilebåndet... smiley At i gider gå sådan op i, så små bagateller;) Selvfølgelig skal reglerne overholdes med måde, men altså værre er det jo heller ikke? I mister vel ikke noget på om der er en knap så "fin" profil, eller hvordan man nu skal udtrykke det... Det her er en hjemmeside, hvor alle er velkomne til at vise deres øjesten frem og dele deres hobby og søge råd, hos andre hesteglade piger og drenge. Det burde slet ikke fremstå så diktatorisk... Herre gud, find noget andet at bruge jeres tid på piger...:)

• #85   13. jun 2011 Brine
    Har ikke kigget på hestene der afventer optagelse, da jeg har travlt med denne diskution..

Anna
    Om vi lever herinde eller ej.. Du kan være ræv ligeglad..!

• #86   13. jun 2011 Ups, Line. smiley - Det var Maria jeg mente. smiley
    Og jeg er HELT enig med både Nina E og SCM!

• #87   13. jun 2011 Mette
    Du får det til at lyde som om vi kun byder velkommen hvis der er en roman og 20 billeder i den fineste kvalitet.. Måske du lige skulle vide hvad du udtaler dig om først..!

• #88   13. jun 2011 Jeg vælger at trække mig fra debatten. Vil hellere koncentrere mig om at afvise heste der ikke overholder reglerne, og byde velkommen til de fine heste og brugere der overholder reglerne.

• #89   13. jun 2011 God idé Maria :=)

• #90   13. jun 2011 Hehe, suk... Tja, gider ikke engang diskutere videre, ud fra sådan en holdning og ageren i udviser... Uff, må være træls at føle sig så truffet over en ganske uskyldigt forumemne;);)

• #91   13. jun 2011 Tak for støtten allesammen. Ser ud til at vi til sidst vandt diskussionen, men tror desværre ikke vi slipper for folk som afviser TOTALT uden grund!

• #93   13. jun 2011 Tilknytning = forbindelse. Dette står der i ordbogen! Forbindelse, kan du have på mange måder. Jeg synes det er fuldstændig til grin, at det skal være så svært at få sin hest herind. "For at holde det seriøst". Det kan jeg følge, til en hvis grad. Men nu når der er så mange profiler mon ikke i så kan finde seriøsitet flere steder. Desuden behøves det ikke blive mindre seriøst, at en 10-årig pige opretter hendes blandingspony, ude fra rideskolen, som hun ser hveranden uge og overhovedet ikke ved hvor kommer fra. Det burde da bunde i, hvad vi elsker ved disse dyr og ikke hvad pokker vores tilknytning er eller lignende.
    - Skal lige siges, min hest Koda nær var blevet smidt ud herinde, tiltrod for jeg havde 7 billeder da jeg oprettede og havde skrevet en fyldesgørende tekst. jeg synes det er træls at høre på, at kvaliteten er for dårlig af billederne. Naturligvis skal man kunne se hvad det er, ordentlig, men ikke alle har et fancy kamera.
    Men det fortæller mere om dem der har at afvise, som en fritidsinteresse, end dem der bliver afvist eller trådstarter. Gå ud og brug tiden på jeres hest, i stedet for at side her og lege adm. Så få i hyre indenfor det i stedet :)!

• #94   13. jun 2011 De eneste der er tilbage her Cacilie er sgu da jeres tumpede kommentare. Jeg ER 30 og HAR heste selv. I er frygtelige børn!!!

• #95   13. jun 2011 HAHAHA så slet ikke alderen på de "uofficielle adm.". Så er det ikke værd at diskutere, ved selv hvordan man er i den alder.

• #96   13. jun 2011 Stine K smiley hehe nemlig

• #97   13. jun 2011 Hold kæft .
    det var sku aftenens grin .
    . murahahahahahahahahhahahahah
    folk betaler faktisk for at oprette heste herinde , ?????? eller er det ikke seriøst nok for jer . og hvis i ikke kan lide at bruge HG fordi der er nogle små piger der har store drømme og bruger al deres taletiskoet på at oprette deres heste her inde .

SÅ FIS AF OG LAV JERES EGET GALLERI

• #98   14. jun 2011 Hahaha det var sq meget sjovt og læse... HG har sq da aldrig været seriøst så hvorfor forsøge nu?? Hvis man ejer hesten selvom den ikke kommer hjem
    Før august så har man da 100% tilknytning... I er nu meget skove og høre på...
    ELSKER din kommentar omkring facebook Nina E (; haha

• #99   14. jun 2011 Jeg synes godt nok også, at det er helt til grin, når folk afviser, selvom der egentlig ikke er en grund. Nu har jeg læst en hel del om, at folk afviser pga. personens tilknytning til hesten. Ja, man skal have en tilknytning (forbindelse, bare så I ved det), men der står INGEN steder, at man skal nedskrive hvilken tilknytning man har, som åbenbart er jeres grundlag for afvisning. Det er jo dybt godnat!

• #100   14. jun 2011 Michella: Det er så utroligt nedladense det du skriver der! Synes faktisk ikke det hører nogen steder hjemme.. Vi er mange der er ikke synes den måde de afvise på er okay, men derfor skal man ikke skrive sådan om andre.
    ("Sjovt... Min erfaring siger mig, at de brugere, som IKKE er admins, men STADIG leger "politi", ofte ikke har ret mange venner og bekendtskaber i den virkelige verden. Det er ofte "taberne" som ingen rigtigt gider - som regel pga. deres deprimerende og sorte sind...

Vi burde have ondt af DISSE stakler, frem for dem, der bliver afvist ;-)")

• #102   14. jun 2011 Jeg er enig i starter.
    nogle personer afviser bare alt og alle måske fordi at den afventene hest måske er bedre end deres så er de vel skide misundelige og ikke vil have den ind.
    Med hende pigen som først får sin hest hjem i August (nu har jeg så ikke set profilen) men det kan da være at den har stået på fx. et ridecenter og de så er flyttet til en gård hvor det er meningen at hesten skal ud når det lige er klart og det regner de med er til august?

eller hvis det måske var at det var en hest hun har haft part på og så er kommet tilsalg som de så køber? så har hun da tilknytning?

ved det self. ikke, men syntes ikke at man skal "sortere" i hestene som man "vil".

min lille kusine er for 2 år siden startet til ridning hvor hun rider på en lille 3´er pony som hun bare er så glad for så vi prøvede flere gange at oprette hesten herinde men vi gik forgæves da nogle personer syntes at man ikke skulle oprette en pony som ikke var ens egen dog havde pigen tilknyntning til hesten?

-men måske tænker i ikke over det men tror da at der sidder nogle personer ude bag skærmen og bliver lidt triste når de ikke kan få deres hest ind pga. "for lidt tilknytnig" når de har tilknytnig til deres heste.

- men self. kan os med andre holdninger end at afvise ikke ændre på jeres syn vi kan blot sige vores mening og prøve at få jeg ind på det "rigtige spor" smiley men det er jo i sidste ende stadig jeres valg

• #103   14. jun 2011 » Maria.Loekke .
    Hvorfor har du oprettet en hest du ikke ejer, men kun rider?
    Det undrer mig når du udtaler at folk ikke må oprette den hest de rider på rideskolen.
    Jeg synes du skulle få dine forældre til at købe en hest, så kan du bedre tillade dig at stemme de andre ud, der ikke selv ejer.

Jeg synes også det lyder som børn der ikke har en hobby eller et liv, de sidder bare og bruger tiden på at stemme heste ud.
    At udtale det kommer an på hvordan man gradbøjer reglerne, er jo idioti, regler skal ikke bøjes efter behag.

Skulle HG være en seriøs side, så burde den deles op i børn og voksne.

• #104   14. jun 2011 Jeg synes det er lidt underligt at folk de kæfter op om at hestegalleri skal være seriøst, og så sidder de og bruger så ufattelig lang tid på at prøve at vinde en diskussion, og de egentlig bare kunne have ignoreret...? Og at man går meget op i at reglerne følges, og så sidder man og sviner folk til....

Jeg mener at når hun ved at hun får sin hest hjem til august, har hun masser af tilknytning, men det har man altså også på en rideskole hest... smiley

• #105   14. jun 2011 Michella
    Du er hermed sendt videre til admin.. Det der er fandme for groft!!

• #106   14. jun 2011 Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på at læse alle jeres latterlige kommentarer.
    Nu var jeg så heldig lige at se at du Camilla havde skrevet at i havde "vundet"..? Hvad er det i har vundet..? Så vidt jeg kan se var det da jer der fortsatte den i går aftes. Den der stoppper først er klogest smiley

Man skulle virkelig ikke tro at i har voksne mennesker.. Og så er jeg fucking ligeglad om jeg er 15 er hvad.. Der er fandme da noget der hedder modenhed, som i øvrigt ikke er særlig meget tilstede her!

• #107   14. jun 2011 Mener at den som får det sidste ord har "vundet" diskussionen. smiley
    Og begynd nu ikke at snakke om modenhed, for jeg tror knap nok du ved hvad det ord betyder. smiley

• #108   14. jun 2011 Det flot Camilla.. Jeg har en eksamen foran mig, så jeg gider ikke bruge mere af min tid her.. Farvel!

• #109   14. jun 2011 For at gå tilbage til topic.

Så er tilknytning en vuderings sag fra os andre bruger.

Har man tilknytning når man ser den 1 uge 1 gang om året. Min mening nej

Ridsekole heste er en grå zone, for der er nogle der har part på dem og andre rider dem bare 2 gange om ugen. PERSONLIGT syntes jeg part er helt ok, men jeg syntes ikke om rideskole heste er en tilknytning. da man OFTE ikke har fået tilladelse til at oprette den her inde, så derved går de imod reglerne.

Det med at hesten først kommer til august, den ville jeg også afvise på da det SAGTENS kan være en fake. Og man kan jo sagtens vente til man har fået hesten med at oprette en profil. for så har man også flere billeder og en bedre forståelse for hvad det er for en hest.

Desværre er mange af reglerne på HG ikke særlige tydelig, så der er flere forståelser på regler. at selv HA'erne ikke ved hvordan de skal forholde sig til dem.

Men jo der findes de personer der bare mener hesten er grim og får en afviser. Man burde lave et begrundelses system for når der afvises så ville der ikke afvises på fling.

Og nej jeg afviser ikke grundet misundelse eller føler mig truet. For det er en latterlig begrundelse på at afvise. Men nogle gør det og ser kun lige til deres næse tip.

• #110   14. jun 2011 Genialt Vasco smiley

Mette
    Kan næsten ikke være mere enig smiley

• #111   14. jun 2011 Michella K
    Du er hermed meldt. Du er helt klart gået over grænsen her.

• #113   14. jun 2011 Da denne tråd er ved at gå over grænserne vedr. sproget til hinanden, bedes alle der deltager i tråden overholde et pænt sprog fremover og ikke bruge nogen ord som nedlader på nogen måde.

Samtidig skal det siges, at alle er velkomne på HG, hvis brugerbetingelserne er overholdt. Og tilknytningskrav er overholdt og det er det ved: ejerskab af hesten, part, lån, en rideskolehest som personen rider som sin faste hest.

Enhver profil der overholder dette, samt de øvrige regler ER VELKOMNE.

• #114   14. jun 2011 Tak Berit..

"en rideskolehest som personen rider som sin faste hest"
    En rideskole hest er sjældent fast, med mindre man har part på den..

• #115   14. jun 2011 Samt passerheste mv. hvor personen har jævnlig omgang med hesten/ponyen.

• #116   14. jun 2011 da jeg var mindre havde jeg en fast hest jeg red på min rideskole. Det var altid den samme, sådan er det da mange steder(:

• #117   14. jun 2011 Så burde i måske skrive det ind i reglerne, så der ikke kunne herske tvivl..

• #118   14. jun 2011 Så Berit: hvis hesten er hendes men først kommer hjem i august er det så tilladt at afvise ?

• #119   14. jun 2011 Man får som regel tildelt énfast hest, og kan af årsager blive flyttet eller nogle gange være nød til at ride en anden, men sådanne er det jo. Skifter man hest hver uge, ja så har brugeren ikke en tilknytning.

• #120   14. jun 2011 Hvis personen er ejer af hesten, ja så er tilknytningskrav jo opfyldt.

• #121   14. jun 2011 folk kan jo bare skrive at de rider den fast 4 gange om ugen og så blive godkendt selvom det ikke er rigtigt, så er det da bedre at folk er ærlige og siger at det er en rideskole hest de rider på en gang om ugen?

• #122   14. jun 2011 Hvorfor skriver i det så ikke ind i reglerne, så ikke der kan herske tvivl..?!

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #123   14. jun 2011 Det er ikke op til os hvad der bliver skrevet ind i reglerne og hvad ikke smiley

• #124   14. jun 2011 Så er vi enige...

• #125   14. jun 2011 Lille tilføjelse:

Det er ikke tilladt at afvise på baggrund af sin egen personlige mening om hesten, ejerskabet, antal billeder eller tekst. !!

• #126   14. jun 2011 Mie M hvis man ønsker at lyve så kan man gøre det i alle forhold. Hvem siger så at jeg f.eks.ejer Kavan. Hvis jeg ønskede at lyve om det så gjorde jeg det. Rideskoleheste er som regel heste man rider på en gang i ugen. Det er tilknytning. Hvis du rider moster Oda's hest i sommerferien når du er der, - men ellers ikke ser den resten af året - er der IKKE tilknytning. Eller hvis du stikker naboens hest en tot græs af og til - så er det heller ikke tilknytning, selvom den så bor ved side af dig.Men hvis disse regler skal specificeres ud til atomer, så vil tilknytningslisten blive alenlang - og der vil altid kunne findes eksempler som IKKE lige ligner det der står i reglerne.

Og til alle i tråden....;

Der SKAL ikke være 5 billeder, men det anbefales - man SKAL ikke skrive romaner, men vi brugere er jo nysgerrige og vil da gerne vide lidt om den hest der bliver oprettet. det SKAL ikke være proff. billeder der bruges, hvis en bruger har brugt sin mobil og hesten er tydelig på billederne , så er det også ok. Og tænk lige over at mange brugere er børn, som måske ikke er så pc-vante, måske skal de bare lige have lidt hjælp i stedet for at blive høvlet ned.

OG ... når der så kommer svar retur i et mindre pænt sprog - så lad dog være med at give igen af samme skuffe... så gør I jer jo ikke et hak bedre end dem der taler grimt...

Til gengæld SKAL I afvise OG anmelde hvis der er billeder med copyright - ALTID.. Dem der ikke gør det risikerer at få en advarsel. Hvis man ikke ved hvad copyright er og hvorfor man skal afvise, så læs reglerne - alternativt spørg... Det er strengt forbudt og egentligt forbundet med bødestraf at bruge materiale som ikke tilhører en selv - så hvis f.eks. wiegaarden eller Animalprint ønskede at forfølge dem der bruger deres billeder, så kan det gå hen og blive en rigtig dyr omgang for brugerne. Og begge institutioner har adgang til HG, bare til orientering... !

I skal naturligvis også afvise og anmelde fakere - hvis det er tydeligt det er en faker. Eller sleske profiler som ikke er her for at se på heste... de skal også anmeldes.

• #127   14. jun 2011 Ja lige præcis, det er nemt at lyve om det, og hvis folk herinde er alt for strenge med hvem de byder velkommen til og hvem de aviser, begynder folk bare at lyve om det.

• #128   14. jun 2011 Præcist som "Cowgirls have more fun" skriver.

• #129   14. jun 2011 Hvorfor skulle de begynde at lyve..? Det forstår jeg ikke rigtig.

• #130   14. jun 2011 Nej det forstår man jo ikke, men trods alt er der stadig mange der mener at en lille fordrejning af sandheden er helt i orden smiley

• #131   14. jun 2011 Ja jeg så det godt ... hmmmm

Kommentér på:
Folk som afviser

Annonce